اطلاعیه ستاد کاروان صادقیه در راستای سالروز شهادت امام صادق علیه السلام

اطلاعیه ستاد کاروان صادقیه در راستای سالروز شهادت امام صادق علیه السلام

السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق

انجمن و ستاد کاروان صادقیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام و ایام صادقیه اعلام کرد امسال با توجه شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات و حفظ جان شیعیان امام صادق علیه السلام در این ایام هیچ گونه تجمعی برگزار نمی‌گردد .
از آنجایی کاروان صادقیه رفسنجان با پشنهاد ستاد فاطمیه قم و نظارت دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران و موقوفه صادقیه در سال 1387 از روستای حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوق به عنوان طولانی ترین کاروان عزای امام صادق علیه السلام در کشور تشکیل گردید این کاروان از تجمع چندین دسته عزاداری و در چند مسیر منتهی به امامزاده سیدجلال الدین اشرف تشکیل و با پرچم های مشکی و ایستگاه های پذیرایی تزیین شده است . صادقیون پس از اجتماع در جوار امامزاده سید جلال الدین اشرف علیه السلام به عزاداری می پرداختند .اولین وقف امام صادق علیه السلام برای احیای مراسم صادقیه و راه اندازی کاروان صادقیه به ثبت رسیده است .
امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ جان شیعیان امام صادق علیه السلام ازتشکیل اجتماعات در شب شهادت و روز شهادت خودداری می شود.
از آنجایی که روستای حسن آباد حضرت صادق الائمه علیه السلام نوق که پایگاه صادقیون و پرچمدار حرکت کاروان صادقیه می باشد سه روز در ایام شهادت امام صادق علیه السلام به نشانه عزا ، سیاه پوش می گردد .
عزیزانی که می خواهند در مراسم عزای آن حضرت در فضای مجازی شرکت نمایند . می‌توانند در منازلشان ویژه برنامه شهادت امام صادق علیه السلام در سه شنبه ۲۷ خردادماه از ساعت ۲۲ رسمی تا ۲۳ از صدا و سیمای مرکز کرمان دنبال نمایند .
ضمنا مدح و روضه امام صادق علیه السلام را در آپارات کاروان صادقیه ، با نوای بلبل صادقیه کربلایی رضا غلامرضا زاده در شب شهادت آن حضرت قابل مشاهده است .
امید است که با نابودی کامل ویروس کرونا بتوانیم در سالهای آینده برای احیای مراسم صادقیه خدمتگزار باشیم .

انجمن و ستاد کاروان صادقیه

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید