حضرت مهدی علیه السلام و مواریث انبیا علیه السلام

حضرت مهدی علیه السلام و مواریث انبیا علیه السلام

منظور از مواریث انبیا ترکه ی میت – که مال باشد – نیست؛ بلکه نخبه ی اشیای نفیسه ای است که از انبیا به اوصیا رسیده و همگی آنها به مهدی – علیه السلام – منتقل شده است که اینک به مواردی از آن اشاره می کنیم:
1. پیراهن یوسف – پیراهنی که از ابراهیم – علیه السلام – به یعقوب – علیه السلام – رسید و یعقوب – علیه السلام – آن را به یوسف – علیه السلام – داد و در قرآن به آن اشاره شده : ( اذهبوا بقمیصی هذا فألقوه علی وجه أبی یأت بصیرا ) (1)
2. عصای موسی – علیه السلام – ، که از چوب آس ( مورد) است و جبرئیل آن را از بهشت برای شعیب آورد و شعیب – علیه السلام – آن را به موسی – علیه السلام – داد. همیشه تازه بوده و خواهد بود.
3. سنگ موسی – علیه السلام – ، که در قرآن به آن اشاره شده و 12 چشمه ی آب از آن می جوشید.
4. خاتم (انگشتر ) سلیمان – علیه السلام – .
5. پرچمی که جبرئیل در جنگ بدر برای پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – آورد. این پرچم هر جا که باز می شد، فتح و پیروزی به همراه داشت.
پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – در جنگ بدر این پرچم را باز کرد و فتح و پیروزی نصیب مسلمانان شد. این پرچم در جنگ جمل به دست امیرالمؤمنین – علیه السلام – باز شد. امیرالمؤمنین – علیه السلام – فرمودند :
«این پرچم دیگر باز نمی شود مگر به دست مهدی .»
6. پیراهن پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – . بنابر قولی پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – در جنگ احد پیراهنی بر تن داشت. زمانی که مجروح شد و دندان مبارکش شکست ، قطره ای از خون بدن مبارکش بر این پیراهن ریخت. در روایتی آمده که امام صادق – علیه السلام – این پیراهن را به یکی از اصحابشان نشان دادند.
7. عمامه ی پیامبر خدا – صلی الله علیه و آله و سلم – این عمامه سفید رنگ بود و «سحاب» نام داشت.
8. جعفر احمر.
9. جعفر ابیض .
10. جامعه (2) که این سه میراث نیز از پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – به آن حضرت رسیده است.

پی نوشت :

1- یوسف : 93.
2- مواریث دیگری از قبیل ذوالفقار علی – علیه السلام – و مصحف فاطمه – علیهاالسلام – و پیراهن امام حسین – علیه السلام – نیز نزد حضرت مهدی – علیه السلام – است.
منبع: کتاب موعود امم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید