اجتماع بزرگ صادقیون در امامزاده سید جلال الدین اشرف نوق رفسنجان

اجتماع بزرگ صادقیون در امامزاده سید جلال الدین اشرف نوق رفسنجان

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، مراسم عزاداری و سوگواری ششمین امام شیعیان و رییس مذهب جعفری در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق رفسنجان برگزار شد.
کاروان صادقیه که از شهر جوادیه الهیه که دو روز قبل از شهادت امام صادق علیه السلام از شهر جوادیه حرکت کرده بود امروز به میعادگاه عاشقان امام صادق علیه السلام خود را رساند و در مراسم عزای امام صادق علیه السلام و همایش بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین شرکت‌کرد .
در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام میرمیران از شهر مقدس قم سخنران ستاد کاروان صادقیه و همچنین مرثیه سرایی مداحان اهل البیت (علیهم السلام) عادل رضایی و کربلایی رضا غلامرضا زاده همراه بود، سخنرانان و مداحان به تبیین مناقب امام ششم شیعیان و مداحی در رثای آن امام بزرگوار پرداختند.

حضرت حجت الاسلام میرمیران با قرائت سوره عادیات اشاره کرد که :در سوره هایی از قرآن خداوند با قسم هایی آغازگر مطالب سوره است که پیش نیازی برای ارائه مطلبی هائز اهمیت است .
یکی از این سوره ها سوره ی عادیات است که پنج آیه ی اول آن خداوند قسم یاد میکند و در آیه ششم متعلق قسم بیان شده که انسان حتما حتما ناسپاس است .
یکی از راههای رهایی انسان از ناسپاسی پروردگار شمارش نعمات و انفصال الهی است .
قطعا یکی از نعمات بی بدیل خداوند به مسلمانان نعمت ولایت و جامعه ی دارای سرپرست است.
و قولی که خداوند در قرآن ذکر فرموده است که «فاصبر ان العاقبه للمتقین» هم یکی از وجوه تماشای قدرت و حکمت خداوندی است که در طول تاریخ همیشه متقین پیروز میدان های مختلف بوده و هستند.
از حکومت نوپای اسلام در زمان رسول الله ص تا به امروز کسانی پیروز نبردها در عرصه های مختلف بوده اند که فرمان خدا را لبیک گفته اند مانند جنگ بدر.
و برعکس ؛ شکست های گوناگون مسلمین زمانی اتفاق افتاد که کلام خداوند نادیده گرفته شد مانند جنگ احد.
کلام خدا در زمان پیامبر ص کلام ایشان و پس از آن کلام سیزده معصوم بعد از ایشان است و در زمان غیبت٬ کلام نواب عام این ذوات مقدسه یعنی جایگاه ولایت فقیه است.
در طول سالیانی که پس از انقلاب اسلامی سال ۵۷ گذشته بحسب تجربه و درس تاریخ در میابیم که هر مسئول٫دولت و ارگانی که سرلوحه ی کار خود را دراطاعت و گوش فرا دادن به امور ارشادی و مولوی ولی فقیه قرار دادند موفق و در حال رشد هستند.
این پاسخ سوالی است که در کوچه خیابان میشنویم ؛ آیا ساخت ماهواره و ماهواره بر سخت تر و تخصصی تر است یا ساخت خودروی باکیفیت؟؟!!
بله راه نجات دنیا و آخرت ؛ تقوا و ولایت پذیری است و این سنت الهی است از آدم تا روز است.

احمد تقی نژاد مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت این کاروان به پشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۱۳۸۷با هدف تکریم مقام امام صادق علیه السلام و تجدید میثاق با ولایت در روستاهای همجوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق رفسنجان تشکیل گردیده است وبعد از چندسال عشق به ولایت باعث شدا در ابن هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهرجوادیه الهیه با پای پیاده بیایند ضمن اقامه عزای صادق آل محمد با معنویات مقام معظم رهبری تجدید بیعت کنند و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند .
الحمد الله کاروان صادقیه رفسنجان بیش از ۴۰۰ خادم معنوی گمنام درسراسر ایران اسلامی دارد که هر روز سفره معنوی از قبیل ختم قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا و زیارت ائمه معصومین و ختم صلواتها و ادعیه و اذکار برای آن حضرت پهن می‌کند و ثواب آن را برای کسانی که در روز شهادت امام صادق علیه السلام اقامه عزا کرده و یا هر روز زیارتنامه امام صادق علیه السلام را قرائت کنند اهدا می‌کنند. عزیزان همه ما محتاج شفاعت و دعای خیر اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.
عزیزان بیایید دلهایتان را به عنایات امام صادق علیه السلام دخیل ببندید و چشم به کراماتش بدوزید و محبتش را در اعماق قلبتان جای دهید که این بزرگترین فوز و افتخار برای یک شیعه است .خوشا به حال کسانی که قدم به قدمی که در کاروان صادقیه در روز شهادت امام صادق علیه السلام بر می‌دارند برای رضای خداست ما باید با توسل به اهل بیت در روز شهادت امام صادق علیه السلام رزق معنوی عمر خود را می گیرند و سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. اگر ما مقام ارباب امام صادق علیه السلام را بشناسیم آن وقت می فهمیم که اشک بر امام صادق علیه السلام و چند ساعت حضور در مجلس امام صادق علیه السّلام چه جایگاهی دارد ومیتواند بیمه آخرت را تضمین کند .هرچه فکر می‌کنیم سفر طولانی در پیش داریم و توشه راهمان کم است بیاید از این مجالس معنوی بار خود را ببندیم و در سپرده بلندمدتی که خادمین گمنام امام صادق علیه السلام برای آخرت باز کنند بهره‌مند شویم .

گزارش صدا و سیما از حرکت کاروان صادقیه سال 1402

گزارش تصویری از مراسم صادیقه سال 1402

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید