چگونه به همسرتان نزدیکتر شوید؟

چگونه به همسرتان نزدیکتر شوید؟

مترجم :مهتاب علی مرادی

چه طور می شود برخی از زوج ها سال ها با عشق وعلاقه کنار یکدیگر زندگی می کننی واز کر کنا هم بودن احساس خرسندهستند ؟بهتر است باید بدانید زوج هایی که عاشق یکدیگرند وبه اصطلاح برای هم می میرند در زندگی خود تکنیک هایی را اجرا می کنند که متاسفانه دیگران از آن بی خبرند. آنان هر لحظه از زندگی خود را به دنبال یافتن راه هاییهستند تا بیشتر به هم نزدیک شده وعشق ومحبت شان نسبت به یکدیگر بیشتر شود.هنگامی که بهزوج های موفقو خوشبخت می نگریدبه زودی در می یابید همه آن ها برای داشتن یک رابطه عاشقانه دست روی دست نمی گذارند، با تمام وجود تلاش می کنند وهمواره شعله عشق را در قلب یکدیگر روشن نگه می دارند. در این جا به بعضی از تکنیک هایی که این زوج ها در زندگی مشترک خود به کار می گیرند، توجه کنید:

1-عاشق یکدیگر هستند.
رابطه این زوج ها بسیار عاشقانه وصمیمی است و بدون هیچ گونه چشم داشتی به یکدیکر عشق می ورزند.اغلب آن هاعلاوه برآن که شریک زندگی هم هستند مانند یک دوست و رفیق صمیمی با یکدیگر بر خورد می کنند. در بیشتر موارد رفتار، منش،احساسات،افکار،علایق وسرگرمی های مشابهی نیز دارند. از با هم بودن کاملا لذت می برند و بدون هیچ گونه شک وتردیدی خیلی روشن وواضح ابراز احساسات می کنند وعلاقه قبلی خود را نسبت به طرف مقابل به زبان می آورند. بنابراین چنین رابطه ای دوستانه و صمیمی ای راه را برای یک زندگی عاشقانه هموار خواهد کرد.

2-برای هم وقت می گذارند.
علی رقم همه کارهایی که با هم دارندمانند شغل،فرزندان و…باز هم اولویت اول زندگی آن ها همسرشان بوده وروزانه وقت خاصی را به یکدیگر اختصاص می دهند.شاید مقدار زمانی که با هم هستند زیاد نباشد ولی آن چه اهمیت داردکیفیت رابطه آن هاست. آن ها ازحداقل زمان بیشترین نتیجه گیری را می گیرند.بنابراین رابطه عاطفی بین آن ها دو چندان خواهد شد.

3-با یکدیگر به خوبی بر خورد می کنند.
زوج های موفق می دانند چگونه نظرات خود را بیان کرده و چه طور اختلافات شان را ابراز کنند، بدون آن که طرف مقابل خود را ناراحت کرده وباعث رنجش اوشوند. آن ها نسبت به یکدیگر خشمگین و عصبانی نمی شوند و با هم سازگار هستند. به گفته ها و صحبت های همسر شان با دقت گوش می دهند، یکدیگر را کاملا درک می کنند و در همه حال تکیه گاهی مطمئن برای ترس ها، نیازها وخواسته های هم هستند.
بنابراین برای داشتن رابطه ای سالم، ابتدا باید بدانید چگونه با یکدیگر صحبت کرده و ارتباط بر قرار کنید. تنها در این صورت است که همسرتان حالت تدافعی به خود نمی گیرد، شما رادرک می کند و در نهایت می تواند از خواسته ها و نیازهای شما مطلع شود.

4-خود را دوست دارند.
اگر می خواهید کسی شما را دوست داشته وعاشق تان باشد ابتداباید خودتان را دوست داشته باشید. مطمئن باشید تا وقتی که خود را مستحقق “دوست داشتن”ندانید هیچ کس قادر نیست به شما علاقه مند شود. اگرهم این اتفاق بیافتد به زودی آتش او فرو کش خواهد کرد. هنگامی که شما به خود مطمئن نیستید واعتمادبه نفس لازم را ندارید، بعد از مدتی گرفتار احساسات منفی از قبیل حسادت، بد بینی و. .. شده و سرانجام باعث فروپاشی رابطه تان می شود. اعتادبه نفس به طرف مقابل نشان می دهد شما فردی توانا و قدرتمند هستید وکاملاًبا میل و رغبت در کنار او زندگی می کنید و هیچ چیز دیگری شما را مجبور به حفظ این رابطه نکرده است.

5-دستان یکدیگر را می گیرند.
با لمس کردن، پیامهای زیادی مانند عشق، دوستی، صمیمیت، اطمینان وحمایت. ..را می توانید به همسرتان انتقال دهید. همه افراد بشر برای داشتن روحیه سالم و شاد نیاز به این دارند که مورد محبت واقع شوند. لمس کردن می تواند فشار خون را پایین بیاورد و نوعی ماده شیمیایی درمغز تولید کند که باعث ایجاد پیوندی عمیق تر شده وشما را از لحاظ عاطفی هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک تر کند. با بکار بردن این تکنیکهای ساده ولی بسیار مهم می توانید بهتر یکدیگر را درک کنید، بیشتر به هم نزدیک شوید وبالاخره به یک زندگی عاشقانه وشاد دست یابید. از همین لحظه این تکنیک ها را امتحان کنید تا شاهد نتایج شگفت آور در زندگی تان باشید .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید