فواید و اثرات یاد مرگ در زندگی انسان ها

فواید و اثرات یاد مرگ در زندگی انسان ها

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ، توجه به مرگ و قیامت را امری ضروری دانست.
وی مرگ را حقیقتی الهی و قطعی دانست و افزود: انسان باید برای قیامت و آخرت خود توشه فراهم کند، متأسفانه گاهی انسان ها به گونه ای زندگی و رفتار می کنند که گویا در این دنیا جاودانه خواهند بود در حالی که اینگونه نیست و انسان ها باید مرگ را نزدیک خود ببینند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یاد مرگ در زندگی انسان تأثیرات فراوانی دارد، اظهار داشت: یاد مرگ انسان را از گناهان دور کرده و به خداوند متعال نزدیک می کند و سبب می شود که انسان برای آخرت خود توشه فراهم کند.
وی ادامه داد: در همین راستا در اسلام بر ثواب و استحباب مؤکد شرکت در تشییع جنازه مسلمین تأکید شده است تا انسان یاد مرگ و قیامت کرده و تصور نکند که زندگی دنیا جاودانه خواهد بود بلکه همه انسان روزی از این دنیا می روند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که زهد و بی اعتنایی به دنیا و به فکر قیامت بودن سبب انشراح قلب انسان می شود، ابراز داشت: انسان ها در این دنیا همانند مسافرانی هستند که باید بعد از مدتی این دنیا را ترک کنند و به دیار باقی و ابدی بروند.
وی عنوان کرد: انسان باید آمادگی در برابر مرگ داشته باشد، افرادی که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش پیده کرده اند و وابسته به زندگی دنیا نشده اند، هراسی از مرگ ندارند و با شوق و میل قلبی به استقبال مرگ می روند چرا که مرگ پایان زندگی انسان نخواهد بود.
منبع: خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید