جذب کمک های مردمی موکب امام علی علیه السلام

جذب کمک های مردمی موکب امام علی علیه السلام

“موکب امام علی علیه السلام” واقع در مسیر پیاده روی اربعین (عمود 1097) ، اجتماعی است از همه دلدادگان و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) که در این سالها بصورت خودجوش و مردمی بار پذیرایی از زوار حسینی را در کنار توده‌ها و عشایر ملت بزرگ و مهمان نواز عراق برعهده دارد.

با توجه به افزایش چشمگیر تعداد زوار از دهها هزار نفر به قریب به بیست و هفت میلیون نفر در سال گذشته و همچنین دورنمای ده ها میلیونی این اجتماع بزرگ در آینده نزدیک و همچنین افزایش بازه پذیرایی از قریب به یک هفته اربعین به حدود 20 روز ، بر آن شدیم با ایجاد بستری بین المللی و بصورت تعاملی میان مردم و خدمتگذاران حسینی با موکب امام علی علیه السلام در اربعین حسینی زمینه پذیرایی و اسکان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام را بصورت مردمی فراهم آوریم.

این مجموعه که دارای پروانه موکب داری در اربعین حسینی است . در نظر دارد نذورات حسینی عزیزان را در زمینه پذیرایی و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دهد.

جهت واریز کمک های نقدی خود میتوانید از طریق بانک صادرات به شماره حساب 0213921902008  یا شماره کارت 6037697425279178 به نام موکب امام علی (ع) اقدام نمایید.

لذا ضمن تشکر از مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت ، که در سال گذشته با کمکهای مالی خود این موکب را یاری نموده اند تقاضا داریم امسال هم با کمکهای مالی خود ما را در خدمت رسانی به زائرین سیدالشهداء یاری نموده تا در ثواب خدمت به زائران امام حسین علیه السلام سهیم گردند تا با همکاری و هم فکری شما خدماتی بهتر برای زائرین امام حسین علیه السلام ارائه دهیم.

لذا برای هماهنگی بیشتر با شماره های 09133933854 آقای عباسی و 09133935061 و 09139942884 موکب امام علی علیه السلام تماس حاصل نمایید.

امیدواریم که خداوند همه ما را در انجام عمل به وظیفه یاری نماید .

مطالب مشابه

43 دیدگاه

  1. میثم
    1396-08-02 در 05:47 - پاسخ

    زمانی بود که میگفتند برای زیارت باید آقا طلب کند و تا برویم اما امروز با این همه هزینه که دولت برای روادید میتراشد باید بگوییم دولت طلب کند تا برویم . زمانی بود که میگفتند برای زیارت کربلا باید دل پرواز کند و بخواهد و مادیات مهم نیست اما امروز باید بگوییم پول نباشد زیارت هم نیست پول نباشد باید در خانه ویرانه قلبت حسرت به دل بمانیم تا نتوانیم جان ناقبل را فدای راه اربابمان کنیم امروزه دیگر پول همه چیز هست حتی جواز زیارت حتی جواز زندگی کردن امروزه تمام معنویات را فدای مادیات کرده اند پس چگونه باید گفت جوانهای نسل ما با عشق حسین آشنا شوند آقا جان من و افراد زیادی راهی حرمت بودیم تا جانمان را سنگ فرش قدوم زائرانت کنیم تا در بین الحرمینت پابوست باشیم اما به دلیل نداشتن بنیه مالی از همراهی عاشقانت جا ماندیم و احساس جامندگان از عاشورای زمانت را داریم تنها میتوانیم به گلایه کنیم ازین این همه جفا که به ما میشود چون مستمندیم و پول آمدن به حرمت را نداریم.

  2. اسماعیلی
    1396-07-24 در 06:26 - پاسخ

    من با خرج کردن برای امام حسین موافقم و اعتقاد دارم که هرچه خرج کنید بازهم کم است چون ارزش امام حسین بالاتر است. چون در کربلا خیلی هزینه میکنند . اگرهمین موکب در روزاربعین در جوار امامزاده سیدجلال الدین خرج میداد بیشتر جواب میداد چون خیلیها دلشان میخواهند از غذای موکب بخورند . اگر شده از هزینه غذای کربلا یک روز کم کنید و زودتر به ایران برگردید ولی در دهه آخر صفر در شهادت یکی از معصومین بنام موکب غذای نذری بدهی

  3. پور محمدی
    1396-07-23 در 21:43 - پاسخ

    سلام و عرض ادب به نظر بنده حقیر خدمات به زوار حسینی کار شایسته ای است اگر برای نشر فرهنگ و تشیع بیشتر هزینه میکردند بهتر بود زیرا خوردن غذا یک وعده لذت جسمی دارد ولی دادن تسبیح و یا زیارتنامه یا کتاب دعا تا سالها نزد زوار به عنوان سوغات می ماندند حتی برای نسلهای بعدی ماندگار است زیرا غذای روح است.

  4. ابولحسنی
    1396-07-23 در 06:18 - پاسخ

    سلام و ضمن قبولی طاعات و خدمات به زوار امام حسین علیه السلام
    اگر نیت خادمین موکب رضای خدا و خدمت به زوار امام حسین علیه السلام است و این موکب تعلق به همه روستاهای نوق دارد سال آینده باید مدیر اجرایی از روستاهای متفاوت و سیار باشد ثابت نباشد سالی از یک روستا . آن هم از روستایی که در سال قبل کمک مالی بیشتر از جاهای دیگر جمع آوری کرده و یا نماینده اش فعالیت بیشتری داشته باید مدیر اجرایی موکب انتخاب شود ولو از روستای کمال آباد باشد . در حال حاضر این موکب بنام حسن آباد صادقیه شناخته شده و اکثر مردم به خاطر حس ناسیونالی کمک نمی کنند و بیشتر به موکب خاتم الانبیاء (ص) کمک میکنند. و اگر سایت شما متعلق به همه و افتخار شهر رفسنجان است شما این نظر را تایید میکنید و اگر متعلق به حسن اباد است مطمئنم که این نظر را تایید نمی کنید.

  5. عاشق
    1396-06-29 در 07:30 - پاسخ

    بیایید این بار نه در رقابت با حماقت های سعودی در مکه و مدینه، بلکه بر اساس زیست اهل بیت، و نیاز معقول زائرین، چشم انداز این بزرگترین رخداد جمعی تاریخ شیعه را، از آلودگی های قیاس و تطابق، مبرا نگه داریم. ما در شروع تاریخی جدید ایستاده ایم. تنها راه موفقیت موکبها در اتحاد و یکپارچگی موکبهای ایرانیان با یکدیگر است.

  6. فاطمه زهرا . ا
    1396-06-27 در 21:41 - پاسخ

    این پست جهت جمع آوری کمک به موکب ایجاد شده . وقتی تمام نظرات را خواندم یکی دلش هوس خرما بریز کرده یکی دمنوش میخواه یکی عصرانه میخواه و یکی توضیح دارالصادقیون میخواهد و یکی…..
    هیچ کس حرفی از کمک کردن نزده. به خدا قسم این بنرهایی که در مسیر جاده زده شده خوب کاری کردند که انجام دادند به اندازه پول بنرها کمک جمع نمیشود. به نظر من اگر خادمین و نمایندگان موکبها در روستاها با مردم صحبت کنند و در فصل برداشت پسته یک ماشین کرایه کنند و با بلندگو به روستا دور بزنند مردم حداقل خانه 2کیلو پسته جمع میشود بیشتر جواب می دهد این پست شما فقط صندوق انتقاد و پیشهاد می باشد و کار شما واقعا به جا و راهگشا هسته و نواقص سال گذشته را برطرف میکند طرف میتواند بدون رو در واسی حرف دلش رابزند . خواهش من این است یک جلسه ای بگذارید و به خادمین بگویید اگر شما قصدخدمت دارید باید چند روز از دل و جان مایه بگذارید نه اینکه از اینجا به قصد خدمت بروید و در آنجا از گیر کار فرار کنید. اگراینکار را بکنید خیانت کرده اید چون جای کس دیگری را اشغال کرده اید و مسولین موکب اگر خادمین را توجیه نکنند آنها هم در نزد خداوند جوابگو هستند. امیدوارم جدبزرگوار ما حضرت صادق علیه السلام شما مردم رفسنجان را حفظ کند که برای جد ما از جان و دل خدمت میکنید و افتخار خدمتگزاری جد ما را از آن خود کرده اید امیدوارم همه شما با جد ما محشور شوید.

  7. ح.ع
    1396-06-26 در 15:01 - پاسخ

    در بین نظرات هیچ کدام پولی فکر نکنم به موکب بدهند فقط حرف تحویل میدهند خواهش میکنم کمک هم بکنید. یالاقل کمک نمی کنید جلو زبانتان را بگیرید. زخم زیان نزنید

  8. میرزایی نیا
    1396-06-26 در 07:27 - پاسخ

    موکب امام علی علیه السلام از منطقه نوق افتخاری برای رفسنجانیها است. من از نوقیها خیلی بدم می آمد هیچ شب و روزی نبود که مردم نوق را نفرین نکنم آن هم به خاطر جهازبیش از حد نوقیها بود . اکثر جوان رفسنجان به خاطر پول و ثروت با دختران مسن نوقی ازدواج میکنند . ولی در سال گذشته به موکب امام علی نوق آمدم و چند ساعتی آنجا بودم و از دمنوش های این موکب استفاده کردم و ساعتی با یکی از نوقیها صحبت کردم دیدم که مردم نوق مردم خیلی خوبی هستند این هم چند تا روستا به خاطر چشم هم چشمی جهازبیش از حد میکنند حتی آن خادم نوقی به ما گفت ما هم از این وضعیت ناراضی هستیم به خدا ما به زور خودمان را از سال در میکنیم. ولی از پارسال مهر نوقیها به دلمان افتاد حتی در ایام عید نوروز به امامزاده های نوق آقا سیدجلال الدین و ابراهیم بهرمان و حتی قبر شهید حاج علی محمدی آمدم و از نزدیک با مردم صحبت کردم و الان با افتخار میگویم که با نوقیها همشهری هستم. و تصمیم دارم که اگر قسمت شد امسال پیاده روی بیایم و یک شب میهمان عزیزان نوقی بشوم و بیشتر همشهریانم را بشناسم. بببین همین موکب امام علی باعث شد کینه و نفرت را از دل من پاک کند مطمئن هستم که نیت خادمین موکب خالص بوده که چنین غوغا کرده . از همه مردم نوق عذر میخواهم و دعاگوی همه شما هستم.

  9. سید جلیل موسوی
    1396-06-26 در 00:10 - پاسخ

    باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد
    آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای راه اندازی کاروان صادقیه ، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و برای احیای امر اهل بیت امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم .

    آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما محبان امام صادق علیه السلام را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد و از شماقبول نماید . این بنده حقیر همیشه رفسنجان شهر شما را به عنوان قطب سرمایه ایران میدانستیم واز این شهر درذهنم شهر سرمایه داری تصور میکنم و فکر میکردم که شما از روی هوا و هوس چنین نامی را برایتان شهرتان انتخاب کرده اید . ازشما میخواهم که قصورات بنده روسیاه را عفو فرمایید. ان شاءالله اگر توفیق حاصل شد شما را در کربلای معلی زیارت میکنم و از محصولات دارالصادقیون استفاده میکنیم. الحق نام دارالصادقیون برازنده شما محبان امام صادق علیه السلام است شیرینی محبت امیرالمومنین گوارای وجودتان باد. وقتی در اینترنت اسم ملاغلامرضا ناصری را سرچ کردم و زندگی نامه اش را خواندم ناراحت شدم که چرا سال گذشته از اصفهان در ایام عید به کرمان آمدم اکثر جاهای دیدنی کرمان و مجموعهگنجعلی خان را دیدم ولی اطلاع نداشتم که چنین عالمی در رفسنجان بوده شما اطلاع رسانی کنید در ایام عید دربروشورهای گردشگردی رفسنجان معرفی عارف روشن ضمیر در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد تا از زیارت این عالم همه بهرمند گردند .

  10. سید جلیل موسوی
    1396-06-25 در 18:11 - پاسخ

    سلام خدمت مدیر سایت کاروان و مسئول دارالصادقیون . میخواستم سوالی از این بزرگواران داشته باشم چرا شما در فضای مجازی به رفسنجان دارالصادقیون یا قم ثانی میگویید؟ یا جواب سوال مرا بدهید و یا عنوان دارالصادقیون را حذف نمایید. اگر به کاشان ویه یزد لقب دارالمومنین و یا دارالعباده گفته اند دلیشان را برایتان میگویم

    به این دلیل به کاشان دارالمومنین می گویند: کاشان قبل از ورود اسلام به ایران در زمان غاصبین ولایت امیرالمومنین علیه السلام. که به ایران حمله کردند . عده ای از یاران و عاشقان حضرت علی علیه السلام به منطقه کاشان می آیند و زندگی جدیدی آغاز می کنند و معروف به علویون می شوند. و وقتی اسلام اهل تسنن در زمان خلفای غاصب در سراسر ایران فراگیر می شود . مردم کاشان از این اسلام پیروی نمی کنند و هیچ تاثیری در آنها ایجاد نمی کند. زیرا آنها از قبل شیعه حضرت علی علیه السلام شده بودند.واز آن روزها به دارالمومنین معروف شدند.

    به این دلیل به یزد دارالعباده می گویند. از آنجایی که در یزد مسجد جامع فهرج به عنوان قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران متعلق به قرن اول هجری وجود دارد ولی این که در ذهن مردم این طور جا افتاده است که مردم یزد، مردمانی بسیار عابد، زاهد و پرهیزگار هستند و به همین دلیل نیز یزد دارالعباده شده، البته مردم یزد از گذشته تاکنون، مردمی آرام و نجیب و اهل عبادت بوده‌اند و امروزه نیز ساکنان این دیار اعم از زرتشتی و مسلمان به صورت مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر زندگی، کار و عبادت می‌کنند. به تبعید برخی از امرا در دوران قاجاریه به یزد، می‌گوید: از آنجایی که افرادی که خواستار تبعید به محلی برای عبادت بودند، به یزد فرستاده می‌شدند، پس از مدتی از یزد به عنوان دارالعباده یاد می‌کردند و به این عنوان لقب گرفت.
    حالا شما دلیل دارالصادقیون و قم ثانی بودن را بیان فرمایید.

    • خادم الصادقیون
      1396-06-25 در 20:14 - پاسخ

      سلام و تشکر از آقای موسوی سوالی بسیار خوبی مطرح نمودید . آنچه که از ریش سفیدان و معتمدین محلمان شنیده ایم عنوان قم ثانی را اولین بار از روضه خوان پنج تن آل عبا مرحوم حاج شیخ ملا غلامرضا ناصری شمس اباد قریب30سال پیش از انقلاب عنوان کردند .ما درباره قم ثانی اطلاعی نداریم و ادعایی هم نمیکنیم. . اما در ربطه با دارالصادقیون باید گفت در سال 1387 هنگامی که هیئتی از دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران به رفسنجان برای راه اندازی کاروان صادقیه وارد منطقه نوق شدند با سیل عظیمی از جمعیت در مسیر امامزاده سیدجلال الدین اشرف مواجه گردیدند حتی حجت الاسلام دکتر میرلوحی ریئس دفتر و داماد آیت الله مهدوی کنی وقتی چنین استقبال بی نظیری را دیدند . فرمودند بعد از قم من چنین اجتماعی را برای مراسم امام صادق علیه السلام تا به حال در کشور ندیده ام و اجتماع صادقیون در رفسنجان بعد از قم در کشور بی نظیر است. حقیر درصادقیه 1387 از کلام آقای میرلوحی که فرمودند رفسنجان پس از قم بزرگترین تجمع صادقیون را دارد به یاد کلام مرحوم شیخ ملاغلامرضا ناصری افتادم که میگفتند رفسنجان قم ثانی میشود. بنده حقیر در جوابشان گفتم اینجا را از قدیم قم ثانی نامیدند ولی علتش را امروز فهمیدم. ان شآءالله به خواست خداوند میخواهیم اینجا را دارلصادقیون نماییم تا دنیا شهرستان ما به عنوان سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام بشناسند . به حول و قوه الهی مردم شریف رفسنجان شایستگی و برازندگی این نام را دارند و همتشان مضاعف است حتی دوسه سالی است که در بعضی از مناطق رفسنجان تشیع شهدای گمنام و یادواره شهدایشان را در روز شهادت امام صادق علیه السلام برگزار میکنند و در رفسنجان روستایی است که به نام امام صادق علیه السلام مزین است که هر ساله این روستا رسما عهده دار مراسم صادقیه گردیده و یک پارچه در سوگ صادق آل محمد سیاه پوش میگردد و گرچه آن روز در سال 1387 از یک مسیر به سمت امامزاده حرکت میکردند امروزه از چند مسیر به سمت امامزاده با پای پیاده اقامه عزا میکنند امیدواریم که شاهد روزی گردیم که وقتی اسم ایام صادقیه مطرح میگردد دل ها روانه آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف گردد.

  11. اکبری
    1396-06-25 در 14:12 - پاسخ

    سلام با تشکر از سردار کبیریان بنیانگذار موکبهای رفسنجان . خواهشمندم که طوری برنامه ریزی شود که در یک منزل چند موکب نرود چندشب پیش در ظرف دو شب سه موکب برای کمک به منزل ما در منطقه کشکوئیه آمدند حقیقت من زده شده ام گفتم گداخانه باز کردند تو دلم فحش دادم به بانیانشان. من را ببخشید فحش باشه مال خودم. اگر تقسیم بندی میکردند بهتر بود یک موکب راه به کارش می برد حالا درب هر خانه ای که میروید میگویند ما دادیم به موکب فلانی در حالی که به هیچ موکبی کمک نکردند. یا سردار اعلام کنند تمام موکبها کمکهایشان را روی هم کنند و به اندازه مصرف موکب خرج کنند و اضافه را برای سال آینده نگه دارند. موکبهای رفسنجان مثل دسته گل می مانند هر گلی عطر خودش را دارد. همه آنها خوب هستند . یا سهمیه بندی نمایند. و خواهشم اینه که پارسال در موکب کاشان دیدم نوشته شده بود دارالمومنین و در موکب یزد هم نوشته شده دارلعباده . امسال موکب امام علی که بنام دارالصادقیون تبلیغ میکند اگر صلاح میداند محصولات فرهنگی دارالصادقیون هم بین موکبها ی دیگر رفسنجان تقسیم نمایید.

  12. ج.ا
    1396-06-25 در 12:36 - پاسخ

    مدتی سوالی در ذهنم مشغول شده که چرا موکب امام علی نوق برای خدمت به زوار امام حسین هزینه میکند در حالی که در منطقه ما کسانی داریم که به نان شب محتاجند حتی از آقای عباسی و اکبری را به عنوان ریاکار میدانستم تا اینکه شب گذشته در عالم خواب مرحوم ملاغلامرضا را دیدم که به من گفت تو که روغنی در چراغ دین نمی ریزید چرا میخواهید چراغ دین را خاموش کنید . شیرینی شیعه بودن بواسط همین نذوراتی که جمع میشود . شما میخواهید هرساله زمینهای خود را افزایش دهید آنها میخواهد محبت اهل بیت در دلها افزایش دهند آنچه که شما افزایش داده اید آتشی برای شما افروشته میشود ولی آنچه میافزایند بهای خرید بهشت میشود .یادت باشد هر پولی برای اهل بیت مصرف نمیشود . پولی ارزش دارد که صاحبش با رضا بدهد نه آنکه با رودرواسی بدهد

  13. میرزایی
    1396-06-25 در 00:04 - پاسخ

    سلام با تشکر از مدیر اجرایی موکب آقای عباسی چند پیشنهاد دارم
    1. اینکه خدمه این موکب از تمام روستاهای نوق باشد اختصاص به حسن ابادیها نباشد
    2.خدمه نباید رایگان باشد اگر رایگان باشد فردا منشا اختلاف می باشد.
    3.شنیدم که امسال کاروان را همراه می اندازید ولی نباید اعضای کاروان پیاده روی مثل سال گذشته برای خادمین موکب ایجاد مزاحم کنند.
    4. این موکب باید با موکبهای دیگر رفسنجان در ارتباط باشد. گرچه مسئولین موکبها مثل برادر با هم در ارتباط هستند جز یک مورد شخصی بنام آقای ک ان هم به خاطر اینکه خودش را بزرگترین موکب شهر جازده و میخواهد که اسم موکب امام علی نوق نباشد تا آن شخص در روستای خودشان روستای ج.م عزیز بشود
    5. موکب خاتم انبیاء باعث افتخار شهرستان رفسنجان بوده و می باشد باید این موکب در همه جای رفسنجان کمک بگرد تا بتواند کمکهای و خدمات بهداشتی و درمانی و… انجام دهد.
    6. از آقای بابایی هم تشکر میکنم

  14. ا.م
    1396-06-24 در 18:12 - پاسخ

    با تشکر از آقای حسین عسکری خادم بی ریای امام حسین علیه السلام
    میخواستم دست آقای عسکری را ببوسم و خاک پایشان را سورمه چشمم کنم زیرا آقای عسکری خادم ناشناخته جهان اسلام و محب بااخلاص اهل بیت است و از ایشان میخواهم که امسال هم از داروهای کوهستانی که برای دمنوش استفاده میکرد بیاورد این از پسته بشتر به درد میخورد پارسال من بیمار بودم و سر گیجه داشم همین دمنوشها را خوردم خوب شدم والله بالله امسال چایی به مردم ندهید اینقدر چایی فروان است همه موکبها دارند ولی داروهای گیاهی بهترین چیزی که به درد زائر میخورد.

  15. طلبه
    1396-06-23 در 10:54 - پاسخ

    سلام و خدا قوت ار آنجایی که بنده حقیر قادر به کمک مالی به زوار امام حسین نمی باشم چهل حدیث مختصر که ثواب زاور امام حسین علیه السلام را بیان میکند تقدیم زوارامام حسین علیه السلام میکنم تا دل زوار امام حسین علیه السلام شاد گردد. شاید خدا از این بنده فقیر قبول نماید

    از آن جا که آوردن تمامى روایات وارده در فضیلت زیارت سیدالشهداء علیه السلام در گنجایش این نوشتار نیست، و از طرفى تا انسان، انبوه صدها روایت را در این مورد نبیند، به اهمیت قیام عاشوراء در حفظ دین و عظمت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام در محور قرار دادن امام حسین علیه السلام نسبت به دین را در نمى یابد، به ناچار تنها به فهرستى از آنچه در فضیلت مادى و معنوى زیارت امام حسین علیه السلام ذکر شده است ، بسنده مى شود:

    ۱) روزى را زیاد مى کند.

    ۲) عمر را طولانى مى کند.

    ۳) خطرات را دفع مى کند.

    ۴) گناهان گذشته و آینده را مى آمرزد.

    ۵) مى تواند پنجاه نفر را شفاعت کند.

    ۶) حاجت او کنار قبر مستجاب است .

    ۷) ملائکه براى زوار دعا مى کنند.

    ۸) نام او را در اعلى علیین مى نویسند.

    ۹) هنگام خروج از خانه از گناه خارج مى شود.

    ۱۰) ثواب هزار حج مقبول دارد.

    ۱۱) ملائکه مأمور حفظ او و مالش هستند تا برگردد.

    ۱۲) روز قیامت خداوند بهترین حافظ اوست .

    ۱۳) در قدم اول آمرزیده و در قدمهاى بعدى
    شیعه، امام را مقرب درگاه خدا مى ‏داند و با توسل به او قربى به خداوند پیدا مى کند، همانطور که خودش در قرآن مجید فرمود: «به سوى او وسیله بگیرید» امام را وسیله الهى مى ‏داند. زیرا توسل و شفاعت، بُعدى از ابعاد زیارت است که زائر از این طریق خود را به درگاه الهى نزدیک مى‏ کند
    تقدیس مى شود.

    ۱۴) به هر درهمى ده هزار درهم در دنیا و آخرت به او عوض مى دهند.

    ۱۵) در قیامت همه آرزو مى کنند از زوار آن امام حسین علیه السلام باشند.

    ۱۶) زوار امام حسین علیه السلام بر سفره هاى نور هستند در قیامت .

    ۱۷) زوار امام حسین علیه السلام در جوار پیامبر خدا و امام على و حضرت فاطمه علیهم السلام هستند.

    ۱۸) زوار امام حسین علیه السلام چهل سال قبل از دیگران به بهشت داخل مى شوند.

    ۱۹) خداوند مهمات دنیوى زائر را بر آورده مى کند.

    ۲۰) زائر امام حسین علیه السلام شهید مى میرد.

    ۲۱) ثواب دو ماه اعتکاف و روزه در مسجدالحرام را دارد.

    ۲۲) زیارت هر ماه امام حسین علیه السلام ثواب هزار شهید دارد.

    ۲۳) هر یک قدم که با پاى پیاده بردارد موجب هزار حسنه و آمرزش هزار گناه و بالا رفتن هزار درجه ، براى زائر مى‌شود.

    ۲۴) هر قدم که پیاده بردارد ثواب آزاد کردن یک بنده از فرزندان اسماعیل دارد.

    ۲۵) هر یک روز اقامت نزد حضرت معادل هزار ماه است .

    ۲۶) هر قدم که مى گذارد ثواب یک حج و هر قدم که بر مى دارد ثواب یک عمره دارد، به شرط آنکه بخاطر ریا و شنیدن مردم و بیهوده نباشد.

    ۲۷) زیارت سیدالشهداء علیه السلام ثواب هزار شهید از شهداى بدر دارد.

    ۲۸) زیارت سیدالشهداء علیه السلام ثواب هزار صدقه مقبوله دارد.

    ۲۹) و ثواب هزار روزه دار به زائر مى دهند.

    ۳۰) و ثواب هزار بنده آزاد کردن دارد.

    ۳۱) زائر امام حسین علیه السلام اگر از اشقیاء باشد، جزء سعادتمندان نوشته مى شود.

    ۳۲) ثواب آماده کردن هزار اسب با زین و لجام در راه خدا دارد.

    ۳۳) زیارت امام حسین علیه السلام، زیارت خداست .

    ۳۴) ثواب هزار جنگ همراه با پیامبر مرسل یا امام عادل دارد.

    ۳۵) ثواب زیارت امام حسین علیه السلام قابل شمارش نیست .

    ۳۶) زیارت حضرت در عرفه ثواب یک میلیون حج و یک میلیون عمره دارد.

    ۳۷) زیارت امام حسین علیه السلام بهترین عمل است .

    ۳۸) خداوند به زائر امام حسین علیه السلام مباهات مى کند.

    ۳۹) پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام براى او دعا مى کنند.

    ۴۰) پیامبر صلی الله علیه و آله و ملائکه در قیامت با زائر مصافحه مى کنند و با امام حسین علیه السلام محشور مى‌شود.

    آرى اگر در این روایات که از جلد دهم کتاب شریف وسائل الشیعه نقل شده است، دقت کنید، در مى یابید که خداوند متعال چگونه از امام حسین علیه السلام، حمایت همه جانبه نموده است و هر چه داشته ، براى حضرت قرار داده است . رحمت و مغفرت را، بهشت را، شهادت را، نماز را، روزه را، حج را، جهاد را، روزى را، عمر را، اجابت را، شفا را، ملائکه را و دعاى انبیاء و ائمه علیهم السلام و مهمتر از همه اینکه حسین علیه السلام خون خداست و زیارت او زیارت خداوند جل جلاله.

  16. شمس ابادی
    1396-06-22 در 22:24 - پاسخ

    پیاده‌روی اربعین عبارت است از حرکت شمار زیادی از مسلمانان شیعه به سمت شهر کربلا، در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همهٔ آن‌ها در چهلمین روز پس از سالگرد کشته شدن حسین بن علی، سومین امام شیعیان در واقعهٔ عاشورا در سال ۶۸۰ میلادی. شمار افراد وارد شده به کربلا در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۷ میلیون تن گزارش شده است

    ابن وهب از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که آن حضرت فرمود: زیارت قبر حسین علیه السلام را به جهت خوف و ترس ، رها نکن . در روایت دیگرى محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام نقل کرده است که آن حضرت از من سؤ ال کرد: آیا قبر حسین علیه السلام را زیارت کردى ؟ گفتم : بله ، اما با ترس و خوف . حضرت فرمود: ثواب این کار به اندازه ترس و خوف است . هر کس با ترس به زیارت قبر حسین علیه السلام بیاید، خداوند او را از ترس و وحشت ، در روزى که مردم براى پس دادن حساب به خداوند جهانیان برمى خیزند، در امان نگه مى دارد و در حالى که آمرزیده شده باز مى گردد و پیامبر صلى الله علیه و آله به دیدارش مى آید و برایش دعا مى کند و با نعمتى از خدا و فضلى باز مى گردد که هیچ بدى ، به آنها خدشه وارد نمى کند.

    هرچه خدا را شکر کنیم باز هم کم است. وقتی فکرش را بکنید نوق رفسنجان کجا و خدمت به زوار امام حسین کجا
    شما خادمین باید قدر خودتان را بدانید و با افتخار به خود ببالید . عزیزان تا راه باز هسته و فرصت باقی هسته بار سفر را ببندید و عازم کربلا شوید اگر نمی توانید خدمت به زوار کنید و به موکبهای حسینی کمک کنید ولو موکب عراقی باشد.

  17. شمس ابادی
    1396-06-21 در 21:26 - پاسخ

    درود بر مردمان خوب نوق خصوصا حاج عباس کریمی امین و معتمد روستای شمس اباد نوق . ایشان بیشترین کمک را برای موکب جمع میکند .من به شمس ابادی بودنم افتخار میکنم. چون نام نیک آقای کریمی در اینجا ثبت شده است.

  18. دلسوز
    1396-06-21 در 06:19 - پاسخ

    سلام و صبح به خیر در بین نظردهندگان شخص محترمی بنام مستعار نوقی چنین نظری داده بود:به نظر حقیر باید موکب برنامه ریزی داشته باشد و همیشه در حسابش دقیق باشد من شنیدم که سال گذشته بعضی از موکبها مقداری پول اضاف آوردند رفتند مقداری آب میوه و کیک و …. خریدند و در ظرف یک ساعت توزیع کردند میخواستم به آنهابگویم شما مسئول هستید این پولها را ندزیدید که باید تمام کنید یک مدیر با تجربه کسی است که یک حسابی باز میکند و تا ریال آخرش باید آن را نگه دارد و برای سال آینده خرج میکند.
    میخواستم به این عزیز بگویم خادمین موکب چون این برای پذیرایی زوار امام حسین جمع شده بود خادمین موکب اقلامی را توزیع کردند که زائر امام حسین استفاده کند نا اینکه آن را درسطل اشغال بیاندازد اتفاقا اگر بخواهم بگویم بهترین کاری که کردند همین کار بود چون به جا استفاده شده بود. کی گفته آنها لنگ تبلیغات هستند از بین خادمین خودشان هرکدام مسئول یک قسمتی است. حتی آش نذری که موکب توزیع میکرد بانی داشته . هرکسی هرکار میکنه ثوابش مال خودشه

  19. فیض ابادی
    1396-06-21 در 00:23 - پاسخ

    موکب امام علی هم مثل صاحب اسمش مظلوم واقع شده هیچ نهاد دولتی از این موکب حمایت نمیکرد فقط امسال توسایت شما و فیروزه و چند بنر در اطراف جاده اسمش ازش برده میشود. میخواستم به این عزیزان خداقوتی بدهم و بپرسم شما که وسایل مردم را پارسال گرفتید و کربلا بردید آیا جایی را سراغ داشتید ؟ چه کسی برای شما مکان داد؟ و وصیت کرد در این زمین تا زمانی موکب امام علی بخواهد همه امکانات را در اختیارش قراربدهد. همان صاحبش درست کرد به خدا نگران هیچ چیز نباشید به مولا قسم این موکب اگر دست خالی به عراق برود از جایی که گمان ندارد وسیله برایش فراهم میشود وقتی پارسال نجف بودیم گریه حاج علی اکبری را مقابل ضریح امام علی را دیدم با خود گفتم اگر خودشان درست نکند از دست هیچ کسی کاری بر نمی آید. خوشا به دل پاکتان . به این نتیجه رسیدم که بهترین سرمایه موکب امام علی دل شکسته شده شماست. به خدا اگر مسولین این موکب خود را دست کم بگیرند ناشکری کرده اند پیشنهادی دارم بهترین هدیه موکب امام علی که مشتری زیاد داشت دم نوش بود اگر صلاح میدانید امسال به طور کلی چایی ندهید فقط آلاله و داروهایی گیاهی بدهید چون تمام موکبها چایی دارند .

  20. خانم م
    1396-06-20 در 17:45 - پاسخ

    از آقای عباسی خواهش میکنم اگر بنا باشد از وعده غذایی کربلا یک روز حذف کند شما در دهه اخر یک روز مثلا شهادت امام حسن یا شهادت امام رضا یک غذای نذری از همان غذایی که در کربلا توزیع میکنید. تهیه کنید ما نه توان مالی داریم کربلا برویم و نه سایه پدری بالای سر ماست ما فقرا هم دوست داریم یکبار از غذای موکب استفاده کنیم مگر ما دل نداریم. شما از همان گوشتهای که جمع کردید و در فریز گذاشتید مقداری به یک کبابی بدهید به جایش در یک روز شهادت کباب بگیرید با نان تازه به دست مردم بدهید. و قبلش هم اعلام کنید.

  21. فاطمه
    1396-06-20 در 06:02 - پاسخ

    چطور بگویم اگر جانم را برای زائر امام حسین بدهم هنوز کم است. خدا میداند چیزی در بساط نداریم که تقدیم کنم. شما خودتان رایک لحظه به جای من بگذارید. یک دختر یتیمی که به جرم فقر در جامعه امروزی از دید همگان افتاده است و اگر از کسی کمکی بخواهید انتظار یک برده جنسی ازت داشته باشند . یا امام حسین من چیزی ندارم که بتوانم خدمت به زائرت کنم به خودت قسم اگر کلیه ام سالم بود حاضر بودم کلیه ام را بفروشم و پول آن را موکب تو بدهم . گرچه کاری از دستم بر نمی آید فقط میتوانم با فرستادن صلوات برای سلامتی خادمین موکب امام علی میخواهم تو اینکار شریک بشوم خودت از ما قبول کن . و خدایا خودت هوایشان را داشته باش از مدیر سایت گرفته تا خادمین موکب. اگر پسر بودم و میتوانستم کربلا بروم می آمدم به زوارت خدمت میکردم. نکند ما را قبول نداری . ولی دلم میگوید اگر قبول نداشت همین صلوات را به به ذهنم نمیفرستد.

  22. آ.ت
    1396-06-19 در 14:10 - پاسخ

    راوی می‌گوید: محضر مبارک امام صادق علیه السّلام عرضه داشتم: فدایت شوم، چه مى‌‏فرمایید درباره کسى که با داشتن قدرت زیارت حسین (علیه السّلام) را ترک مى‌‏کند؟
    حضرت فرمودند: این شخص عاق رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله) و عاق ما اهل‌بیت مى‌‏باشد و امرى را که به‌نفع او است سبک شمرده است. کسى که آن حضرت را زیارت کند: خداوند متعال حوائجش را برآورده نماید و آنچه را از دنیا مقصود او است کفایت فرماید و نیز زیارت آن حضرت موجب جلب رزق براى زائر مى‌‏باشد… .

  23. حدادی
    1396-06-17 در 15:19 - پاسخ

    سلام بر آقای عباسی و آقای حاج علی اکبری و آقای حاج عباس کریمی و آقای اکبر جعفری و آقای دادخدایی و آقای عسکری و آقای حاج علی احمدی و آقایانی که به هر طریقی خدمت میکند و من خبر ندارم . خوشا به سعادتشان ما را دعا کنید

  24. بنده رو سیاه
    1396-06-17 در 13:15 - پاسخ

    خوشا به سعادتتون که توفیق زیارت عتبات عالیات و خدمت رسانی به زائران امام حسین ع را دارید
    خواهران و برادرانی که این پیام رو میبینن و امسال عازم کربلا هستن التماس دعا ویژه دارم
    مدیر اجرای کاروان آقای عباسی هستن از ایشون تقاضا دارم هر وقت عازم عتبات شدید از ما دل شکسته ها که توفیق زیارت نداریم هم یادی کنید ؛ یک سلام از طرف شما در صحن و سرای آقا شاید باعث بشه من گنهکار هم طلبیده بشم
    شما آقای عباسی و سایر کسانی که به همراه موکب عازم هستید اونجا یادی از ما هم بکنید

  25. دلسوز
    1396-06-17 در 07:23 - پاسخ

    خداوند تمام خادمین به ساحت مقدس ابی عبدالله را عاقبت به خیر کنند و با اربابشان محشور نماید

  26. شرمنده
    1396-06-16 در 16:15 - پاسخ

    با عرض سلام و کمال شرمندگی .
    سخنی که از دل برخیزد یقینأ بر دل نشیند متن اطلاعیه عالیه بود ای کاش این سایت و اطلاعیه و نظرها را چند روز پیش به چشمم میخورد. و از روی حسادب شایع پاره کردن موکب خاتم الانبیاء در نوق را نمیکردم تا به نام موکب امام علی تمام شود و بین موکبها اختلاف بیافتد .حقیقت من از حسن آبادیها بدم می آید چون پدرم تعریف میکرد در قبل از انقلاب حسن آباد یک خانی وجود داشته که رئیس خانه انصاف منطقه بوده به مردم جفا میکرده و زن بیگناه را در ملا عام فلک میکرد هیچ کس حق اعتراض را نداشتند و مردم را چنان ترسانده بودند که اول انقلاب حمید توکلی ریس کمیته دلشان به حال مردم سوخت گفت من وام میگیرم و چاهی برایتان میزنم شما قسطی پرداخت نمایید مردم حسن آباد همه آنها جمع شدند و به فرمانداری رفسنجان رفته و گفتند مرگ برحمید توکلی . وقتی شنیدم که موکب امام علی توسط حسن آبادیها تاسیس شده به خاطر کینه درونی من در سال 95 شایع کردم موکب امام علی حق نداره به پایین نوق بیاید و به خاتم النبیاء هم شایع میکردم حسن ابادیها نمی گذارند خاتم النبیاء کمک جمع کند. امروز در اینترنت سرچ کردم موکب امام علی این سایت بالا آمد وقتی که این مطلب و نظرات را خواندم و دیدم این موکبها با هم قصد خدمت به اما م حسین دارند و از طرفی پی بردم مطالبی که در این سایت گذاشته میشود با سایت ستاد اعتبات و ستاد نجف گرچه موضوعاتشان فرق میکنند ولی طراح و نویسنده آنها با هم در ارتباط و هدفشان یکی هسته شاید هم یکنفر در هر دوجا مطلب میگذارد وپروفایل خادم الصادق و تاریخچه کاروان صادقیه را خواندم از کرده خویش پیشمان شدم و همین جا از دوستان حسن ابادی معذرت خواهی میکنم. افتخار میکنم که از همین روستایی که زمان طاغوت همه مردم از این روستا نفرت داشته الان به عنوان پایگاه صادقیه و خدمت به زوار امام حسین شناخته شده است . من اشتباه میکردم امروز به خودم گفتم ای احمق صدام ظالم بود و جوانان ما را می کشت ما نباید از مردم مظلوم عراق ناراحت باشیم مسلما اگر از شیعیان عراق هم بپرسیم که صدام چطور آدمی هسته همه ناراضی و او رانفرین میکنند. و الان مردم عراق چقدر ایرانیها را تحویل میگیرند من از همین رسانه مذهبی میخواهم که این پیام را به گوش مسولین هر دو موکب رسانده من از آقایان بابایی و عباسی عذر خواهی میکنم واز هر دو بزرگوار میخواهم که به همان امام حسینی که برایش خدمت میکنند مرا ببخشند من خاک پایتان را سورمه چشمانتان میکنم.

  27. الف
    1396-06-15 در 17:49 - پاسخ

    خداوندسبحان از همه این بزرگواران قبول نماید چون دیدم در هیچ کجا نامی از این عزیز برده نشد جا دارد از پایه گذار فاطمیه در روستا جناب حاج علی اکبری تشکر شود زیرا ایشان بی نام و نشانند تمام کارهای خدماتی اهلبیت عصمت و طهارت را ایشان انجام میدهند با اینکه کارهای سخت بر عهده ایشان میباشد در حالی که هیچ کجا نامی از ایشان برده نشده است و خودشان راضی هم ندارد نه نامش را جز مسئولین نوشتند و نه جز هیئت امناء . مطمئن هستم نامشان در دفتر امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) نوشته شده است ایشان زندگی خویش را وقف محبت امیرالمومنین (ع) نمودند همین که اسم حضرت زهرا(س) را برده میشود چشمانش بارانی میگردد توفیقی است که به همه کس داده نمیشود خداوند به ایشان خیر دنیا و آخرت توفیق دهد و ما را دعا نماید

  28. نوقی
    1396-06-15 در 14:35 - پاسخ

    سلام و درود
    اول از مدیر سایت و مسئولین موکب تشکر میکنم بعد از معذرت خواهی نظرم را بیان میکنم. به نظر حقیر باید موکب برنامه ریزی داشته باشد و همیشه در حسابش دقیق باشد من شنیدم که سال گذشته بعضی از موکبها مقداری پول اضاف آوردند رفتند مقداری آب میوه و کیک و …. خریدند و در ظرف یک ساعت توزیع کردند میخواستم به آنهابگویم شما مسئول هستید این پولها را ندزیدید که باید تمام کنید یک مدیر با تجربه کسی است که یک حسابی باز میکند و تا ریال آخرش باید آن را نگه دارد و برای سال آینده خرج میکند . به نظر من کسی باید حسابدار باشد که گرفته باشد نه ولخرج. شما برنامه ریزی کنید این پولی که جمع کردید اگر اضاف آوردید برای سال آینده نگه دارید چون سال آینده پسته نیسته .اصلا پسته باشد حساب کاری به کار این حرفها ندارد. اگر پول به حسابش بود خودشان راحتر بودند امسال برای تبلیغات لنگ پول نبودند. به سر بریده شده امام حسین علیه السلام قسم مسئول موکب اگر یک ریال اضافه خرج کند مدیون است. این وسایلی که اضاف کردید و به موکبهای اطراف دادید آیا مطمئن هستید که نذر مردم ادا شده . به خدا من آدم سراغ داشتم رفته دو کیلو پسته کشکالو نذر کرده که در ثواب خدمت به زوار امام حسین شریک بشه ایا راضی هسته که پولش چنین حیف و میل گردد. و دیگر شنیدم که امسال یکی از موکبها میخواهد کباب به مردم توزیع کند اینکه چند نفر بروند انجا کباب بپذند و خودشان بخورند بعد از سیرشدن هرچه زیاد کردند بین زوار توزیع کنند این درست نیسته. اگر نیتتان خدمت هست شما کباب را شروع کنند و تا آخر توزیع کنید. اگر خادمین موکب در روز آخر بتوانند قسم بخورند جز یک وعده غذا تا آخر ما کباب نخوردیم این میشود گفت کارشان خدایی است. البته من پارسال زائر بودم کمتر یکساعت موکب نبودم خیلی اشخاص به نیت کمک کردن به موکب آمدند و جا را اشغال کردند و مانع ایجاد کار دیگران میشدند خواهشمندیم که امسال تکرار نشود هرکسی که خواست بیاید اول مسئولیتش را بگویید و از او کار بخواهید . بعضی از موکبها از خویشاوندشان را به عنوان خدمه می آورند و میگویند یتیم است بضاعتی ندارد اگر خادمین موکب او را انتخاب و رعایت حال او راکرده اند آن شخص هم باید شعور داشته احساس مسئولیت کند نه اینکه به کربلا آمد از گیر کار بگریزد. این را من امسال گفتم که آخر سال حرفی در ان نباشد. به نظر بنده روسیاه مسئول موکب باید خادمین را توجیح کند و حرفش را اول بزند که آخر شرمنده نشود. مسئول موکب نباید از پولی که برای غذای امام حسینی جمع میکند برای نشر فرهنگ خرج کند مگر اینکه خادمین به نیت امواتشان خرج کنند و یا از شخصی که پول میگیرند اجازه بگیرند در تبلیغات خرج کنند. بنا نیسته که 24 ساعت تبلیغات پخش کنند 10 دقیقه پخش کند حساب کنند که مثلا 10 روز موکب دارند و 10000 زیارتنامه دارند روزی 1000 توزیع کنند. خودشان حساب کنند آنجا میشودیک میلیون زیارتنامه را در ظرف یکروز توزیع کرد سعی کنند آنها به هر کس که مطالبه کرد توزیع کنند نه مثل اینکه میخواهند آگهی بازرگانی پخش کنندو در زیر دست و پای مردم له شود. از همه شما تشکر میکنم

  29. مهدیزاده
    1396-06-14 در 21:00 - پاسخ

    خدایا آنچه که به خوبان درگاهت میدهید به سرداران پلارک و کبیریان عنایت فرما . تاریخ نام این بزرگان رفسنجان برای همیشه به عنوان خادمین به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام ثبت می نماید . امیدوارم که روزی این بزرگوان در رفسنجان شهر دارالصادقیون اولین ستاد عتبات مدینه منوره را ایجاد نمایند خداوند اقایان بابایی عزیز و عباسی مخلص را در پناه خود حفظ نماید. میخواستم پیشنهادی به مسئولین موکب بدهم اگر موکبهای رفسنجان بتوانند در وعده عصرانه از زولوبیا بامیه استفاده کنند خیلی خوب هست . وقتی که در این پست خواندنم انجمن محبین صادق الائمه میخواهد زیارتنامه پخش کند میخواهم به آنها بگویم شما قادر نیستید مگر اینکه روزی 20 دقیقه اینکار را بکنید خواهشمندم که اطلاع رسانی بنر نمایید که کسانی میخواهنددر توزیع زیارتنامه به زائرین سهیم شوند کتاب ارتباط با خدا و زیارتنامه های پرس شده خود در فلان مکان تحویل بدهند شاید طرف دوتا کتاب میخواهد بدهد یا 5تا زیارتنامه . باید اطلاع رسانی شود همه به نام امواتشان سهیم گردند. به نظر من هر 5موکب رفسنجان نشر فرهنگ نمایند

  30. طلبه حقیر
    1396-06-14 در 12:01 - پاسخ

    سلام تشکر از مدیر سایت و ستاد اعتبات عالیات و مسولین موکبهای رفسنجان
    هنگامی که دو سال قبل از نجف به کربلا در حرکت بودم در حالی که یک موکب از شهر خومان ندیدم ولی موکبهای فروانی از شهرهای دیکر ایران دیدم در این مسیر 80 کیلومتری به بهترین شکل به زائران خدمت می کنند. حتی بعضی از خدمتگذاران تمکن مالی ندارند اما از خدمت رسانی مصایقه نمی کنند. شب هنگام به خیمه ای رسیدیم خیمه ای که توسط هیئت عزاداری برای میزبانی زائران اهل بیت(ع) برپا شده بود، با مسئول هیئت مشغول صبحت شدم، وی شغل سبزی فروشی داشت، متوجه شدم که خرج یک هفته این هیئت حدود 20 میلیون دینار است، حال شما توجه کنید که یک سبزی فروش باید حداقل ماهی 5/1میلیون دینار پول ذخیره کند تا بتواند یک هفته هزینه هیئت را تأمین کند. این امری بسیار پسنده است که هر ماه مبلغی برای خدمت در راه امام حسین(ع) پس انداز نماییم.
    نکته دیگر در خدمت رسانی احترام به زائران بود. گاهی ما به کسی خدمت می کنیم اما با رفتار و کردار نامناست اجر خدمت را محدود می کنیم، اما خدمتگذاران مسیر امام حسین(ع) با کمال احترام به زائران خدمت می کنند. طی یک هفته تا شب اربعین، 18 میلیون زائر تمامی نیازهایشان را در این راه برآورده می کنند بدون اینکه کوچکترین پشتوانه دولتی داشته باشند و خدمتگذاران مکتب حسینی، خدمت به زائران امام حسین علیه السلام را مایه سرافرازی خود می دانند. هر کسی در راه خدا خدمتی انجام می دهد هرچند ناچیز باشد اما چون در راه خداست اجر و ثواب بسیار دارد، مصداق آیه 10سوره مبارکه فاطر که می فرماید: «کان یرید العزه فلله عزتُ جمیعا».
    نکته مهم دیگری که در طول این سفر مورد توجه قرار گرفت، سبقت افراد برای خدمت به زائران حسینی بود و سبقت در خدمت به زائران مصداق آیه شریفه «فستقبوا الخیرات» است. همچنین در مسیر 80 کیلومتری بین نجف به کربلا حتی یک متر راه هم خالی از خدمت نیست، تمام مسیر حسینه و هیئت است، حال آنکه این افراد پشتوانه مالی هم ندارند اما خودجوش هزینه ها را تأمین می کنند که حاکی از عشق و محبت به امام حسین(ع) است.
    لذا از همه همه همشهریانم تشکر میکنم که سال گذشته دو موکب از رفسنجان راه اندازی کردید . گرچه من سال گذشته توفبق پیدا نکردم حضور یابم ولی امسال نیت کردم که این مسیر را با پای پیاده حرکت کنم و شبها در موکبهای همشهریانم بخوابم. خیلی خوشحال شدم وقتی خواندم این موکب میخواهد محصولات فرهنگی از قبیل زیارتنامه توزیع کند به نظر من اگر از مواد غذایی بکاهیم و به تبلیغاتمان بیفزایم بهتر است چون غذا فروان است اگر تمام شد یک متر جلوتر گیرش می آید . پیشنهادم رفسنجان هیئت مذهبی خیلی دارد هیئات مذهبی بانی شوند زیارتنامه چاپ کنند به نام مجمع و هیئت خودشان و تمام موکبها محصولات فرهنگی توزیع کنند .

  31. محمد علی
    1396-06-13 در 22:24 - پاسخ

    جناب آقای سردار کبیریان از شما تشکر میکنم که پیشنهاد تاسیس موکب در رفسنجان را دادید خداوند شما را به شفاعت امام حسین برساند از اینکه شما اطلاع رسانی کردید که مردم برای اعتبات عالیات تا در ساخت حرمهای مطهر کمک کنند و نماینده امین مردم شدید تشکر میکنم من خاک پایتان را می بوسم خواهش میکنم حداقل 14 موکب بنام رفسنجان در سالهای تاسیس کنید و موکبها را بنام 14 معصوم بگذارید زیرا زوّار حضرت امام حسین علیه السّلام شفاعت مى‏ کنند
    امام صادق علیه السّلام ‏فرمودند: روز قیامت منادى ندا مى‏کند: شیعیان آل محمّد کجا هستند؟! پس از میان مردم گردنهائى کشیده شده و افرادى بپا مى‏خیزند که عدد آنها را غیر از حقتعالى کس دیگر نمى‏داند. ایشان در قسمتى از مردم بپا خاسته‏اند، سپس منادى ندا مى‏کند: زوّار قبر حضرت امام حسین علیه السّلام در کجا هستند؟! خلق بسیارى به پا مى‏خیزند.
    پس به ایشان گفته مى‏شود: دست هر کسى را که دوست دارید بگیرید و آنها را به بهشت ببرید، پس شخصى که جزء زائرین است هر کسى را که بخواهد گرفته و به بهشت مى‏برد حتى بعضى از مردم به برخى دیگر مى‏گویند: اى فلانى من را مى‏شناسى؟ من کسى هستم که در فلان روز در فلان مجلس براى تو ایستاده و احترام از تو نمودم پس من را نیز دریاب، زائر او را نیز گرفته و به بهشت داخل نموده بدون اینکه دافع و مانعى در بین باشد. (کامل الزیارات ص 165)

  32. فداکار
    1396-06-13 در 19:00 - پاسخ

    سلام تشکر میکنم از اطلاع رسانی شما . تشکر ویژه دارم از ستاد اعتبات عالیات شهرستان رفسنجان سردار کبیریان عزیز و همه مسولین و خدام موکبهای این شهرستان من شنیدم که امسال به نیت 5تن آل عبا 5 موکب از شهرستان رفسنجان جهت خدمت به زوار امام حسین عازم کربلای معلی هستند چون سایت شما متعلق به امام صادق علیه السلام هسته من هم از امام صادق علیه السلام برایتان میگویم.
    امام صادق علیه السلام فرمودند: هنگامى که روز قیامت شود منادى نداء مى‏کند: کجا هستند زوّار حسین بن على علیهما السّلام؟
    گردن‏هاى تعدادى از مردم کشیده مى‏شود که عدد آنها را غیر از خداوند متعال کس دیگرى نمى‏داند. پس به ایشان گفته مى‏شود قصد شما از زیارت قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام چه بود؟
    مى‏گویند: پروردگارا! آن حضرت را زیارت کردیم به جهت محبّتى که به رسول خدا و حضرت على و فاطمه داشته و به منظور طلب رحمت براى صاحب قبر به ازای آنچه از آن حضرت صادر گردید.
    پس به آنها گفته مى‏شود: ایشان محمّد و على و فاطمه و حسن و حسین (سلام اللَّه علیهم) بوده، به آنها ملحق شوید. شما با ایشان و در درجه و مرتبه آنها هستید، به لواء و پرچم رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ملحق گردید. پس به طرف لواء آن حضرت رهسپار شده و در سایه آن قرار مى‏گیرند در حالى که لواء به دست امیر المؤمنین على علیه السّلام مى‏باشد و بدین ترتیب به بهشت وارد مى‏شوند. ایشان جلو پرچم و سمت راست و جانب چپ و پشت آن بوده و چهار طرف لواء را گرفته‏اند. (کامل الزیارات ص 141)
    از اینکه امسال دارالصادقیون برای نشر معارف امام صادق علیه السلام میخواهد خدمت نماید خواهشمندیم که شماره حساب و کارت بانکی به نام دارالصادقیون باز نمایید و شماره اش بگذارید تا ما هم در نشر فرهنگ سهیم شویم.

  33. رضایی
    1396-06-13 در 13:01 - پاسخ

    سلام خدمت برادران و خواهران گرامی
    سال گذشته توفیق زیارت کربلا رو داشتم و در مسیر پیاده روی به موکب شما هم امدیم تا حدودی با خدماتی که میدهید آگاهی دارم
    به نظر من بهتر هست یک گزارش از کار های که امسال قصد دارید در موکب انجام دهید تهیه کنید و ذیل همین مطلب یا در قسمت نظرات درج کنید تا سایرین هم از برنامه های موکب مطلع شوند
    التماس دعا از همه شیفتگان و دلدادگان اهل بیت

  34. فاطمه سادات
    1396-06-13 در 10:51 - پاسخ

    به نظر بنده هرچه برای امام حسین در اربعین خرج کنیم اسراف نیست زیرا اربعین بزرگترین اجتماع جهانی است و افتخار تشیع است خواهشمندم غذایی به مردم بدهید که اسراف نشود. و از دل و جان خرج کنید. چون عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

    رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام می باشد. امام علی علیه السلام از رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کنند:

    «لا تزول قدما عبد یوم القیامه حتی یسال عن اربع … و عن حبنا اهل البیت; (امالی مفید، ص 353.)

    در روز قیامت هیچ بنده ای قدم برنمی دارد مگر اینکه از چهار چیز سؤال می شود … [که چهارمین سؤال ]از دوستی ما اهل یت خواهد بود.»

    براین اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر صلی الله علیه و آله عجین شده است.

    اما چه زیباست که انسان در بذل محبت، خوبان و برترین ها را برگزیند و اهل بیت علیهم السلام مظهر خوبی ها و کمالاتند، چنانکه علی علیه السلام فرمود:

    «هیچ کس را در کمالات و صفات زیبای انسانی با آل محمد صلی الله علیه و آله نمی شود مقایسه کرد، دیگران که پرورده نعمت هدایت اهل بیت پیامبرند، هیچ گاه با آنان برابر نخواهند بود.»

    عواطف پاک و اظهار عشق و علاقه نسبت به معصومین علیهم السلام و خاندان پاک پیامبر صلی الله علیه و آله عامل ثبات قدم در راه دین و دینداری است و عشق و محبت خالصانه به اهل بیت علیهم السلام انسان را در برابر گناه و فساد بیمه می کند.

  35. محمدرضا
    1396-06-13 در 09:47 - پاسخ

    ابن عباس نقل می کند: جبرئیل امین از جانب پروردگار جلیل هبوط کرد و گفت: ای محمّد، خدای علیّ اَعلی به تو سلام می رساند و تو را به درود و اِکرام مخصوص می گرداند و به تو می فرماید: به عزّت و جلالم سوگند، برای فاطمه شیعیان پاک و پاک شده ای خلق می کنم، این شیعیان اموالشان را در راه عزای حسین انفاق می کنند و در راه زیارت حسین جان می دهند و عزای وی را در مجالسشان به پا می کنند، خالصانه بر وی اشک می ریزند، خوابشان را کم می کنند و از این شیوه باز نمی گردند … آگاه باشید، هرکس در راه عزا و زیارت حسین بن علی علیه السلام به مقدار درهمی انفاق نماید، ملائکه در آنچه انفاق نموده است تا روز قیامت با او داد و ستد می کنند و به ازای هر درهم هفتاد حسنۀ به وی می دهند و خداوند برای او قصری در بهشت بنا خواهد کرد.
    [۱] – تَظَلُّمُ الزَّهرَاء، ص ۷۳-۷۴

  36. طلبه
    1396-06-13 در 06:03 - پاسخ

    از امام صادق سوال کردند خدا چه اجری می‌دهد به آن‌هایی که هزینه‌ای بکنند در راه زیارت فرمود یُحْسَبُ لَهُ بِالدِّرْهَمِ أَلْفٌ وَ أَلْفٌ حَتَّى عَدَّ عَشَرَهً وَ یُرْفَعُ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مِثْلُهَا وَ رِضَا اللَّهِ خَیْرٌ لَهُ وَ دُعَاءُ مُحَمَّدٍ وَ دُعَاءُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ ع خَیْرٌ لَهُ (کامل الزیارات، ص 123) فرمود برای یک درهمش ده هزار درهم خدا پاداش می‌دهد یعنی یک تومان کسی هزینه بکند می‌شود ده هزار تومان هر هزینه‌ای کردند زائران وقتی برگشتند ضرب در ده هزار بکنند مطمئن باشند اجرشان هست روایت دوم این است که از امام صادق علیه السلام است وَ لَیْسَ مِنْ مَلَکٍ مُقَرَّبٍ وَ لَا نَبِیٍّ مُرْسَلٍ إِلَّا وَ هُوَ یَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یَزُورَهُ فَفَوْجٌ یَهْبِطُ وَ فَوْجٌ یَصْعَدُ (کامل الزیارات، ص 112) هیچ پیغمبری نیست هیچ فرشته‌ای نیست از خدا تقاضا می‌کند زیارت سیدالشهدا برود دائما یک عده در حال رفتن به زیارت امام حسین اند یک عده در حال بازگشت هستند حدیث سوم این است که یک کسی است از نوه‌های ابوحمزه‌ی ثمالی شهید شد فرزندان شهیدی شد شاید از همین نوادگان شهیدش است می‌گوید من در آخر دوران بنی مروان مخفیانه رفتم کربلا وقتی رسیدم خواستم در تاریکی شب بروم زیارت به من گفتند نمی‌توانی بروی حرم برگرد اِنصَرِف مَاجُورًا الآن نمی‌شود گفتم چرا نمی‌شود گفتند امکان نیست برگشتم نزدیک سحر شد دوباره رفتم گفتم من تاریکی آمدم شبانه آمدم نگران بنی مروان هستم اگر حکومت بفهمد پدر من را در می‌آورد من از راه دور آمدم بگذارید بروم زیارت به من جواب داد نزدیک اذان صبح بود به من گفتند صبر بکن اصْبِرْ قَلِیلًا فَإِنَّ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ ع سَأَلَ اللَّهَ أَنْ یَأْذَنَ لَهُ فِی زِیَارَهِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ فَأَذِنَ لَهُ فَهَبَطَ مِنَ السَّمَاءِ فِی سَبْعِینَ أَلْفَ مَلَکٍ فَهُمْ بِحَضْرَتِهِ مِنْ أَوَّلِ اللَّیْلِ یَنْتَظِرُونَ طُلُوعَ الْفَجْرِ ثُمَّ یَعْرُجُونَ إِلَى السَّمَاءِ (کامل الزیارات، ص 112) موسی بن عمران از خدا اجازه گرفته که بیاید زیارت امام حسین با هفتاد هزار فرشته امشب آمدند اجازه گرفتند امشب را برای زیارت سیدالشهدا از سر شب تا طلوع فجر این‌ها زائر امام حسین هستند این‌ها که رفتند شما می‌توانی بروی می‌گوید من رفتم دوباره برگشتم به زیارت سیدالشهدا موفق شدم یعنی همه آرزویشان زیارت سیدالشهدا سلام الله علیه است امام صادق علیه السلام فرمود أَرْبَعَهُ آلَافِ مَلَکٍ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام شُعْثٌ غُبْرٌ یَبْکُونَهُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ رَئِیسُهُمْ مَلَکٌ یُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ وَ لَا یَزُورُهُ زَائِرٌ إِلَّا اسْتَقْبَلُوهُ وَ لَا یُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلَّا شَیَّعُوهُ وَ لَا یَمْرَضُ إِلَّا عَادُوهُ وَ لَا یَمُوتُ إِلَّا صَلَّوْا عَلَیْهِ [وَ عَلَى جِنَازَتِهِ‏] وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ (کامل الزیارات، ص 174) چهار هزار فرشته کنار قبر سیدالشهدا هستند اشک می‌ریزند رئیس این فرشته‌ها فرشته‌ای است که نامش منصور است هر کس برود زیارت امام حسین می‌آیند استقبالش کسی وداع بکند موقع خداحافظی به بدرقه اش می‌آیند بیمار شود به عیادتش بروند از دنیا برود به جنازه اش نماز می‌خوانند باز در کامل الزیارات باب 57 است امام صادق علیه السلام فرمودند روایت از عبدالله بن مسکان از اصحاب بسیار بسیار خوب امام صادق است می‌گوید حضرت فرمود مَنْ زَارَهُ یُرِیدُ بِهِ وَجْهَ اللَّهِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ ذُنُوبِهِ کَمَوْلُودٍ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ وَ شَیَّعَتْهُ الْمَلَائِکَهُ فِی مَسِیرِهِ فَرَفْرَفَتْ عَلَى رَأْسِهِ قَدْ صَفُّوا بِأَجْنِحَتِهِمْ عَلَیْهِ حَتَّى یَرْجِعَ إِلَى أَهْلِهِ وَ سَأَلَتِ الْمَلَائِکَهُ الْمَغْفِرَهَ لَهُ مِنْ رَبِّهِ وَ غَشِیَتْهُ الرَّحْمَهُ مِنْ أَعْنَانِ السَّمَاءِ وَ نَادَتْهُ الْمَلَائِکَهُ طِبْتَ وَ طَابَ مَنْ زُرْتَ- وَ حُفِظَ فِی أَهْلِه (کامل الزیارات، ص 154) هر کس برود زیارت امام حسین خدا گناهان امام حسین را می‌آمرزد کما این که از مادر به دنیا آمده این‌هایی که می‌روند وقتی برمی‌گردند خیلی مواظب باشند و قدر بدانند چطور روز عرفه غروب عرفه به زائرین خانه‌ی خدا خطاب می‌شود از نو شروع بکنید و حاجی باید قدر خودش را بداند این‌ها برمی‌گردند این چنین اند دو میلیون زائر بروند بیایند مثل روز اول باید عطرش تمام کشور ما را معطر بکند هر کدام در خانه اداره‌ای هستند فرشتگان بدرقه اش می‌کنند استقبالش می‌کنند فرشتگان از خدا می‌خواهند خداوند او را بیامرزد حدیث دیگری را می‌خوانم آن‌هایی که مشرف شدند امام صادق فرمود مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَى اللهِ یَوْمَ الْقِیمَهِ، وَ تَهَوَّنَ عَلَیْهِ سَکْرَهُ الْمَوْتِ، وَ هَوْلُ الْمُطَّلَعِ، فَلْیَکْثُرْ زِیارَهَ قَبْرِ الْحُسَینِ (وسائل الشیعه، ج 10، ص 331) به خدا نگاه بکند قرآن می‌گوید «إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَهٌ» (قیامت/ 23) ما قطعا قائل به جسمانیت برای خدا نیستیم نه این حدیث نه این آیه نه نگاه به رحمت الهی منظور است برای این که سکرات مرگ برایش آسان شود زیاد برود زیارت این یک سفر که ما پنج سال ده سال پیش رفتیم نه زیاد به زیارت برود در بعضی از روایات داریم کسانی که در همین جا است کسانی که فقیر هستند سالی یک بار کسانی که غنی هستند سالی دو بار بروند بعضی از علما مثل علامه مجلسی بزرگان فتوا می‌دادند که از این روایت استفاده می‌کردند که زیارت امام حسین واجب است در بعضی از روایات امام صادق فرموده مُرُوا شِیعَتَنَا بِزِیَارَهِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّ إِتْیَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ- یُقِرُّ لِلْحُسَیْنِ بِالْإِمَامَهِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل (کامل الزیارات، ص 121)

  37. علیرضا
    1396-06-12 در 12:02 - پاسخ

    جناب آقای عباسی تشکر میکنم از بابت ایجاد موکب
    به نظر من اگر به جای عصرانه خرما بریز بدهید خیلی خوبه. به امام حسین من شوخی نمیکنم من عاشق خرما برزیم حیف تو پرسه ها خجالت میکشم بردارم . خرما آنجا فروان است و آرد و مخلفاتش را تهیه کنید چند نفر بپزند چون خرما بریز بهترین داروی مغزی که کم حجم و پر انرژی می باشد وقتی پخته میشود بوی خوشی بلند میشود که عرب هنوز در عمرش چنین بویی به مشامش نخورده است. شما را به ارواح پدرتان حتی برای امتحانی هم شده یک سینی در شب جمعه درست کنید ببیند چقدر استقبال میشود . به خدا قسم اگر خرمابریز را در چاشت و عصرانه توزیع شود به اندازه سرسوزی اسراف نمیشود دل همه هم بدست می آید

  38. خادم حسین
    1396-06-12 در 05:46 - پاسخ

    دیدن این شور و جمعیتی که روز اربعین با پای پیاده به طرف حرم امام حسین(ع) می‌آیند، حالم را منقلب می‌کند به طوریکه از این همه شور و شوق مردم خجالت می‌کشم.

    من معتقدم ما به نوعی راه شهداء را ادامه می‌دهیم همانطورکه آنها برای دفاع از مردم کشورشان جانشان را فدا کردند، ما هم برای خدمت به زوار امام حسین(ع) هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم. این شهدا بودند که باعث شدند ما اکنون در کربلا باشیم.

    با اینکه هر روز با بچه‌ها و همسرم از طریق تلفن در ارتباطم اما دلم تنگ می‌شود که به خاطر عشق به شهداء کربلا تحمل می‌کنم
    عشق به اباعبدالله را رمز این همه جوش و خروش می‌دانم و می‌گویم: هر کس که شیعه آقا علی‌ابن‌ابیطالب(ع) است، عشق به اباعبدالله در دلش وجود دارد و اگر شرایطش را داشته باشد حتما به اینجا می‌آید.

    دلش برای خانواده و فرزندش تنگ میشود اما می‌گوید تحمل می‌کنم چرا که واجب است که اینجا باشم و خدمت کنم. کار هم سختی و هم خستگی دارد اما همه فدای سر آقام امام حسین(ع).خستگی، اوج لذت من در کار است.
    اگر خدا قبول کند من در سال گذشته در موکب خاتم الانبیاء بودم بچه ها با چه شوری شبانه روز خدمت میکردند و خوشحالم که موکب امام علی هم از شهرما افتخار خدمتگزاری به زائرین نصیبشان شده . من این را میخواستم بگویم اگر وحدت وهمدلی را میخواهید ببیند در کربلا من یادم هسته تمام خادمین موکب به همدیگر کالا میدادند نه به صورت قرضی بلکه آن موکب را از خود میدانستند . به خدا برای ما فرق نمی کند که این موکب اهل کدام کشور و شهر است بهش افتخار میکردم که موکب برای خدمت به زوائر امام حسین است جا داردهمین جا از آقای عباسی تشکر نمایم که چنین موکبی را تاسیس کرد گه باعث افتخار برای شهر ما باشد

  39. اسماعیلی
    1396-06-11 در 21:14 - پاسخ

    من از مردم شریف دارالصادقیون رفسنجان با هر سطح و توان مالی میتوانند به برپایی موکبهای خاتم النبیاء و امام علی و موکبهایی که از این شهرستان جهت خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی عازم کربلایی معلی هستند مشارکت نمایند. من عاجزانه از مسولین موکبهای رفسنجان میخواهم که تعداد موکبها را از دوتا بیشتر نمایید و یا موکب خاتم الانبیاء دو شعبه راه اندازی کند یک شعبه در نجف و یک شعبه در کربلا و موکب امام علی که برای همیشه در عمود1097 واقع شده است اگر بنا باشد موکبهایی جدیدی که میخواهند تاسیس کنند در عمدهای نزدیک 500تا600 باشد که حداقل همشهریان در طول مسیر بتوانند همشهریان خویش را کمک نمایند تا در ثواب خدمت به زائرین امام حسین شریک شوند

  40. ف
    1396-06-11 در 14:07 - پاسخ

    سلام با تشکر از اطلاع رسانی شما میخواستم بگویم موکب امام علی علیه السلام نوق اگر محصولات فرهنگی بین زوار امام حسین توزیع کنند خیلی به جا می باشد به نظر بنده اگر میخواهند کمکهای مردم را جمع کنند میتوانند کتاب دعا زیارت عاشورا ادعیه های پرس شده و صلوات شمار و تسبیح جمع کنند و بین زائرین پخش کنند چون هدیه کربلا هسته از آن همیشه مراغبت میکنند ثوابش بیشتر و مورد نیاز مردم هست چون غذایی زیاد در بین راه توزیع میشود هرکسی یک بشقاب میگیرد و دوتا قاشق میخورد و مابقی در سطل زباله می ریزد به نظر من اگر پولی که برای فرهنگی خرج کنیم مطمئن هستیم که هدر و نرفته در پیش خدا مسئول نیستم . خدا رحمت کند حاج رمضان عباسی ما چند سال پیش برای اولین بار به مراسم اعتکاف به روستای حسن آباد آمدیم گرچه از سال بعد در روستای ما اعتکاف برگزار شد ایشان به مناسبت روز پدر کتاب ارتباط با خدا به ما داد من هرجا زیارت می روم این را با خود می برم و ار آن روزی که این کتاب را به خانه آوردم زیارت عاشورا را میخوانم و به روح مرحوم حاج رمضان عباسی هدیه میکنم چون کتاب مفاتیح بزرگ بود نمی شد آن را در سجاده گذاشت البته فکر آقای عباسی خیر است خداوند ایشان را نگهدارد و در آخرت همنشین امیرالمومنین گرداند . من سال گذشته در اربعین رفته بودم گرچه یک کلوچه از موکب نصیبم بیشتر نشد ولی به امام حسین وقتی که اسم موکب امام علی نوق رفسنجان را دیدم مثل اینکه قوت قلبی پیدا کردم و به وطنم برگشتم من از عمود 1097 خاطره خوشی دارم و رمز کارت بانکیم را 1097 قرار دادم . از آقای عباسی میخواهم که دعا کند امسال هم بطلبد با شوهرم به پیاده روی اربعین بیاییم و میهمان موکب شما گردیم .

دیدگاهتان را ثبت کنید