ده فایده‌‌ی آب خیار برای سلامتی

ده فایده‌‌ی آب خیار برای سلامتی

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون

آب خیار یک اشتیاق تازه است به ویژه برای کسانی که با کلمه‌ی “سلامتی” زندگی می‌کنند! آن نه تنها یک جایگزین طبیعی عالی برای نوشیدنی‌های گازدار، شیمیایی و مملو از کالری است بلکه شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌نهایتی است که می‌توانند به طور متعددی به شما کمک کنند. این مقاله اطلاعاتی راجع به 10 فایده‌ی آب خیار برای سلامتی را برای شما فراهم کرده است و هم چنین به شما می‌گوید که چگونه این معجون را خودتان در خانه حاضر بکنید.

دستور العمل فوری آب خیار!
برای این که خیار بیشترین طعم و مزه را به نوشیدنی شما بدهد یک تکه‌ی بریده از خیار را به مدت یک شب در 2 پیمانه‌ی یک لیتری آب سرد خیس کنید. صبح روز بعد، تکه‌های خیس شده را با تکه‌های بریده تازه جایگزین کنید و از نوشیدنی خود در طول روز لذت ببرید. برای این که مزه‌ی آن بهتر شود می‌توانید نعناع و لیمو به آن اضافه کنید تا مزه‌ی آن برجسته شود.
چه کسی فکر می‌کرد که خیار علاوه بر این که یک خنک کننده‌ی عالی برای چشمها و یک جزء تشکیل دهنده‌ی غنی از فیبر در سالادهای ما است می‌تواند خیلی مقوی و سالم باشد؟ از هر گوشه‌ی این میوه‌ی استوانه‌ای سبز با طراوت، سلامتی تراوش می‌کند. شما برای سالاد آن را برش می‌دهید و یا برای آب میوه گیری آن را خرد می‌کنید، آن را روی پوست خود قرار دهید و یا آن را می‌خورید، به هر حال آن زمینه را برای بدن شما فراهم می‌کند و هیچ راهی وجود ندارد که این میوه شما را ناامید بکند.
خوب، ما قبلاً در مورد روش‌های مختلفی که شما می‌توانید با استفاده از آنها از فواید عالی این میوه بهره‌مند شوید به حد کافی بحث کردیم که یکی از آنها نوشیدن آن است! ما قبلاً به شما گفتیم که چگونه آب خیار بسازید و حال به شما می‌گوییم که چرا آن را بسازید. شما حتماً در مورد آن خیلی شنیده‌اید. مجله‌های سلامتی، وب سایت‌ها و وبلاگهای متعدد در مورد فواید مختلف آن صحبت می‌کنند. پس چرا ما باید عقب بمانیم؟
ده فایده‌‌ی آب خیار برای سلامتی

10 فایده‌ی شگفت انگیز نوشیدن آب خیار :
پزشک‌تان حتماً به شما توصیه کرده است که تا جایی که ممکن است بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید. حال، آنها به شما پیشنهاد می‌کنند که لیوان خود را نیز همانند بشقاب با آنها پر کنید! آب ضروری‌ترین آشامیدنی است که شما می‌توانید بدن خود را با آن تغذیه کنید. واقعیت این است که بیش از 60 درصد از بدن ما از آب تشکیل یافته است که این برای پر رنگ کردن اهمیت نوشیدن آن در زندگانی ما کافی است. اگر چه امروزه نوشابه‌ها جایگزین این منبع مغذی اصلی شده‌اند ولی ما دلایل کافی داریم تا به روشهای طبیعی برای زنده ماندن متوسل بشویم.
برای بیشتر مردم دشوار است که مقدار آب لازم را هر روز بیاشامند. برخی از مردم خیلی احساس تشنگی نمی‌کنند و برخی‌ها نیز اصلاً دوست ندارند چیزی بی‌مزه را بیاشامند. خوب، واقعیت این است که هر چیز طعم دار همیشه می‌تواند تشنگی فرد را افزایش ‌دهد و هم چنین مصرف مقدار آبی را که لازم است آسان‌تر می‌سازد – که در حدود 2 لیتر در روز است! مزه‌ی با طراوت، خنک کننده و روان خیار همه‌ی این کارها را انجام می‌دهد و باعث می‌شود که فاصله‌ بین مایع سالم و دهان شما را پوشش دهد. به هر حال، شما بعد از یاد گرفتن این که این معجون چه کاری می‌تواند برای سلامتی شما به روش یقیناً خوبی انجام دهد بیشتر ترغیب خواهید شد.

1. این نوشیدنی کاهنده‌ی وزن است.
در دنیای مملو از کربو هیدرات و تأثیر پذیر از چربی امروز، که در آن مواد بی‌مصرف بر مواد آلی غلبه کرده است چه کسی به یک روش ایمن برای کاهش وزن نیاز ندارد؟ اگر شما سخت در حال تلاش هستید که از مصرف نوشیدنی‌های شیمیایی طعم دار رها شوید و به آب ساده قدیمی که هنوز هم خوب است بچسبید پس آب خیار را امتحان کنید. پژوهشی که توسط مدرسه‌ی سلامت عمومی هاروارد انجام شد نشان می‌دهد که وقتی شما نوشابه‌ و یا آب میوه‌ی طعم دار خود را با یک لیوان آب خیار جایگزین می‌کنید 150 کالری از کالری را که جذب می‌کنید کاهش می‌دهید! به این معنی است که یک تغییر ساده بدون زحمت باعث می‌شود که در حدود 15 پوند در هر سال وزن کم کنید! بنابراین منتظر چه هستید؟

2. یک تسکین عالی برای سردرد است.
تعطیلات تمام می‌شود و هفته شروع می‌شود! متأسفانه بیشتر ما هنوز سردرد وحشتناکی داریم که نشان می‌دهد ما کار اداره را در خانه انجام داده‌ایم! اگر این، تعهد شما است پس فقط مقداری آب خیار درست کنید – می‌دانیم که درست کردن آن زمان خیلی زیادی طول نمی‌کشد – و آن را بیاشامید. خیار شامل مقادیر زیادی ویتامین و الکترولیت برای رهایی شما از سردرد است.

3. آن نوشیدنی طبیعی ضد پیری برای شما است.
صدها و یا حتی میلیون‌ها تومان پول خرج می‌کنید تا پوست خود را با طراوت و جوان نگه دارید؟ خوب، مقداری آب خیار به رژیم روزانه خود اضافه کنید و ببینید که پوست‌تان دوباره احساس طراوت می‌کند. خیار شامل مواد مغذی است که پوست‌تان برای مبارزه با رادیکالهای آزاد و آسیب‌ها به آنها نیاز دارد. آن ویتامین C دارد که برای جوان نگه داشتن پوست‌تان عالی است و به گونه‌ی گوشتالوی شما پوست زنده و با طراوت می‌دهد. طبق Livestrong ، یک فنجان خیار بریده شده شامل 8ر3 میلی گرم ویتامین C است.

4. آن ترمیم کننده و تقویت کننده است.
ویتامین C پوست را سالم نگه می‌دارد چون آن به ترمیم کمک می‌کنند که فقط مختص پوست نیست! هم چنین پوست خیار یک عامل ترمیم کنندگی دیگری به نام ویتامین K دارد. این ویتامین به ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند و گردش خون سالم در بدن را تقویت می‌کند. همان طور که همه‌ی ما می‌دانیم جریان خون به تأمین اکسیژن برای قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کند وبدن ما را سالم و کارآمد نگه می‌دارد. این نوشیدنی هم چنین شامل ویتامین A و B است که تقویت سیستم ایمنی بدن را ممکن می‌سازند و به شما کمک می‌کنند که سالم و با طراوت بمانید.

5. آن به شما کمک خواهد کرد که با سرطان مقابله کنید.
گفته می‌شود که خیار مکمل‌ رژیم غذایی و طبیعی عالی به ویژه برای مقابله با سرطان است. این به دلیل حضور لاریسیر سینول، پینور سینول و سکویسو لاریسیر سینول است که همان طور که تحقیق نشان می‌دهد در کاهش خطر گسترش چنین بیماری، نقش حیاتی دارند.

6. سلامتی استخوان را افزایش می‌دهد.
دلیل این که این میوه برای استخوان‌ها عالی است به دلیل حضور ویتامین K است. گفته می‌شود که ویتامین K پروتئین‌هایی را فعال می‌کند که بافت استخوانی سالم را شکل می‌دهند. نه تنها این، گفته می‌شود که آب خیار هم چنین می‌تواند سلامت مفصلی را تقویت کند و علایم دردناک بیماری‌های استخوانی همچون ورم مفاصل و نقرس را به خاطر حضور ترکیب سیلیکا، تسکین دهد.

7. با تنفس بد خدا حافظی بکنید.
چه تعداد آدامس، روزانه می‌جوید تا خود را از شرمندگی تنفس بد حفظ کنید؟ حیف، اینجا راهی برای رها شدن از شر این بوی آزار دهنده و دردسر ساز آورده شده است. وقتی نوشیدنی خود را می‌نوشید فقط برشی از خیار را به مدت 45 ثانیه به سقف دهان خود بچسبانید. خیار شامل مواد گیاهی شیمیایی است که به رها شدن شما از شر تنفس بد کمک می‌کنند. عصاره‌ی این میوه نیز در بهبود بیماری‌های لثه دندان موثر است. در برخی موارد، تنفس بد به مشکلات گوارشی نیز مرتبط است و خیار در ممکن ساختن هضم روان در بدن بسیار کار ساز است.

8. برای مقابله با مشکلات قلبی، کلسترول، چاقی و دیابت مفید است.
همان طور که قبلاً بحث کردیم، این آشامیدنی کالری خیلی کمی دارد؛ بعد از این که شما یک خیار کامل را درون آن بگذارید کمتر از 50 کالری دارد. اگر برش‌های خیار را از آن کم کنید، آن کمتر از 5 کالری دارد. این باعث می‌شود که آن یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن شود. چاقی هم چنین به کلسترول، مشکلات قلبی و دیابت مرتبط است که به این معنی است که با این نوشیدنی می‌توان از تمام این مشکلات سلامتی برحذر بود. هم چنین علاوه بر داشتن کمترین کالری، خیار شامل استرول است که به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. خیار هم چنین به داشتن هورمونی معروف است که به ترشح انسولین لوز المعده کمک می‌کند. افزون بر این، این نعمت سبز طبیعت شامل پتاسیم است که به کنترل فشار خون و منظم کردن عملکرد درست قلب کمک می‌کند.

9. عملکرد روان و هموار بدن را ممکن می‌سازد.
چیزی که این نوشیدنی را عالی می‌سازد این واقعیت است که شما آب و برخی مواد مغذی عالی را مصرف می‌کنید که نوشیدنی را تشکیل داده‌اند! آب، اکسیژن لازم را برای بافت‌ها فراهم می‌کند و چون آن پتاسیم دارد عملکرد درست سلولها و ماهیچه‌ها را نیز برمی‌انگیزد. هم چنین گفته می‌شود که خیار به کاهش سطح اسید اوره کمک می‌کند در نتیجه سلامت کلیه‌ها را نیز حفظ می‌کند. برخی منابع نیز اعلام می‌کنند که مصرف طولانی مدت آب خیار می‌تواند به حل کردن سنگ کلیه‌ها کمک کند. این به دلیل این است که آن خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد که خارج شدن سموم از بدن را ممکن می‌سازد. آب موجود در میوه، هر سلول بدن را دوباره پر می‌کند و عملکرد روان و هموار کل بدن را ممکن می‌سازد.

10. مراقبت از مو، ناخن‌ها و پوست شما
ما قبلاً بحث کرده‌ایم که چگونه این نوشیدنی حیرت آور به حفظ نرمی و درخشندگی پوست شما کمک می‌کند؛ تمام آن به صورت مرطوب می‌ماند. اما، این نوشیدنی هم چنین می‌تواند برای ارتقای سلامتی مو و ناخن‌های شما نیز کارساز باشد. گفته می‌شود که حضور سیلیس و گوگرد در این میوه برای تقویت رشد مو مفید است. ترکیب سیلیکا نیز به خاطر موثر بودن در درمان تردی ناخن‌ها معروف است. اگر این مشکلی است که ناخن‌های شما با آن روبه‌رو هستند پس این نوشیدنی قطعاً برای شما است.
اینها 10 دلیلی بودند که شما باید نوشابه‌ی خود را با این نوشیدنی طبیعی و با طراوت تعویض کنید. احساسات شما تازه خواهند شد، مزه‌ی شما عاشق آن خواهد شد، تنفس شما آن را در آغوش خواهد کشید و بدن‌تان از آن منفعت زیادی خواهد برد. شما می‌توانید از دستور العمل قدیمی که درست در ابتدای این مقاله ذکر شد استفاده بکنید و یا می‌توانید با افزودن دیگر ترکیبات سالم مثل آب هویج، آب اسفناج و یا شاید آب پرتقال گرفته شده تازه کمی انرژی به آن بیفزایید. آفرین به سلامتی!
تذکر : این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و نباید به عنوان جای گزینی برای توصیه متخصص در نظر گرفته شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید