آخرین اخبار تجاوز عربستان به خاک یمن

آخرین اخبار تجاوز عربستان به خاک یمن

– بمباران مجدد بیمارستان «۴۸» در جنوب صنعا

– تجمع اعتراضی شهروندان عربستانی در «القطیف» و «الاحساء» ؛ جمعی از شهروندان عربستانی در شهرهای القطیف و الاحساء با تجمع اعتراضی، حمله عربستان و کشورهای عربی به یمن را محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن شدند.

– حمله جنگنده‌های سعودی به اردوگاه آوارگان یمنی در «الحدیده»؛ حمله جنگنده‌های سعودی به اردوگاه آوارگان یمنی در منطقه «المرزی» واقع در «تهامه» از توابع استان «الحدیده» یمن/شمار قربانیان ده‌ها کشته و زخمی اعلام شد.

– وزارت بهداشت یمن: حملات هوایی کشورهای عرب طی شب گذشته ۳۵ کشته و ۸۸ زخمی برجا گذاشت ؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت درگیری ها در یمن همچنان ادامه دارد و طرفهای درگیر تا حل و فصل اوضاع در یمن همچنان فاصله زیادی دارند. نیروهای تحت حمایت عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن همچنان در عدن با نیروهای انصارالله درگیر هستند. نیروهای طرفدار هادی در شهر بندری عدن همچنین از گرفتن فرودگاه این شهر خبر دادند که طی چند روز اخیر به طور دایم دست به دست شده است. وزارت بهداشت یمن وفادار به نیروهای حوثی که کنترل پایتخت را به عهده دارند اعلام کرد حملات هوایی کشورهای عرب طی شب گذشته ۳۵ کشته و ۸۸ زخمی برجا گذاشت. این آمار با این حال به طور مستقل قابل تایید نیست.

IMG13333574

 تجاوز جنگنده های عربستان به یمن برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد؛  خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد؛ تجاوز جنگنده های عربستان سعودی به یمن برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

IMG13413493

–  بازداشت خلبان مصری به دلیل عدم مشارکت در بمباران یمن ،یک خلبان مصری به دلیل عدم اطاعت از دستور فرماندهی ارتش مبنی بر بمباران یمن و مشارکت در عملیات «توفان قاطع» به رهبری عربستان سعودی علیه مردم یمن، بازداشت شد.  برخی پایگاه‌های خبری عربی از جمله «عمران پرس» اعلام کردند که این خلبان در تشریح دلیل عدم مشارکتش در عملیات توفان قاطع که چند روزی است علیه یمن در حال انجام است گفت: من وارد ارتش شدم و در رشته خلبانی تحصیل کرد تا اسرائیل را بمباران کنم نه یمن.

 

ارتش یمن تا چند ساعت دیگر کنترل شهر «عدن» را به دست می‌گیرد درگیری‌‌های خشونت‌بار در برخی از مناطق شهر عدن همچنان ادامه دارد و ارتش و نیروهای انقلابی موفق شده‌اند، کنترل بسیاری از مناطق این شهر را به دست گیرند.  این در حالی است که قرار است، یک نیروی نظامی از استان «ابین» و یک نیروی دیگر از استان «لحج» به کمک نیروهای ارتش و انصارالله در عدن بیایند.

IMG13343129

– سخنگوی عملیات «عاصفه الحزم» تاکید کرد که اگر لازم باشد عملیات زمینی علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در یمن آغاز خواهد شد.

IMG13425486
–  حملات توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی با یمن در استان صعده

– بمباران زندان مرکزی استان صعده و کشته شدن ۵ نفر، ۱۳۰ نفر از این زندان گریختند

–  جنگنده‌های سعودی شهر تعز در جنوب غرب یمن را بمباران کردند/ سعودی‌ها شهر ساحلی مخا را نیز بمباران کردند

–  جنگنده‌های سعودی صنعا را مجددا هدف گرفتند / لحظاتی پیش (۱۹:۴۵ به وقت تهران) شاهدان عینی در صنعاء،‌ پایتخت یمن از شنیده شدن صداهای انفجار متعدد خبر دادند.

– ۱۳ شهید و ۷۸ زخمی در چهارمین روز حملات ؛ منابع بهداشتی در یمن گزارش دادند که در حملات امروز جنگنده‌های سعودی به شهرهای مختلف یمن دستکم ۱۳ نفر کشته و ۷۸ تن دیگر زخمی شدند.  این درحالی است که روز گذشته نیز در حملات هوایی به مناطق مسکونی در الحدیده در غرب یمن دستکم ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.  خبرگزاری فرانسه آمار کشته‌های سه روز اول حملات به یمن را ۵۸ نفر مخابره کرده بود.

– خودروهای زرهی عربستان در حال انتقال به مناطق مرزی با یمن ؛ ارتش عربستان ادوات و خودروهای زرهی خود را به مناطق جنوبی این کشور و در نزدیک مرز با یمن گسیل کرد.براساس گزارش‌ المیادین، نیروهای عربستانی این خودروها و ادوات زرهی را برای تقویت مواضع نیروهای مستقر در استان مرزی جازان در جنوب این کشور اعزام کرده است.IMG13421631

– فرودگاه عدن به کنترل انصارالله در آمد ؛ خبرگزاری آلمان: انصارالله، بر خلاف شدت درگیری‌ها، در عدن به پیشروی ادامه می‌دهد.. منابع محلی در عدن: فرودگاه عدن به کنترل انصارالله و نیروهای حامی آن در آمد.

منابع محلی در شهر عدن به خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) گفتند که نیروهای حامی انصارالله امروز بر فرودگاه عدن سیطره پیدا کردند و به سمت منطقه «خور مکسر» نیز پیشروی کردند. این پیشروی بعد از شدیدترین درگیری‌های عدن در روزهای گذشته به دست آمد./  عدن در سه روز گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی است که تاکنون ۱۳۶ نفر در آن کشته شده‌اند

– اختلاف در آل‌سعود بر سر یمن/ اعتراض ولی‌عهد و پسر عبدالله به عملیات ریاض ؛برخی از شاهزادگان در ساعات اولیه این عملیات علیه یمن، مخالفت خود را اعلام کرده‌اند و از جمله اینها، مقرن بن عبدالعزیز ولی‌عهد سعودی و «متعب بن عبدالله» پسر ملک عبدالله و رئیس گارد ملی هستند که مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

از طرفی دیگر، خالد بن طلال دیگر شاهزاده سعودی در صفحه توئیتر خود مخالفت ضمنی با این عملیات را اعلام و از تصمیم ملک سلمان در آغاز عملیات «توفان قاطع» بدون رجوع به نشست اتحادیه عرب انتقاد کرد و نوشت که این اقدام نشان‌دهنده عدم احترام شاه سعودی به کشورهای عربی دیگر است.IMG13304600

– وزیر دولت مستعفی یمن: علی عبدالله صالح در حال برنامه‌ریزی برای فرار به اریتره است. ریاض یاسین، وزیر دولت مستعفی یمن به شبکه خبری «سی.ان.ان»‌ گفت که «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن اکنون در صنعا است و در حال برنامه ریزی برای فرار است. یاسین افزود که «او قصد فرار به اریتره را دارد، زیرا در آنجا مایملک و منازل و زمین‌های زیادی دارد. او درباره حمله زمینی عربستان به یمن نیز گفت که «ما به دخالت نیروهای زمینی نیاز مبرمی دارید تا کنترل امور (در دست ما) باقی بماند. شاید این اتفاق در چند روز آینده بیفتد».

– کشورهای خارجی عموما از دخالت در یمن پشیمان شده‌اند/اقدام نظامی عربستان، شانس شکست داعش را کمتر می‌کند ؛ هفته گذشته همزمان با فرار عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن به ریاض، عربستان سعودی حملات هوایی علیه یمن آغاز کرد که این حملات با حمایت چندین کشور منطقه‌ای و آمریکا هم‌چنان ادامه دارد.

در همین راستا «پاتریک کاک‌برن» تحلیل‌گر انگلیسی در یادداشتی برای روزنامه ایندیپندنت نوشته است معمولا کشورهای خارجی که به جنگ در یمن وارد شده‌اند، از این کار خود پشیمان شده‌اند.

 

– فواد معصوم: تداوم توسل به زور در یمن اوضاع را بدتر خواهد کرد ؛ «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق ضمن انتقاد از حمله نظامی صورت گرفته به یمن اظهار داشت: توسل به زور در یمن اوضاع این کشور را بدتر خواهد کرد اما این مسئله، به روابط ما با کشورهای حاشیه خلیج [فارس] آسیبی وارد نخواهد کرد.

– «محمد علی الحوثی»: تهدیدی برای عربستان نیستیم/جای رهبران انصارالله امن است ، «محمد علی الحوثی» از رهبران انصارالله یمن که به انتخاب «عبدالملک الحوثی» در حال حاضر اداره امور ریاست‌جمهوری را در صنعا برعهده دارد، گفت: حملات هوایی عربستان سعودی به صنعا، تاثیری بر انصارالله نداشته و تمامی رهبران در مکانهای امنی حضور دارند.

وی افزود که حمله کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن غیرقانونی و نقض حاکمیت این کشور و اراده ملی آن محسوب می‌شود.

– نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حملات عربستان سعودی به یمن  اشاره کرد و اینطور ادعا کرد که : «محور ایران-لوزان-یمن برای همه بشریت بسیار خطرناک است و باید آن را متوقف کرد».

المیادین: ارتش یمن کنترل شهر راهبردی «بیحان» در استان «شبوه» را به دست گرفت

– درگیری مسلحانه در دو منطقه مرزی ؛ منابع رسانه‌ای از درگیری در دو منطقه «جیزان» و «صبیه» در مرزهای عربستان سعودی و یمن و به صدا درآمدن آژیز خطر در این مرزها خبر دادند.

–  ۱۵ کشته در حملات هوایی دیشب به صنعا ؛  منبعی نظامی در یمن روز یکشنبه اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب به فرماندهی عربستان به صنعا، پایتخت یمن، ۱۵ نظامی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا،این منبع افزود در حملات هوایی دیشب مکانی در محله سباحه واقع در غرب صنعا، هدف قرار گرفت. منبعی درمانی هم گفت جسد ۱۲ نظامی به بیمارستان نظامی صنعا انتقال یافته و این بیمارستان ۱۸ زخمی را هم پذیرش کرده است.

– تجاوز مجدد جنگنده‌های سعودی به پایتخت یمن/انفجارهای مهیب در شرق صنعا ؛ جنگنده‌های سعودی صبح امروز بار دیگر به پایتخت یمن حمله کردند و شاهدان عینی از وقوع چندین انفجار مهیب در شرق صنعا خبر دادند.

– واشنگتن: کری موضوع یمن را با ظریف مطرح کرده است/ از نقش تهران در صنعا نگرانیم ؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تحولات یمن یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و آمریکا در نشست هسته‌ای «لوزان» بوده است.

– چند پایگاه نظامی، بیمارستان ۵۶ ارتش، ستاد فرماندهی نیروهای هوایی و مناطق مسکونی در پایتخت یمن موشک باران شدند.

– ضدهوایی‌ها در شهر صنعا به طور مداوم در حال مقابله با هواپیماهای متجاوز سعودی هستند تا مانع از بمباران پایتخت یمن شوند.

– جنگنده‌های سعودی شهر‌های صنعا، صعده و الحدیده را بار دیگر بمباران کردند.

– حملات هوایی جنگنده‌های سعودی در طی ۴ روز اخیر تاکنون ۵۴ شهید و ۱۸۷ زخمی برجای گذاشته است.

IMG02212240

 

– شورای عالی انقلاب یمن بازنشستگان نیروهای نظامی را به خدمت فراخواند ؛ شورای عالی انقلاب یمن در بیانیه شماره 9 خود بازنشستگان نیروهای نظامی و نظامیان و نیروهای امنیتی به مرخصی رفته این کشور را به خدمت فراخواند.

پایگاه خبری «سبأ نت» در این خصوص نوشت که براساس قانون اساسی جمهوری یمن و بیانیه قانون اساسی صادر شده از سوی کمیته عالی انقلاب و با استناد به بیانیه شماره 4 صادر شده از سوی این شورا

یک: تمام نظامیان و نیروهای امنیتی به مرخصی رفته

دو: تمام بازنشستگان دستگاه‌های نظامی و امنیتی

مجدداً به خدمت فراخوانده می‌شوند.

– سه شهید و ۱۴ مجروح نتیجه تجاوز جنگنده های سعودی به بیمارستانی در صنعا پایتخت یمن

-المیادین: شهروندان صنعا به رغم حملات هوایی سعودی ها به زندگی عادی خود مشغولند

– جنگنده‌های عربستان شرکت گاز را در استان صعده بمباران کردند  ؛ شبکه المسیره در خبری فوری گزارش داد: جنگنده های عربستانی شرکت گاز را در استان صعده بمباران کردند. هم اکنون ساختمان این شرکت در شعله های آتش می سوزد.

IMG11520167

– رئیس‌جمهور عراق به هنگام سخرانی «هادی» اجلاس شرم الشیخ را ترک کرد ؛ فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق، امروز به هنگام سخنرانی «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری (فراری و مستعفی) یمن، اجلاس را ترک کرد.  بنا بر این گزارش، منصور هادی در سخنان خود مدعی شد که انصارالله به ثبات یمن صدمه می‌زند و بر رئیس جمهور قانونی این کشور کودتا کرده است.

– شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان بر حمایت پاریس از عملیات طوفان قاطعیت در یمن تاکید کرد.

– تلویزیون المسیره یمن خبر داد: جنگنده‌های آمریکایی رژیم عربستان، سه حمله جدید به منطقه الشعف خولان در استان شمالی صعده کردند.

– تلویزیون المسیره یمن خبر داد: حمله به زیرساخت‌های یمن ادامه دارد؛ جنگنده‌های سعودی شرکت گاز استان صعده را هدف گرفتند و شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشد‎.

– رئیس جمهور فراری یمن با شاه عربستان از مصر به ریاض بازگشت

–  «محمد حسنین هیکل» تجاوز به یمن را محکوم کرد/ انجام این حمله، یک تصمیم عربی نبود ،  پژوهشگر و استراتژیست برجسته جهان عرب که از مشاوران رئیس جمهور مصر است، تجاوز ائتلاف ۱۰ کشور عربی از جمله مصر به یمن را به شدت محکوم و تاکید کرد که انجام این حمله، یک تصمیم عربی نبود.

– نماینده سازمان ملل در یمن از صنعا خارج شد ؛ نماینده سازمان ملل در یمن، در بحبوحه ناآرامی‌ها در این کشور صنعا را ترک کرده است.  عربستان ساعاتی پیش اعلام کرده بود با استفاده از دو کشتی جنگی و جنگنده‌های نظامی، دست کم ۸۶ دیپلمات عربی و خارجی را از عدن خارج کرده است.

– نشست سه جانبه پادشاه عربستان و رئیس جمهور مصر با «عبدربه منصور هادی» ؛  «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بعد از ورود به مصر در نشست سه جانبه‌ای با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن حضور پیدا کرد.  پادشاه عربستان و منصور هادی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب که در شرم الشیخ مصر برگزار می‌شود به مصر سفر کرده‌اند.  قرار است در نشست امروز اتحادیه عرب که تا یکشنبه (فردا) به طول خواهد انجامید مسأله یمن و تأسیس نیروی نظامی مشترک اعراب به صورت جدی بررسی شود.

– پیشرفت چشمگیر انصارالله و ارتش در شمال، شرق و جنوب یمن؛  بر خلاف حملات شدید جنگنده‌های عربستان به مواضع انصارالله در نقاط مختلف یمن، نیروهای این جنبش تحرکات سریع و پیشرفت‌های چشمگیری در جنوب یمن به دست آوردند.  خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت که «حوثی‌ها بر خلاف حملات هوایی عربستان، دستاوردهای بزرگی در جنوب و شرق یمن در روز جمعه به دست آوردند». ساکنان محلی به رویترز گفتند که جنبش انصارالله و یگان‌های مختلف ارتش یمن بندر «شقره» در ۱۰۰ کیلومتری شرق عدن را تحت کنترل خود در آوردند تا اولین نقطه در سال دریای عرب را به دست آورده باشند.  رویترز تأکید کرد که پیشروی انصارالله آخرین پایگاه منصور هادی در عدن را که ممکن است حتی حملات هوایی را ناکام بگذارد و بی‌اثر کند، تهدید می‌کند. چرا که احمد العسیری فرمانده عملیات «توفان قاطع» عربستان علیه یمن، روز جمعه در کنفرانس خبری اعلام کرد که هدف اصلی عملیات تامین امنیت عدن در جنوب یمن است.

– در حملات جنگده‌های سعودی به یمن تاکنون ۶۰ غیر نظامی کشته شدند ؛ تلویزیون العالم اعلام کرد : در حمله جنگنده های سعودی به بازار البقعه بیست نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که با این کشته شدگان آمار قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون به شصت نفر رسید. وی تصریح کرد: تصاویر حجم ویرانی حملات جنگنده های سعودی به یمن را نشان می دهد بنابراین برخی از شهروندان برای بیرون آوردن اجساد قربانیان به مکانهای ویران شده روانه شدند. یک منبع پزشکی اعلام کرد: در حمله شب گذشته جنگنده های سعودی در نزدیک بیمارستان صنعا سه غیر نظامی کشته شدند.

تعداد کشته های تجاوز به یمن به 40 نفر رسید– عربستان ۵ هزار تکفیری را از سوریه به یمن منتقل کرد ؛ به نقل از النشره، گروه تروریستی تکفیری موسوم به جیش الاسلام در صفحه اختصاصی خود در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرد زهران علوش سرکرده این گروه،  پنج هزار جنگجو به یمن برای جنگ با حوثی ها اعزام کرده است.این گروه تروریستی تکفیری تاکید کرده است اعزام این تعداد تروریست به یمن به درخواست رسمی عربستان صورت گرفته است.

–  وزیردفاع سعودی با مقامات امنیتی ونظامی چند کشور عربی دیدار کرد ؛  وزیر دفاع عربستان سعودی با مقامات امنیتی و نظامی شماری از کشورهای عربی دیدار کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، محمد بن سلمان با خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات مصر، طحنون بن زاید آل نهیان معاون مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده و سرلشکر ستاد حمد بن علی العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر در ریاض دیدار کرد. محمد بن سلمان با مقامات مصری، اماراتی و قطری درباره عملیات طوفان قاطعیت گفتگو کرد. وزیر دفاع عربستان در این دیدارها آخرین جزئیات عملیات طوفان قاطعیت را در یمن بررسی کرد.

– عربستان مردم بیگناه را هدف قرار می‌دهد ؛  به نقل از شبکه المسیره،  سخنگوی جنبش انصارالله گفت: آنچه که ائتلاف خوانده می شود تحت هدایت عربستان مردم بیگناه و بازارها را هدف قرار می دهد. محمد عبدالسلام افزود: عربستان پیش از این، جنگ با یمنی ها را تجربه کرده اما جنگ امروز از لحاظ مساحت، جغرافیا و مدیریت آن تفاوت زیادی دارد.   وی ادامه داد: ما برای جنگی بلند مدت آماده ایم و مردم یمن در انتظار یک اشاره عبدالملک الحوثی هستند.ما با کمک مردم جنوب یمن، تکفیری ها را متلاشی کرده ایم.

ادامه حملات جنگنده های ائتلاف عربی به یمن– عربستان ۸۶ دیپلمات عربی و غربی را از عدن خارج کرد ؛ عربستان اعلام کرد که با استفاده دو کشتی جنگی و جنگنده‌های نظامی، دست کم ۸۶ دیپلمات عربی و خارجی را از عدن خارج کرده است.  شبکه خبری العربیه گزارش داد که نیروی دریایی عربستان در این عملیات مشارکت داشته و دیپلمات های عربستانی را نیز از یمن خارج کرده است.

در پی تحولات اخیر در یمن تعدادی از دیپلمات‌های عربی از صنعا به عدن منتقل شده بودند. عربستان به همراه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس دست به اقدام نظامی علیه یمن زده که تا کنون به کشته شدن چندین غیر نظامی از جمله چند کودکان منجر شده است.

– اوباما: خواستار ثبات پایدار در یمن از طرق مذاکره سیاسی هستیم/ از اقدام نظامی عربستان حمایت می‌کنم؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از تجاوز هوایی این کشور به یمن حمایت کرده است.

بیانیه‌ای که کاخ سفید روی وب‌سایت رسمی خود قرار داده حاکی است اوباما در این گفت‌وگوی تلفنی از اقدام نظامی عربستان در یمن حمایت کرده است.

برنادت میهن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: «رئیس‌جمهور و ملک سلمان موافقت کردند که هدف حمعی آنها رسیدن به ثبات ماندگار در یمن از طریق راه حلی مبتنی بر مذاکرات سیاسی با مشارکت سازمان ملل و تمامی طرفین است.»

– یک جنگنده «اف-۱۵» دیگر عربستان در آب های یمن سقوط کرد؛ به نقل از شبکه المنار، پدافند هوایی ارتش یمن بامداد امروز شنبه، یک جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی را پس از ورود به آسمان صنعاء، پایتخت یمن،سرنگون کرد.

شبکه المنار گزارش کرد که این جنگنده در منطقه «بنی الحارث» در شمال پایتخت، ساقط شد و خلبان آن که ملیت سودانی دارد بازداشت شده است.  ساعتی پس از اعلام این اتفاق، تصاویری از یمنی‌ها منتشر شد که با بخش‌های باقی‌مانده از این هواپیما عکس گرفته و منتشر کردند.

– پدافند هوایی یمن یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را دستگیر کرد ؛ طی ۸ ساعت گذشته، رسانه‌ها از سقوط دومین جنگنده عربستان سعودی خبر دادند. بامداد امروز شنبه پدافند هوایی ارتش یمن در شمال صنعاء یک جنگنده سعودی را ساقط کرد و خلبان آن را اسیر کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده «F-۱۵-S» در آب‌های دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های عربستانی نوشت: رسانه‌های رسمی عربستان به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع اعلام کردند که یک جنگنده از نوع اف.۱۵ در دریای سرخ دچار اختلال فنی شد به طوری که دو خلبان مجبور به ریجکت شدند اما خوشبختانه با کمک‌ آمریکایی‌ها نجات یافتند و اکنون در سلامت کامل هستند.

بنا بر این گزارش، یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است که ارتش این کشور موفق شد که پس از درخواست عربستان، دو خلبان این کشور را در آب‌های بین‌المللی با یک دستگاه بالگرد از جیبوتی کمک کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید