ده پیشنهاد برای برقراری یک ارتباط صحیح

ده پیشنهاد برای برقراری یک ارتباط صحیح

در رابطه هم مثل سایر جنبه ها زندگی ، روحیه و منش رفتاری شما به همان اندازه اعمال تان اهمیت دارد . اگر ارزش هایی را که در زیر به آنها اشاره می کنیم سرمشق زندگی خود قرار دهید ، خواهید دید که کم کم با صداقت ، راستی ، عشق و اشتیاق بیشتر زندگی می کنید و این روح زندگی به رابطه تان خواهد دمید .

1 ـ مالک رابطه تان باشید :
شما کاملاً مسئول رابطه تان هستید . نباید فکر کنید که قربانی هستید و از این رابطه زجر می کشید ، چون طرف رابطه تان همانی نیست که می خواهید . فقط وقتی دست از این طرز فکر بردارید ، قادر خواهید بود خود را فردی توانمند و با نفوذ در رابطه بدانید .

2 ـ خطر زخم خوردن را بپذیرید :
اجازه ندهید ترس بر زندگی شما مستولی شود . خواستن ، بیرون رفتن و امید داشتن ، شما را آسیب پذیر می کند . وقتی خود را روی این خط بیندازید ، احتمالش هست که به آنچه می خواهید دست پیدا کنید و خواه ناخواه احتمال این هم وجود دارد به خاطر اینکه به آنچه خواسته اید نرسیدید ، آسیب ببینید . اما نباید خودتان را ببازید .

3-طرف تان را بپذیرید :
اگر طرف تان ببیند که شما او را پذیرفته اید ، توانایی نزدیک شدن به شما راپیدا می کند . دو زوجی که به سمت همدیگر در حرکتند ، به جای اینکه به خاطر ترس از زخم خوردن ، به دنبال یک جای امن بگردند ، احتمال زیادی وجود دارد که با هم تلفیق پیدا کنند .

4 ـ روی دوستی متمرکز شوید :
باید از مشکلات و زخم هایی که در ارتباطات صمیمی گذشته خورده اید ، یک قدم عقب بکشید و روی ویژگی های مثبت طرف تان متمرکز شوید . ببینید چه چیز باعث شروع دوستی و ایجاد این صمیمیت بین شما شده است .

5 ـ اعتماد به نفس طرف تان را بالا ببرید :
باید روحیه پذیرش را در عمل بیاورید . این جرات و خلاقیت را پیدا کنید که چطور حس اعتماد به نفس طرف مقابلتان را بالا ببرید ، حتی وقتی که مجبورید او را نقد کنید . از این طریق محیط بهتری برای پرورش ایجاد می کنید و طرف تان هیچ علاقه ای به ترک شما نشان نخواهد داد .

6 ـ ناکامی های تان را بیرون بریزید :
ناکامی های تان را بررسی کنید و در مقابل این وسوسه که آنها را در طرف تان خالی نمایید ، مقابله کنید . وقتی تشخیص دهید نقاط منفی که در طرف تان می بینید ، همان چیزهایی است که در خودتان می بینید ، مطمئناً طریقه ی رابطه تان را با او تغییر خواهید داد .

7 ـ رو راست و صادق باشید :
هیچ چیز بدتر از یک رابطه ناهمخوان نیست ؛ رابطه ای که فرد حرفی می زند اما رفتار و منش غیر کلامی خود چیزی کاملاً متفاوت با آن را می رساند . سعی کنید احساسات تان را رشد یافته و مسئولانه ابراز کنید . با صادق بودن در مورد احساسات تان ، رابطه خود را بر پایه راستی و درستی بنا می کنید نه دروغ و ریا .

8 ـ به جای حق به جانب بودن ، شاد باشید :
سعی نکنید کارهایی که در رابطه انجام می دهید را بر مبنای کارآمد بودن آن کارها بسنجید . مثلاً سعی نکنید همیشه و همیشه این را به اثبات برسانید که شما بیشتر از طرف تان می فهمید . در عوض شکیبایی ، درک و دلسوزی از خود نشان دهید که در رابطه تان دشمنی هم ایجاد نمی کند . پس به جای حق به جانب شدن ، سعی کنید در کنار هم شاد و خوشحال باشید .

9 ـ بر بحث و جدل ها غلبه کنید :
اوقات تلخی و دعوا بین همه پیش می آید و به طریقی بر رابطه تاثیر می گذارد . به هیچ عنوان نباید از ابزار تهدید برای کنترل و اصلاح طرف تان استفاده کنید . با این روش فقط امکان بحث و گفتگوی معقول را از خود و طرف تان می گیرید .

10 ـ احساسات تان را به جنب و جوش در آورید :
باید علاقه خود را به طریقی عملی به طرف تان نشان دهید . آنقدر غرق در پیام های منفی نشوید . باید کاری کنید که خود و رابطه تان روز به روز بهتر شود .
منبع:مجله خدایا کمکم کن،شماره 6

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید