آخرین جنگ جهانی

آخرین جنگ جهانی

نویسنده: محمد فقیه
مترجم: سید شاهپور حسینی

 

 

دلیل حتمی بودن وقوع جنگ جهانی سنت‌های تاریخی و به خاطر وجود اختلاف و درگیری مداوم میان همان مردم است که این جنگ، شرق و غرب را پوشش می‌دهد و دلیل دیگر حتمی بودن این امر، مطالبی است که در روایت‌های مربوط به حوادث ظهور امام مهدی (علیه السلام) نقل شده است.
در کتاب کمال الدین، صفحه 614 با سند صحیح از سلیمان بن خالد نقل شده گفت از امام جعفر صادق (علیه السلام) شنیدم که فرمود:
پیش از ظهور قائم (علیه السلام) دو نوع مرگ خواهد بود. مرگ سرخ و مرگ سفید به گونه‌ای که از هر هفت نفر پنج نفر می‌میرند، مرگ سرخ، با شمشیر (جنگ) و مرگ سفید، وبا است.
شیخ طوسی در کتاب الغیبه، صفحه 267 با سندی مجهول، مطلبی نزدیک به مفهوم این روایت را آورده و شیخ مفید در کتاب الارشاد، صفحه 359 و نعمانی در کتابش صفحه 61 (حدیث 277) با سند ضعیف مانند آن را روایت کرده است.
در کتاب کمال الدین، صفحه 615 با سندی معتبر از ابی بصیر و محمد بن مسلم نقل شده که آن دو گفتند: از امام جعفر صادق (علیه السلام) شنیدیم که فرمود:
این امر (ظهور) به واقعیت نمی‌پیوند مگر پس از آنکه (یک سوم یا دو سوم) از مردم از بین بروند.
عرض کردم اگر (یک سوم [یا] دو سوم) مردم از بین بروند، دیگر چه کسی باقی می‌ماند؟ فرمود:
آیا شما خشنود نیستید که جزء یک سوم باقیمانده باشید.
و در نسخه بحارالانوار (ج52، ص207) دو سوم (باقیمانده) آمده است که این صحیح‌تر است و شیخ طوسی آن را (ص206) از محمد بن جعفر الاسدی از سهل بن زیاد از محمد بن الحسین ابن ابی الخطاب، از ابن ابی عمیر از محمد بن مسلم و ابی بصیر نقل کرده است.
و نعمانی (با طریقی موثق، ص183) از ابن عقده از علی بن الحسین از محمد بن عبدالله از ابن ابی عمیر از هشام بن سالم از زراره از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل کرده است که آن حضرت فرمود:
این امر (ظهور) نخواهد بود، مگر آنکه نه دهم (آخرین جنگ جهانی ) مردم از بین بروند.
و در کتاب بشاره الاسلام، صفحه 91 به نقل از مجمع النورین به نقل از امام سجاد (علیه السلام) آمده است که آن حضرت فرمود:
اختلاف دو گروه از غیر عرب‌ها در مورد یک کلمه خواهد بود و به خاطر آن خون‌های بسیاری ریخته خواهد شد و هزاران هزاران هزاران نفر… کشته می‌شوند.
و مانند این روایت، در کتاب الزام الناصب (ج2، ص 161) نیز آمده و (اضافه شده) که آن حضرت فرمود:
کلمه مورد اختلاف کلمه عدل است.
در کتاب بحارالانوار (ج52، ص 274) آمده است:
در آن روز سه میلیون نفر در نبرد با هم کشته می‌شوند…
نگارنده معتقد است: دو سوم مردم و از هر هفت نفر پنج نفر و نه دهم و هزاران هزاران هزاران… و سه میلیون کشته همگی دلالت بر کشته شدن میلیون‌ها و میلیاردها نفر می‌کند.
اما دلیل اینکه این کشتار پیش از ظهور امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود. این سخن معصوم است که فرمود: پیش از این امر… خواهد بود و با در نظر داشتن این سخن معصوم یعنی این امر نخواهد بود مگر… می‌توان به حتمی بودن این جنگ استدلال کرد.
اما اینکه این کشتار، پیش از شورش سفیانی باشد، به این اعتبار است که نمایان شدن سفیانی تنها پس از جنگ جهانی خواهد بود و آن جنگ مقدمات (لازم) را برای فعالیت‌های او فراهم خواهد آورد البته دلایل نقلی که بیان نمایند این کشتار پیش از جنبش سفیانی خواهد بود و آن را تأیید کند، وجود ندارد.

اثرات جنگ جهانی
این آثار در عرصه‌های اقتصاد و سیاست و مسائل اجتماعی و آب و هوا… نمایان خواهد شد.
بی‌شک نابود شدن بخش اعظم ساکنان زمین و ویرانی کشورهای صنعتی و باقی ماندن بخش بزرگی از جهان سوم، باعث به وجود آمدن تغییراتی اساسی و بنیادی در مرکز و محور قدرت‌های کره‌ی زمین خواهد شد. در حالی که قدرت‌های بزرگ نابود می‌شوند، کشورهای منطقه خاورمیانه از بند خود رهایی می‌یابند و حرکت کاروان‌های فراریان و زخمی‌های جنگی از میدان جهنی جنگ به علاوه‌ی کسانی که از آن نجات یافته‌اند، برای رسیدن به این منطقه آغاز می‌شود، کشورها و سازمان‌های مورد حمایت شرق و غرب از هم فرو می‌پاشند، مرزهای میان کشورها از بین می‌رود، هرج و مرج حاکم می‌شود و گروه‌های مسلح در همه جا پراکنده می‌شوند. کشورها به ایالت هایی درگیر و متغاصم تقسیم می‌شوند و سربازان و نظامی‌ها و گروه‌های مسلح در میان این ایالت‌ها گردش می‌کنند و باعث برانگیختن فساد در زمین می‌شوند. اینها همه در طول سال‌های اولیه پس از مصیبت و حادثه‌ی بزرگی است که اتفاق می‌افتد.
اما این اوضاع به سرعت تغییر می‌کند و به دلیل شرایط اقتصادی و نابودی برخی از قدرت‌ها به وسیله‌ی قدرت‌های دیگر و رسیدن کاروان‌های فراریان از جنگی و ناوگان‌های نجات دهنده حوادث، شکل جدیدی به خود می‌گیرد و جنگ‌هایی درمی گیرد که هدف آنها، به دست آوردن قدرت صنعتی و مواد اولیه یا هر دوی آنها با هم و موادغذایی یا حتی زمین‌های قابل کشت است به عبارت دیگر این گونه جنگ و درگیری‌ها برای تصاحب منابع قدرت و انرژی و غذا رخ می‌دهد.
گروه‌های اعزامی غرب، در مصر و فلسطین و لبنان فرود می‌آیند و گروه‌های اعزامی شرق از ایران و عراق و ترکیه گذر کرده و به سوریه می‌رسند، اوضاع آشفته و نابسامان شده و فریاد و آه و ناله و فغان از منطقه بلند می‌شود و به سرعت میان این گروه‌ها یعنی گروه‌های اعزامی شرق و غرب، جنگ قرقیسیا در می‌گیرد و هریک از طرفین، طرف دیگر را متهم می‌کند که سبب خرابی و ویرانی زمین شده است.
جنگ قرقیسیا باعث از بین رفتن قدرت‌های باقیمانده و نابودی آنها می‌شود. این جنگ پس از پیروزی سفیانی بر دشمنانش راه را برای شورش او هموار می‌سازد. پس از خورشید گرفتگی ماه گرفتگی در خارج از زمان طبیعی و مرسومش، ندا و صداهای احتمالی در ماه رجب و فرو رفتن در سرزمین بیداء (خسف بیداء) و کشته شدن نفس زکیه، ظهور مبارک آن حضرت در روز جمعه یا شنبه (1) دهم ماه محرم (روز عاشورا) خواهد بود. بنابر برآوردها و محاسبات نگارنده این مدت زمان پس از فاجعه و مصیبت اول، از یک تا سه سال پیش از ظهور ادامه می‌یابد و با شدت یافتن بحران‌های اقتصادی، قدرت‌ها شروع به جنگ و درگیری با هم می‌کنند. برخی از روایت‌ها خبر از پیدا شدن گنجی، نزدیک رود فرات می‌دهند که به خاطر آن صدها هزار نفر در قرقیسیا در سرچشمه رود خابور کشته می‌شوند. قرقیسیا مکانی است که جنگی در آن اتفاق می‌افتد که در گذشته مانندی نداشته و در آینده نیز بی‌نظیر خواهد بود. در طول این جنگ سفیانی در دمشق آغاز به کار می‌کند. (2)

پی‌نوشت‌ها:

1. راجع به غیر قابل قبول بودن روز شنبه رک: مهدی منتظر علیه السلام، صص 312-313، و شش ماه پایانی، ص 165.و.
2. آغاز به کار سفیانی اندکی پیش از آن است. رک: همان، فصل سوم.
منبع مقاله :
فقیه، محمد، (1387)، سفیانی و نشانه‌های ظهور، ترجمه‌ی: سید شاهپور حسینی، تهران: موعود عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، چاپ سوم

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید