اطلاعیه کاروان صادقیه رفسنجان

اطلاعیه کاروان صادقیه رفسنجان

کاروان صادقیه یک مجموعه‌ی اجتماعی است که بر محور مودّت اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام) در سال ۱۳۸۷ به همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام در نوقات رفسنجان شکل گرفته و هدف هدایت بشر به سمت توسل به اهل‌بیت و پیوند با ولایت که همان حقیقت بندگی است؛ ریشه‌ی این حرکت صحبت امروز و دیروز نیست؛ صحبت از لطف خدا است. خداوندی که فرموده : یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین چنین امام صادقی را حجت خود قرار داده که دوست و دشمن درباره اش گفته اند: که آنچه بشر به علم آن تا روز قیامت محتاج است برگرفته از مذهب اوست.

باید قدر این مکتب و مذهب را دانست و همگان در این دانشگاه بزرگ، زانوی تلمّذ و شاگردی بزنند و در ایام شهادت آن امام همام علیه السلام، همانند سابق در کاروان عزای آن حضرت شرکت ‌کنند و با شکوه هر چه بیشتر این ایام را تجلیل و احترام نمایند.
به همین دلیل شایسته است شیعیان و دوستداران آن حضرت به منظور ادای حق آن پیشوای تابناک و نکوداشت مقام آن حضرت، تلاش خود را برای احیای بیش از پیش سالروز شهادت جانگداز ایشان دو چندان کنند و در این راه از تمامی شیوه‌های تبلیغی و رسانه‌ای بهره بگیرند.

کاروان صادقیه رفسنجان ضمن اقامه عزای آن حضرت و ارج نهادن به مقام قدس عصمت و طهارت، امام جعفر صادق علیه السلام، چشمه جود و سخاوت ، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی همان کسی که نقطه ی وجود بشر به خدا و راهی را که باید انسان برود تا به رضای خدا برسد، ترسیم نمود و عصاره دین و آیین را به بشریت آموخت از عموم عاشقان آن حضرت دعوت می کنند که در روز شهادتش با احیای مجالس عزاداری آن حضرت قدر شناس این امام همام گردند و شهادتش را عاشورای دیگر کنند تا بر دنیا معلوم شود که دنیا وامدار امام صادق علیه السلام است و برای غربت او و بارگاه ویران شده اش به سر و سینه بزنند تا دعای آن حضرت شامل آنان شود که فرمود: ” «رَحِمَ اللَّهُ مَن أَحیا اَمرَنا» و عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان علیه السلام باشد.

کاروان صادقیه رفسنجان بیش از ۴۰۰ خادم معنوی گمنام در سراسر ایران اسلامی دارد که هر روز سفره معنوی از قبیل ختم قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا و زیارت ائمه معصومین و ختم صلواتها و ادعیه و اذکار برای آن حضرت پهن می‌کند و ثواب آن را برای کسانی که در روز شهادت امام صادق علیه السلام اقامه عزا کرده و یا هر روز زیارتنامه امام صادق علیه السلام را قرائت کنند اهدا می‌کنند. عزیزان همه ما محتاج شفاعت و دعای خیر اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.
همان خدائی که فرموده برای نماز وضو بگیر؛ همان خدا می فرماید اگر آب برایت ضرر داشت؛ تیمم کن. همان خدائی که روزه ماه مبارک رمضان را واجب کرده است؛ همان خدا هم روزه ماه مبارک را از عهده مریض برداشته است. پس نباید تصور شود که احکام ثانوی چیزی خارج از دایره فقه هستند و ما از خودمان و طبق سلایق شخصی این احکام ثانوی را وضع کرده ایم؛ بلکه همین احکام ثانوی نیز مانند احکام اولیه تابع تشریع الهی است و باید با روض فقاهتی و اجتهادی استنباط شود. شما با حضور در کاروان صادقیه می توانید از سفره معنوی که خادمین گمنام برای اعضای کاروان صادقیه در طول سال پهن می‌کنند بهره‌مند شوید.
وقتی که امام صادق علیه السلام می‌فرمایند هر کس ما را زیارت کند گناهانش بخشیده شده و در حالت فقر و تنگدستی از دنیا نمی رود. یعنی کسی که محبت اهل بیت در دلش هست دست خالی از دنیا نمی‌رود عاقبت به خیر می شود.
در روایتی دیگر امام صادق علیه السّلام فرمودند: هر چیزى پاداش و مزدى دارد، مگر اشکى که براى ما ریخته شود (که چیزى با آن برابرى نمى کند و مزد بى اندازه دارد).
عزیزان بیایید دلهایتان را به عنایات امام صادق علیه السلام دخیل ببندید و چشم به کراماتش بدوزید و محبتش را در اعماق قلبتان جای دهید قدم به قدمی که در کاروان صادقیه در روز شهادت امام صادق علیه السلام بر می‌دارید برای رضای خدا باشد ما باید با توسل به اهل بیت در روز شهادت امام صادق علیه السلام رزق معنوی عمر خود را بگیریم و سرنوشت خود را تعیین کنیم اگر ما مقام ارباب ما امام صادق علیه السلام را بشناسیم آن وقت می فهمیم که اشک بر امام صادق علیه السلام و چند ساعت حضور در مجلس امام صادق علیه السّلام چه جایگاهی دارد ومی تواند بیمه آخرت را تضمین کند. هرچه فکر می‌کنیم سفر طولانی در پیش داریم و توشه راهمان کم است بیاید از این مجالس معنوی بار خود را ببندیم و در سپرده بلندمدت معنوی که خادمین گمنام امام صادق علیه السلام برای عزاداران جعفری باز کردند بهره‌مند شویم وعده ما ا مسال روز سه شنبه ۲۶ اردبیهشت ساعت ۸ صبح از روستاهای مجاور امامزاده سیدجلال الدین اشرف به سمت امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید