خانمها و چهار نکته همسردارى

خانمها و چهار نکته همسردارى

همسردارى و گرم نگه داشتن کانون زندگى خانوادگى اگرچه کارى سهل و آسان به نظر می رسد اما کمتر کسى موفق مى شود به آسانی و بدون تلاش به زندگى اش گرمی ببخشد. رعایت نکات و فرمول هایى در چگونگى برخورد با همسرانتان مى تواند شما را در داشتن کانونى گرم و دلپذیر کمک کند.نکاتى که مى خوانید حاصل کار و تلاش متخصصان و برگرفته از زندگى هاى موفق است:

بیرون از خانه
براى این که به آرامش برسید و بتوانید به طرف مقابل تان نیز آرامش بدهید بهتر است کلبه یا جایى را بیرون از شهر و دور از هیاهو مثل جنگل در نظر بگیرید. سعى کنید در این محل به هیچ وجه به تلویزیون، رادیو و تلفن دسترسى نداشته باشید. اگر تلفن همراه دارید آن را خاموش کنید. در این زمان شما و همسرتان فرصتى دارید براى این که بتوانید با هم حرف بزنید و تنها باشید.
خانم ها باید بدانند که تنها راه به دست آوردن هر چیز این است که شخصى آن را درخواست کند. شوهران شما نیز مثل همه انسان هاى دیگر نمى توانند فکرها را بخوانند و درک فراحسى ندارند. بنابراین بى جهت زندگى تان را تلخ نکنید و جار و جنجال راه نیندازید. خیلى ساده به آنها بگویید چه چیزى باعث شادى تان خواهد شد.

بیان نیازها به زبان ساده
بیشتر خانم ها اعتقاد دارند که شوهرشان باید خودش نیازهاى آنان را بشناسد و در رفع آن بکوشد. این دسته از زنان – که البته کم هم نیستند – معتقدند اگر براى شوهرشان توضیح بدهند که چه چیزى باعث شادى و خرسندى شان مى شود، باعث شکسته شدن غرور و شخصیت آنان خواهد شد. خانم ها باید بدانند که تنها راه به دست آوردن هر چیز این است که شخصى آن را درخواست کند. شوهران شما نیز مثل همه انسان هاى دیگر نمى توانند فکرها را بخوانند و درک فراحسى ندارند. بنابراین بى جهت زندگى تان را تلخ نکنید و جار و جنجال راه نیندازید. خیلى ساده به آنها بگویید چه چیزى باعث شادى تان خواهد شد. براى مثال اگر شوهرتان از شما سؤال کرد که شام را دو نفرى بیرون برویم یا با دوستان و اقوام غذا بخوریم، آنچه را که واقعاً دلتان مى خواهد به او بگویید و رودربایستى را کنار بگذارید. زیرا اگر از روى خجالت یا ملاحظه یا هر چیز دیگرى حقیقت را از او پنهان کنید او تصور خواهد کرد که به خواسته شما عمل کرده است. بنابراین سعى کنید صداقت را اصلى ترین محور زندگى تان قرار دهید.

برای هم لقمه بگیرید!
وقتى غذایى مى پزید از شوهرتان در مورد آن غذا نظر بخواهید و سعى کنید در طول هفته چند بار غذاهاى مورد علاقه او را درست کنید. سعى کنید روش هاى بهتر و دقیق تر پخت غذاهاى مورد علاقه او را یاد بگیرید. در طول ماه براى یک بار هم که شده با پختن غذاى مورد علاقه او و چیدن سفره یا میز به طرزى متفاوت با گذشته، بدون این که قاشق و چنگال سر سفره یا میز ببرید با استفاده از دست غذا بخورید و براى او لقمه بگیرید و از او هم بخواهید این کار را انجام بدهد. این کار باعث مى شود مثل روزهاى اول زندگى یا سر سفره عقد که کیک و عسل در دهان یکدیگر مى گذاشتید، احساس صمیمیت و یکرنگى بیشترى با هم بکنید.

از دست ما عصبانی نشوید! :
اگر جزو آدم های بسیار مبادی آداب هستید و نمی توانید از قاشق و چنگال صرفنظر کنید، هنگام صرف غذاهایی نظیر کتلت و کوکو برای هم لقمه بگیرید.]

تناسب اندامتان را حفظ کنید
اگر بیش از اندازه چاق یا لاغر هستید، به فکر بیفتید تا تناسب اندام خود را به دست بیاورید. به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و سعی کنید دریابید که علت این مشکل در چیست. با رعایت یک رژیم غذایى متعادل، اندامتان را در وضعیت مناسبى قرار دهید. به آزمایشات و نکاتى که پزشک به شما توصیه کرده توجه کنید و در کنار آن با تکنیک هاى توجه به از بین بردن کینه و حسادت و نفرت از دیگران، به پاکسازى روح تان بپردازید و انرژى هاى منفى و نگرانى و افسردگى را از خود دور کنید.
منبع: روزنامه ایران

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید