فوائد پوست هندوانه

فوائد پوست هندوانه

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

یکی از فواید پوست هندوانه در سلامتی به لطف داشتن محتوای بالای سیترولین، بهبود گردش خون می‌باشد. سیترولین که در بدن به آرژنین تبدیل می‌شود، مسئول گشاد کردن رگهای خونی است، که به جریان مؤثر خون در سراسر بدن کمک می‌کند.

آیا می‌دانستید؟
میزان آب هندوانه حدود 92٪ است، و بعلاوه، این میوه منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین B5 و اسید فولیک می‌باشد.
هنگامی که نوبت به انتخاب میوه‌هایی جهت غلبه بر گرمای تابستان می‌شود، اولین میوه‌ای که به ذهن‌مان می‌رسد هندوانه است. به علت دارا بودن میزان بالای آب، خوردن چند برش هندوانه می‌تواند تشنگی را کاملاً برطرف سازد. معمولاً پس از خوردن هندوانه، پوست آن را دور می‌‌اندازیم.
با این حال، آیا می‌دانستید که پوست هندوانه قابل خوردن بوده و نیز حاوی مواد مغذی است که می‌تواند جهت سلامت کلی مفید باشد. اگر چه پوست آن به اندازه‌ی خود میوه مغذی نمی‌باشد، قطعاً به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، و در ذیل بدانها اشاره می‌شود، سزاوار نیست دور انداخته شود.

بهبود گردش خون
پوست هندوانه دارای میزان بالایی سیترولین است که یکی از اسیدهای آمینه غیر ضروری می‌باشد که به عنوان جزء اصلی پروتئین عمل می‌کند. طی یک مطالعه انجام شده در مرکز اصلاح میوه و سبزیجات دانشگاه A & M تگزاس، مشاهده شد که پوست هندوانه دارای 60% محتوای سیترولین بالاتری از گوشت این میوه است. در بدن ما، سیترولین به آرژنین تغییر می‌کند که نقش کلیدی در انبساط عروق خونی دارد. با گشاد کردن رگ‌های خونی، به بهتر شدن گردش خون کمک می‌کند. بنابراین، با خوردن پوست هندوانه به طور منظم، می‌توان در واقع سنتز آرژنین را افزایش داده، که با این کار احتمالاً به افزایش گردش خون کمک می‌کند. علاوه بر این، سیترولین حذف مواد سمی مانند آمونیاک از بدن را آسان می‌سازد.

مفید برای قلب
با خوردن پوست هندوانه گردش خون طبیعی بهبود یافته و مصرف آن همواره می‌تواند برای قلب مفید باشد. نظر به اینکه پوست آن موجب تقویت جریان خون مؤثر می‌شود، قادر خواهد بود از قلب در برابر شریانهای مسدود شده محافظت نماید. جای تعجب نیست که مکمل‌های آرژنین را برای درمان مشکلات قلبی عروقی مانند نارسایی احتقانی قلب (CHF)، آنژین صدری، و بیماری عروق کرونر تجویز می‌‌کنند.

کاهش فشار خون
وجود سیترولین در پوست هندوانه که به اتساع عروق خونی کمک می‌کند، می‌تواند موجب کاهش فشار خون بالا شود. افزایش تولید قشر آرژنین در ارتباط با مصرف پوست هندوانه می‌تواند به حفظ فشار خون طبیعی کمک نماید.

ویاگرا طبیعی
مدتهاست که عنوان شده، هندوانه دارای اثر ویاگرا مانند است. اکنون باید گفت که خوردن پوست هندوانه احتمالاً همین مزیت را دارا می‌باشد. با افزایش سطوح آرژنین، پوست هندوانه می‌تواند موجب شود عروق خونی انبساط یافته، در نتیجه همان اثر ویاگرا به دست می‌آید. بنابراین خوردن پوست هندوانه ممکن است برای درمان اختلال نعوظ عمل کند.

حاوی مواد مغذی مفید
سیترولین تنها ترکیب سودمند موجود در پوست هندوانه نیست. این پوست همچنین منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی مانند بتا کاروتن و لیکوپن بوده که به جهت خواص آنتی اکسیدانی خود و فوائد بالقوه ضد سرطانی شناخته شده‌اند. پوست هندوانه همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین C و ویتامین B6 می‌باشد.

پوست هندوانه در دوران بارداری
بسیاری از افراد از فواید پوست هندوانه در سلامت آگاهی دارند، با این وجود از خوردن آن به دلیل طعم تلخ نامطبوعی که دارد، خودداری می‌کنند. گزینه‌ی بهتری که پیش رو است ترشی پوست هندوانه ـ با چاشنی ترش و ادویه‌ای ـ می‌باشد که به ویژه در تسکین حالت تهوع صبحگاهی مفید می‌باشد. به این دلیل که پوست آن می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کرده و جریان خون را افزایش دهد، می‌تواند به تقلیل یا از بین بردن گرفتگی عضلانی که در دوران بارداری متداول است، کمک نماید. به غیر از ترشی پوست هندوانه، شما همچنین می‌توانید آن را جهت تهیه‌ی سوپ و استفاده از آن در ادویه کاری، بپزید. تکه‌های کوچکی از پوست آن را می‌توان درون آبمیوه گیری ریخته و از آن آب میوه تهیه کنید.
قبل از استفاده از هندوانه، آن را به خوبی بشویید، و ترجیحاً، هندوانه‌ای را انتخاب کنید که به طور ارگانیک پرورش داده شده باشد. انتخاب هندوانه‌ای که به طور معمولی و مرسوم پرورش داده شده، خطر قرار گرفتن در معرض آفت کش را به هنگام خوردن پوست آن افزایش می‌دهد. چنانچه این میوه ارگانیک نباشد، ممکن است مجبور شوید آن را پوست بگیرید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید