بهترین دوست همسرتان باشید

بهترین دوست همسرتان باشید

منبع:روزنامه کیهان
تمام افراد خواهان سعادت و خوشبختی در زندگی مشترک و تشکیل خانواده هستند اما نمی دانند چگونه باید با همسرشان رفتار کنند تا به بهترین نتیجه برسند. البته زندگی مشترک از آنجایی که بر مبنای روابط پیچیده انسانی استورا است به طور حتم و یقین قابل پیش بینی و برنامه ریزی نمی باشد اما می توان نکات موثر در آن را رعایت نمود تا میزان موفقیت افراد افزایش یابد.یکی از اصلی ترین رموز خوشبختی در زندگی مشترک این است که بهترین دوست همسرتان باشید.این بهترین نوع رابطه است. به نظر شما این طور نیست. دوستان خوب با هم می خندند- با هم می گریند و از بودن در کنار هم لذت می برند. آیا همین تعریف در مورد شما و همسرتان نیز صدق می کند؟ اگر چنین است پس قدر خوشبختی خود را بدانید.اگر هم چنین نیست می توانید با سعی و تمرین آن را ایجاد کنید. البته لازم به ذکر است که رابطه دوستانه و صمیمانه یک شبه به وجود نمی آید و باید در این راه با آگاهی و تمرین به موفقیت رسید. اما شدنی است.

به همسرتان به اندازه خودتان اهمیت دهید
اگر در موارد گوناگون خود را جای همسرتان بگذارید بهتر می توانید رفتار و گفتار مناسبی انتخاب نمایید.یکی از نکات مهم در این میان این است که او را همان گونه که هست بپذیرید و مرتب در پی تغییر یا کنترل وی نباشید. مرتب به او نگویید چه بکند و چه نکند، زیرا به این طریق هرگز رابطه ای دوستانه نخواهید داشت. بلکه تبدیل به رئیس و مرئوس خواهید شد و هیچ کس نمی خواهد در خانواده در چنین رابطه ای بماند پس نهایتا این رابطه به شکست می انجامد.هرگز نمی توانید در کنار همسرتان باشید اگر همواره از بالا به او نگاه کنید. بلکه بهتر است او را به خاطر ویژگی های منحصر به فردش ستایش کرده و به او احترام بگذارید.

هرگز خود را با همسرتان مقایسه نکنید
حتما با ما موافق هستید که پروردگار هر انسانی را با ویژگی های خاصی آفریده است. پس نخواهید خود را با همسرتان مقایسه کرده و به جزییات متفاوت و بعضا مخالف همدیگر تاکید کنید.به یاد داشته باشید که زندگی یک رقابت نیست که بین شما و همسرتان یکی بتواند با سرعت بیشتر به پایان مسابقه رسیده و پیروز شود، بلکه این مهم است که بتوانید در کنار یکدیگر حرکت کرده و از تواناییها و قابلیتهای هر کدام لذت ببرید.

مهربان باشید
اگر خواهان مهر و محبت در زندگی هستید به همسرتان محبت کنید و در حد توان آنچه را او می پسندد رعایت نمایید. حالا این امر می تواند در پختن غذای مورد علاقه اش یا استفاده از رنگ مورد علاقه اش در وسایل باشد یا تهیه کتابی که خیلی برایش مهم است. مطمئن باشید که چنانچه شما قلبا به همسرتان محبت کنید روح او نیز محبت شما را به شما بازخواهد گرداند.

به نرمی و ملایمت گفتگو کنید
سعی کنید همواره با لحنی ملایم و خوب با همسرتان صحبت کنید و از کنایه زدن به او یا استفاده از کلامی که به هر شکل او را برنجاند خودداری نمایید.در ضمن وقتی عصبانی هستید با او صحبت نکنید. وقتی آرام شدید با او صحبت کنید زیرا این کار مانع از به زبان آوردن کلمات منفی و بعضا ناراحت کننده می شود. زیرا در برخی موارد نمی توان کلام گفته شده را از ذهن طرف مقابل پاک کرد و تاثیر بد آن تا مدتها بر جا می ماند.

در همه چیز شریک باشید
سعی کنید کمتر از من و تو استفاده کنید و بیشتر از کلمه ما استفاده کنید. وقتی احساس کنید هر آنچه در زندگی دارید متعلق به هر دوی شماست به تدریج این فکر در مورد احساسات و مسائل تان نیز عملی می شود و می توانید در مورد خواسته ها و اهدافتان نیز با همسرتان صحبت کنید. به این ترتیب صمیمیت میان شما افزایش می یابد.

با هم وقت بگذرانید
مطمئن باشید اگر قرار باشد از لحاظ فیزیکی از هم دور باشید و فقط به جنبه فکری و روحی اکتفا کنید آن هم پس از مدتی ضعیف شده و حتی ممکن است از میان برود.اگر با هم قدمی نزنید. به گفتگو در مورد مسائل مختلف نپردازید و حتی به رستوران و گردش نروید چطور می توان امیدوار بود که صمیمی باشید؟!در عین حال یکی از ساده ترین راههایی که می توانید بدانید چگونه با همسرتان دوست باشید این است که همان گونه با او برخورد کنید که دوست دارید با شما برخورد شود.هرگز منتظر برداشتن اولین قدم از جانب همسرتان نباشید. خودتان شروع کنید تا نتیجه و میوه شیرین آن را بچشید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید