نعنا

نعنا

نیروبخش جاودانی
در تمدن‌های باستان نعنا برای افزایش نشاط ذهن و فکر به دلیل بوی مطبوع آن به کار می‌رفت و در حقیقت کلمه mint از اسم لاتین mente به معنی فکر است و در بین گیاهان، سمبل نیروبخشی جاودان است.
نعنا علاوه بر کمک به هضم غذا باعث می‌شود که شخص حالت هوشیاری خود را حفظ کند چون معمولاً پس از سیری، عارضه خواب‌آلودگی وجود دارد. استعمال خارجی نعنا هم بی‌تأثیر نیست. هر چه بوی نعنا قوی‌تر باشد، خواص و اثرات آن بیش‌تر است. اگر برگی از نعنا را در بین انگشتان خود مالیده و آن را بو کنیم، اثر فوری در ایجاد هوشیاری و سرزندگی و ایجاد آرامش و سبکی در خود خواهیم کرد. نعنا به خصوص برای افرادی که دائم در حال مطالعه یا مرور درس برای امتحان هستند و یا کارشان نیازمند تمرکز و هوشیاری است، استفاده‌های فراوانی دارد.
اگر احساس خستگی می‌کنید و مغز شما دیگر کشش فراگیری مطالب را ندارد، استفاده از نعنا، ثمربخش است. اگر احساس عصبانیت یا فشار روانی می‌کنید، حالت آرام بخش دارد. به علت تأثیر زیاد نعنا بر روی اعمال فکری و هوشیاری، نعنا را بالا برنده توانایی انسانی در درک و فهم عقاید به شمار می‌آورند. بنابراین هنگامی که می‌خواهید آمادگی و هوشیاری ذهنی خود را حفظ کنید یا اگر می‌خواهید بعد از خوردن غذا خواب‌آلودگی عارض نشود یا اگر خواهان تمرکز ذهنی علی‌رغم خستگی ناشی از شرکت در جلسه یا سخنرانی هستید، مکیدن قرص نعنا (البته بدون قند) بسیار مفید است.
منبع مقاله :
کوه‌کن، صدف، (1393)، میوه درمانی، تهران: همشهری، چاپ سوم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید