آیا شکلات می‌تواند موجب درخشندگی پوست شما ‌شود؟

آیا شکلات می‌تواند موجب درخشندگی پوست شما ‌شود؟

نویسنده: حمید وثیق زاده
منبع:راسخون

شکلات، شهد و خوراک خدایان، تا به امروز، به عنوان یک دسر لذیذ مورد تمجید بوده است (و خواهد بود). اما این روزها، شکلات در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به یکی از اجزاء مؤثر تبدیل شده است. مشکوک بنظر می‌آید، این طور نیست؟ اجازه دهید از طریق این مقاله پی ببریم که «آیا شکلات می‌تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟»
افراد، هم زن و هم مرد در سراسر جهان، به طور مداوم روشهای مختلفی را برای مبارزه با مشکلات پوستی امتحان می‌کنند. محصولات زیادی (هم طبیعی و هم غیر طبیعی) که قول حصول نتایج مثبتی را به مشتری می‌دهند، تولید شده‌اند. و اخیراً این محصولات حاوی شکلات می‌باشند ـ شکلات برای پوست؟ بله! درست خوانده‌اید. وقتی می‌گویم شکلات، منظورم آب نبات‌هایی که از دستگاه‌های فروش اتوماتیک می‌خرید، نیست. این آب نبات‌ها حاوی مقدار بالایی قند و دیگر مواد افزودنی غیر طبیعی هستند که ممکن است موجب مشکلات پوستی بسیاری شوند. یک باور غیر علمی قدیمی وجود دارد که می‌گوید شکلات باعث به وجود آمدن آکنه می‌شود و عامل ثانویه‌ی ایجاد مشکلات پوستی مانند پوست چرب و کدر است. با این حال، با گفتن این مطلب که محققان خلاف آن را ثابت کرده‌اند، این باور غیر علمی را به کناری می‌گذاریم که خود موجب خوشحالی فراوان افرادی می‌شود که به خوردن شکلات اعتیاد دارند. ثابت شده است که مصرف مقدار طبیعی و معقول شکلات می‌تواند به شما، پوستی عالی ببخشد که از آن سلامتی و زیبایی می‌تراود. از این رو، پاسخ به سئوالتان مبنی بر اینکه «آیا شکلات می‌تواند موجب درخشش پوست گردد؟» بله است. آری شکلات باعث بهبود کیفیت و وضعیت پوست می‌شود. با اینکه، شکلات برای پوست مفید می‌باشد، بایستی مراقب نوع شکلاتی که مصرف می‌کنید، باشید. به این دلیل که تمام شکلاتها این خاصیت را ندارند. به طور کلی، شکلات تیره یا تلخ، به دلیل مزایای ناب و اصیل آن نسبت به دیگر انواع شکلات، ترجیح داده می‌شود. اجازه دهید در پاراگراف پیش رو، اثرات شکلات بر روی پوست را مورد بحث قرار دهیم.

با شکلات به پوست خود رسیدگی کنید
مشخص شده که مصرف شکلات، اثرات مثبت بسیاری بر سلامت کلی فرد دارد. هنگامی که صحبت مراقبت از پوست می‌شود، شکلات می‌تواند به شکل ماسک، لایه ‌بردار و پوششی مورد استفاده قرار گیرد. مراکز و سالن‌های زیبایی نیز از شکلات در روشهای درمان پوست استفاده می‌کنند، که نتایج مثبتی را به همراه دارد. مواردی که در اینجا ذکر می‌شود، برخی از مزایای شکلات تلخ برای پوست است.

• فلاونوئیدها که نوعی آنتی اکسیدان می‌باشند، حاوی ترکیبی بنام اپی کاتچین epicatechins هستند. این جزء سازنده دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهاب است که از پوست در برابر آسیب ناشی از آلودگی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر و سیگار محافظت می‌نماید.
• کلاژن و الاستین نقش کلیدی در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک و تغییر رنگ پوست ایفاء می‌کنند. با این حال، رادیکال‌های آزاد موجود در بدن تمایل به از بین بردن این مؤلفه‌های پوست را داشته و در نتیجه باعث مشکلات پوستی می‌شوند. شکلات، به خصوص نوع تیره‌ی آن، منبعی است غنی از فلاوانول flavanols که خود نوعی فلاونوئید بوده که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین سلول‌های آسیب دیده را بازسازی کرده و پوست را سلامت و عاری از لکه می‌سازد.
• کاکائو، ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی این درمانگر شیرین می‌باشد که بدلیل افزایش رطوبت در پوست، آن را هیدراته یا آبدار ساخته و نتیجتاً از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. از آنجا که با مصرف منظم شکلات تلخ چگالی پوست بهبود می‌یابد، اکنون می‌توانید با پوست خشک، خارش‌دار و خشن خداحافظی کنید.

• شکلات تلخ مانند سپری از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت بعمل می‌آورد. بهبود قابل توجهی در گردش خون با مصرف شکلات تلخ دیده شده و لکه های مربوط به سن نیز محو می‌شوند. به این دلیل، پوست ظاهری با طراوت و مرطوب به خود می‌گیرد.
• شکلات با کمک هورمون‌ها، معروف به از بین بردن استرس می‌باشد. این به نوبه خود، به تقویت کلاژن و ممانعت از ایجاد علائم پیری نظیر پدیدار شدن چین و چروک، شل و سست شدن پوست، لکه‌های تیره، و مانند آن کمک می‌کند. همچنین به نرم‌تر شدن بافت پوست کمک کرده و ترشح سبوم (یا چربی پوست) را کنترل می‌کند.
• شکلات به شکل پودر کاکائوی بدون قند، مخلوط با مواد تشکیل دهنده دیگر (بلغور جو دوسر، عسل، سرشیر، و غیره) جهت تهیه‌ی ماسک صورت استفاده می‌شود. همچنین شکلات برای درمان‌های دیگر زیبایی به منظور بهبود ظاهر و بافت پوست بکار می‌رود.
• جهت داشتن پوستی باطراوت و جوان، می‌توانید از ماسک صورت شکلاتی، دانه‌های کاکائو برای جلای پوست، شکلات فندو برای استعمال بر روی پوست و یا حمام شکلات شیری استفاده کنید. شکلات درمانی به عنوان ماده‌ای برای نرمی پوست، انعطاف پذیری و برافروختگی همراه با درخشندگی چهره شناخته شده است.

زیاده روی در مصرف شکلات هرگز تجربه‌ی پر مزیتی نبوده است. مصرف مقدار مناسب شکلات می‌تواند آشکارا پوستی سالم و درخشان به شما عطاء کند. اکنون که از مزایای شکلات برای پوست آگاه شدید، فکر می‌کنم می‌توانیم بگوییم که «مصرف یک عدد شکلات در روز مشکلات پوستی را دور می‌سازد!»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید