بهترین هدیه را به همسرم می دهم

بهترین هدیه را به همسرم می دهم

بهترین هدیه را به همسرم می دهم

منبع:پیام زن
می گویند انسان ها به مهر و محبت زنده اند. این سخنی است به غایت درست و خردمندانه که براساس و منطبق بر نیازها و روحیات انسانی شکل یافته است. نیاز به داشتن هم صحبت و ابراز مهر و محبت میان همسران نیز از ارکان اصلی زندگی مشترک و خانوادگی می باشد. به عبارت دیگر، زندگی واقعی یعنی رابطه ای سرشار و لبریز از محبت میان زن و شوهری که به یکدیگر اعتماد و علاقه دارند. زن و شوهری که با شور و شوق به تداوم زندگی خود فکر می کنند و با یکدیگر یکرنگ ویکدل اند. بر همین اساس، یکی از مواردی که موجب آسیب جدی به روابط زناشویی می شود، این است که زن یا مرد و یا هر دو طرف احساس می نمایند همسرشان نسبت به وی بی توجه و یا علاقه اش نسبت به گذشته کمتر شده است مرد یا زنی که یک چنین تصوری را از طرف مقابل شان در ذهن داشته باشند، احساس بی ارزشی و پوچی خواهند کرد و حتی ممکن است در دراز مدت، احساس امنیت خود را نسبت به زندگی مشترک از دست بدهند. برخی از مردان یا زنان که به همسرشان بی توجهی نشان می دهند، دلیل این گونه رفتارهای خود را گرفتاری های روزمره قلمداد می نمایند حال آنکه درواقع ایجاد ارتباط رضایت بخش با همسر موجب خواهد شد تا زن یا مرد در مواجهه با مشکلات رو به تزاید زندگی قدرت و توان بیشتری داشته باشند زمانی که خانواده به عنوان پایه و اساس جوامع مطرح می شود و ادعا براین است که فرد باید در نهاد خانواده احساس امنیت و آرامش داشته باشد، ‌بی توجهی و بی محبتی، زمینه ساز تنش و اختلاف و از بین برنده این پیش فرض خواهد شد. بنابراین جهت یادگیری از تنش در خانواده، ابراز علاقه زوجین نسبت به یکدیگر کاملا مهم و حیاتی می باشد. ضمن اینکه ابراز علاقه در هر دوره ای می توان شکلی متفاوت و متمایز داشت باشد.
همسرانی که تا به حال از یک چنین اصل مهمی در زندگی زناشویی خود بی بهره بوده اند یا به آن بی توجهی نشان داده اند می توانند به نکات زیرتوجه داشته و سریعا به بازسازی روابط زناشویی خود بپردازند.
1- از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نکشید. ابراز علاقه نشانگر میزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان می باشد.
2- هیچ نگویید علاقه ام را با رفتارم نشان خواهم داد. لازم است برای ابراز علاقه از کلمات زیبا ومحبت آمیز استفاده کرد.
3- هرگز اجازه ندهید مشکلات و مسائل زندگی، شما را از همسرتان دور سازد. مشکلات همیشه هستند وخواهند بود.
4- در هر حال و هر حالت ابراز علاقه و عشق به همسر، بهترین و والاترین هدیه به اوست. این هدیه را از وی دریغ ننمایند. دراین میان، زنان و مردان باید حتما به اصل تفاوت های فردی میان خود معتقد باشند و بدانند زن و مرد دو موجودند که از نظرهوش، استعداد، علایق خصایص جسمانی و اخلاقی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بنابراین زن ومرد باید حداکثر توافق را میان خصایص خود و همسرشان ایجاد و وجود یکدیگر را مکمل و متمم بدانند.
برای اینکه زنان و مردان در زندگی مشترک از زندگی مشترک شان لذت ببرند لا جرم باید به تمایزات خود با طرف مقابل شان به دیده احترام و واقع بینانه بنگرند. آنان می توانند زندگی شیرینی داشته بانشد به شرط اینکه ازداد وستد عاطفی به شیوه های قلبی، کلامی و عملی استفاده نمایند. به همسر و شریک زندگی شان ابراز محبت نموده و با زبان و عمل این امر را اثبات نمایند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید