9 ماده ی غذایی چربی سوز

9 ماده ی غذایی چربی سوز

اگر دوست دارید وزن کم کنید، ‌اما نمی خواهید رژیم بگیرید این 9 ماده ی غذایی را خریداری و یخچال تان را با آن ها پر کنید. این مواد غذایی جادویی لاغرکننده نیستند، ‌بلکه با جایگزین کردن آن ها با سایر مواد غذایی روزانه کالری کمتری دریافت می کنید و وزن تان را پایین می آورید. این شما و این هم 9 ماده غذایی چربی سوز معجزه گر!

آب
ْآب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد و سیرکننده است. تحقیقات نشان می دهد نوشیدن آب فراوان به کاهش سریع تر وزن تان کمک می کند. طبق بررسی های محققان خوردن روزانه 481 گرم آب، ‌متابولیسم بدن را سی درصد افزایش می دهد.

چای سبز
به جای چای سیاه و قهوه که کافیین بالایی دارند، ‌چای سبز بنوشید.
مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.
این نوشیدنی پرفایده خواص ضد سرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی ـ عروقی را می گیرد.

شیر
بر اساس تحقیقات انجام شده کلسیم به کاهش وزن کمک بسیباری می کند. هنگام خرید لبنیات توجه داشته باشید لبنیات کم چرب را تهیه کنید.

سالاد روز
خوردن سالاد و سبزیجات قبل از غذا، روشی بسیار سالم و لذت بخش برای کنترل اشتها و کاهش وزن است.

میوه ها و سبزیجات تازه
فیبرهای محلول و غیر محلول در کنار مصرف آب،‌ می توانند به سوختن چربی ها کمک کنند. این مواد مغذی در میوه ها و سبزیجات فراوان هستند.

گریپ فروت
تمامی منابع ویتامین C می توانند میزان ترشح انسولین را کاهش دهند و سبب کاهش وزن شوند البته اگر دارو مصرف می کنید هنگام مصرف هم زمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید زیرا این مواد گاهی بر هم تاثیر مضر می گذارند.

گوشت مرغ:
مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه ای کمک کند.
مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی 120 کالری، 26 گرم پروتئین و یک گرم چربی است.

سوپ
سوپ،‌ پیش غذا یا عصرانه ی خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران،‌ افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند صد کالری کمتر در روز مصرف و در نتیجه وزن کم می کنند.

غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید،‌فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری به وجود می آورند، ‌در حالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهند.

منبع: 7 روز زندگی شماره 142

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید