اشتباهاتی که نباید تکرار شود

اشتباهاتی که نباید تکرار شود

نویسنده:اعظم طیرانی
منبع: روزنامه قدس
بعضی زوجها به دلیل تندخویی، بداخلاقی و بی حوصلگی همسران خود در رنجند، در نتیجه برای این که این قبیل رفتارهای او را تغییر دهند دست به کارهای زیادی می زنند. اگر شما هم جزو این گروه افراد هستید، بهتر است که ابتدا خود را آرام کنید تا بتوانید برخی از راهکارهای پیشنهادی را امتحان نمایید و این مسأله را به یاد داشته باشید که هر مشکل و مسأله ای در روابط زناشویی دوسو دارد، و سوی قابل کنترل، شما هستید. پس سعی کنید انصاف داشته باشید و صادقانه همه چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.
به این ترتیب، وقتی کار به مشاجره می کشد به جای احساساتی شدن و جبهه گرفتن، آرامش خود را حفظ کنید و به صحبتهای او کاملاً گوش دهید. اگر می توانید موقعیت را تغییر دهید و مشکلات را در زمان و مکان بهتری مطرح کنید. چون بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است. پس از کش دادن مجادله و بحث بپرهیزید و مطمئن باشید که ادامه بحث هرگز شما را به نتیجه ای که دوست دارید، نمی رساند و تنها تیشه ای به ریشه صمیمیتها و احترام بین شما می زند.برای همدلی با همسرتان، با او دوستانه صحبت کنید تا احساس امنیت درونی کند و هرگز هنگام ناراحتی از وی گله، شکایت و انتقاد نکرده و او را محکوم نکنید. اگر هم حرفی دارید در موقعیتی بهتر و بدون متهم کردن و جستجوی مقصر، آن را مطرح کنید.اغلب بحثها و رنجشهای خانوادگی به دلیل سوء تفاهم ایجاد می شود. طبیعی است که همه زوجها دوست دارند همسرشان به خوبی او را درک کند، اما با زور و برخوردهای احساسی به این مقصود نمی رسند. پس بهتر است عقاید خود را تحمیل نکنند و با مهربانی، آرامش و صداقت به یکدیگر بگویند که در قلبشان چه می گذرد.
در مقابل بدخلقی احتمالی همسرتان، شکیبا باشید و همان گونه که دوست دارید او شما را درک کند، شما نیز او را درک کنید و همچنین اگر مایل هستید دیگران از تقصیر شما گذشت کنند، خود نیز بخشایش داشته باشید. و هنگامی که همسرتان متوجه اشتباه خود شد، به روی او نیاورید و سعی نکنید اشتباهات گذشته را به رخش بکشید و عملکرد امروزش را نمونه ای از همان اشتباهات بدانید. بلکه با بزرگواری و خیراندیشی به او فرصت دهید تا در این زمینه تغییر رفتار دهد. بنابراین همان طور که نباید اشتباهات او را مدام به رخش بکشید، خدمات خود را هم نباید به منت بیالایید و با یادآوری گاه و بی گاه، آن را بی ارزش کنید.
نسبت به همسرتان عشق بی قید و شرط خود را نثار کنید. شما می توانید از همین امروز شروع کنید. یاد بگیرید او را بدون قید و شرط دوست بدارید و خطاها و کوتاهیهای گذشته او را ببخشید تا از این طریق خود نیز احساس شادی و رضایت خاطر پیدا کنید.
بکوشید در زندگی، حامی و تکیه گاه یکدیگر باشید و بیاموزید در مقابل مشکلات زندگی صبر پیشه کنید.همواره ارزشها و مهارتهای خود را ارج نهید و خود را بدون هیچ قید و بندی دوست بدارید تا بتوانید همسرتان را نیز همان گونه که هست، دوست داشته باشید.ضمن این که صمیمیتها را در زندگی مشترک حفظ می کنید، به خلوت یکدیگر نیز احترام بگذارید و آن را بی حوصلگی، رنجش و یا دلسردی او به حساب نیاورید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید