تبلیغ کاهش جمعیت با بی اعتنایی به نظر مراجع معظم تقلید

تبلیغ کاهش جمعیت با بی اعتنایی به نظر مراجع معظم تقلید

عدم‌ رجوع‌ به‌ رأی‌ فقهاء حتّی‌ به‌ فتوای‌ رهبر کبیر فقید انقلاب‌

مالتوس‌ گرایان‌ حتّی‌ از فتوای‌ آیت‌ الله‌ العظمی خمینی‌ (ره‌) در «رسالۀ نوین‌» نیز اعراض‌ کرده‌اند
در این‌ مسأله‌ نه‌ رجوع‌ به‌ مجتهدی‌ و فقیهی‌، و نه‌ رجوع‌ به‌ رساله‌ و فتوائی‌ شده‌ است‌، و نه‌ تبعیّت‌ از أخبار صحیحه‌ و مراجعه‌ به‌ أهل‌ خبره‌ و مشورت‌، و نه‌ و نه‌…
حتّی‌ از رجوع‌ به‌ «رساله‌ نوین‌» امام‌ خمینی (ره)‌ قسمت‌ 3: مسائل‌ خانواده‌، که‌ به قلم‌ جناب‌ محترم‌ حجّه‌ الإسلام‌ آقای‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ بی‌آزار شیرازی‌ دامت‌ توفیقاته‌ تحریر یافته‌ است‌ و 10 نوبت‌ به چاپ‌ رسیده‌ است‌، مضایقه‌ نمودند و از ارجاع‌ مردم‌ بی‌یار و یاور دریغ‌ کردند.
ما الان‌ در اینجا عین‌ فتوای‌ آن‌ فقید سعید را با شرح‌ جناب‌ مؤلّف‌ که‌ از ص‌98 تا ص‌100 این‌رساله‌ تحت‌ شمارۀ‌ فصل‌(2) باعنوان‌ «تحدید نسل‌یا تنظیم‌ خانواده‌» می‌باشد ذکر می‌کنیم‌ تا گناه‌ لایُغْفَر این‌ دست‌ اندرکاران‌ مشهود گردد.

استفتاء:

اینجانب‌ دارای‌ ده‌ فرزند می‌باشم‌ و از نظر کثرت‌ اولاد در زحمت‌ هستم‌، میخواهم‌ لوله‌های‌ رحمم‌ را ببندم‌، آیا شرعاً جائز است‌ یا خیر ؟
* «اگر موجب‌ نازائی‌ دائمی‌ نشود، و ضرر به‌ مزاج‌ و عضو نرساند، و شوهر راضی‌ باشد، و عمل‌ همراه‌ با ارتکاب‌ [ عمل‌ غیر ] شرعی‌ نباشد ؛ اشکال‌ ندارد.»
در اینجا شارح‌ رساله‌ چنین‌ آورده‌ است‌:
« وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلَدَکُمْ خَشْیَهَ إِمْلَقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کَانَ خِطْئًا کَبِیرًا.» (1)
«هرگز فرزندان‌ خود را از ترس‌ فقر به‌ قتل‌ نرسانید که‌ ما آنان‌ و شما را روزی‌ می‌دهیم‌ ؛ مسلّماً کشتن‌ آنها خطای‌ بزرگی‌ است‌.»
در سال‌ 1798 «توماس‌ مالتوس‌» اقتصاددان‌ مشهور پیش‌ بینی‌ کرد که‌ جمعیّت‌ جهان‌ روزی‌ به‌ مرز انفجار خواهد رسید و از حدّ منابع‌ غذائی‌ زمین‌ پیشی‌ خواهد گرفت‌.
به‌ حساب‌ مالتوس‌ جمعیّت‌ جهان‌ که‌ در سال‌ 1950، 5/2 میلیارد نفر بود در سال‌ 2000 از مرز 6 میلیارد خواهد گذشت‌. مالتوس‌ عقیده‌ داشت‌ که‌ منابع‌ غذائی‌ جهان‌ محدود و میزان‌ آن‌ در حدّ ثابتی‌ است‌ و باید انسان‌ خود را با آن‌ سازگار نماید.
بدنبال‌ این‌ پیش‌ بینی‌، مادّه‌پرستان‌ و استعمارگران‌ از ترس‌ فقر، شعار «فرزند کمتر، زندگی‌ بهتر» را سر دادند ؛ غافل‌ از اینکه‌ رزق‌ و روزی‌ خداوند بیکران‌ است‌.
وَ إِن‌ تَعُدُّوا نِعْمَهَ اللَهِ لا تُحْصُوهَا. (2)
«و اگر بخواهید نعمتهای‌ بیکران‌ خدا را شماره‌ کنید، هرگز نتوانید.»
آنگاه‌ خداوند می‌فرماید: «فرزندان‌ خود را از ترس‌ فقر بقتل‌ نرسانید که‌ این‌ ما هستیم‌ که‌ هم‌ به‌ آنان‌ و هم‌ به‌ شما روزی‌ میدهیم‌» و این‌ شیطان‌ است‌ که‌ پیروان‌ خود را وعده‌ فقر میدهد:
الشَّیْطَنُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ. (3)
«شیطان‌ به‌ شما وعده‌ فقر میدهد.»
خوشبختانه‌ اخیراً دانشمندان‌ با طرق‌ علمی‌ خلاف‌ گفتۀ مالتوس‌ و مادّه‌پرستان‌ را به‌ اثبات‌ رسانده‌اند. مثلاً کارشناسان‌ هلندی‌ با کشاورزی‌ علمی‌، مسأله‌ فزونی‌ جمعیّت‌ را حلّ کرده‌ و از زمینهای‌ قابل‌ کشت‌ حدّاکثر بهره‌برداری‌ را بعمل‌ آورده‌اند.
اگر شیوه‌ای‌ که‌ هلندیها بکار گرفته‌اند در سائر مناطق‌ زمین‌ نیز بکار گرفته‌ شود، میزان‌ تولید موادّ غذائی‌ را میتوان‌ تا ده‌ برابر میزان‌ فعلی‌ افزایش‌ داد و برای‌ حدود سی‌ میلیارد نفر غذا تهیّه‌ کرد.
در ژاپن‌ نیز که‌ جمعیّت‌ آن‌ نسبت‌ به‌ سال‌ 1885 حدود 150 درصد افزوده‌ شده‌ است‌، میزان‌ تولید موادّ غذائی‌ را حدود سیصد درصد افزایش‌ داده‌اند.
اگر شیوه‌ ژاپنی‌ها را در سائر جاها نیز معمول‌ دارند، میتوان‌ غذای‌ 90 میلیارد انسان‌ را تهیّه‌ نمود. (4)

مجامع‌ علمی‌ اهل‌ سنّت‌، طرح‌ استعماری‌ تحدید نسل‌ را تحریم‌ نموده‌اند

در سال‌ 1400 هجری‌ مجلس‌ مجمع‌ فقهی‌ اسلامی در مکّۀ مکرّمه برگزار گردید و قطعنامه‌ زیر به‌ امضای‌ 17 تن‌ از فقهای‌ معاصر اهل‌ سنّت‌ در مورد تحدید نسل‌ یا به‌ اصطلاح‌ تنظیم‌ خانواده‌ صادر گردید:
«نظر به‌ اینکه‌ شریعت‌ اسلام‌ ترغیب‌ کنندۀ به‌ فزونی‌ نسل‌ مسلمانان‌ و انتشار آن‌ است‌ ؛ و تحدید نسل‌ و جلوگیری‌ از آبستنی‌ مخالف‌ فطرت‌ انسانی‌ و شریعت‌ اسلامی‌ می‌باشد ؛ و نظر به‌ اینکه‌ هدف‌ جلوگیری‌ از افزایش‌ جمعیّت‌ مسلمین‌، نیرنگی‌ برای‌ کاهش‌ دادن‌ نیروی‌ انسانی‌ آنها و تقویت‌ سلطه‌ استعمارگران‌ بر کشورهای‌ اسلامی‌ و بهره‌برداری‌ بیشتر از ثروتهای‌ آنان‌ است‌ ؛ و نیز نظر به‌ اینکه‌ جلوگیری‌ از نسل‌، نوعی‌ عمل‌ جاهلی‌ و بدگمانی‌ به‌ خدای‌ تعالی‌ است‌ ؛ مجلس‌ مجمع‌ فقهی‌ اسلامی‌ به‌ اتّفاق‌ آراء مقرّر میدارد که‌: تحدید نسل‌ مطلقاً جائز نیست‌ و جلوگیری‌ ازآبستنی‌ در صورتیکه‌ انگیزه‌ آن‌ ترس‌ از فقر و کمبود باشد، حرام‌ است‌. چرا که‌ خداوند متعال‌ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّهِ الْمَتِینُ (5)، و روزی‌ همه‌ جنبندگان‌ روی‌ زمین‌ را خود بر عهده‌ گرفته‌است‌ ؛ وَ مَا مِن‌ دَابَّهٍ فِی‌ الأرْضِ إِلّا عَلَی اللَهِ رِزْقُهَا. (6)
ولی‌ راههای‌ جلوگیری‌ از آبستنی‌ یا تأخیر آن‌ در حالات‌ فردی‌، برای‌ پیشگیری‌ از زیانها و خطرات‌، مانند زنی‌که‌ بطور طبیعی‌ قادر به‌ زایمان‌ نیست‌، مانعی‌ ندارد.
امّا دعوت‌ و الزام‌ مردم‌ به‌ تحدید نسل‌ و جلوگیری‌ از آبستنی‌ بطور کلّی‌ شرعاً جائز نیست‌. در حالیکه‌ دولتها بودجه‌ بسیار کلانی‌ را برای‌ مسابقه‌ در تسلیحات‌ جهانی‌ خرج‌ می‌کنند ؛ و بجای‌ صرف‌ آن‌ همه‌ بودجه‌ در رشد اقتصادی‌ و رفع‌ نیازهای‌ مردم‌، به‌ تخریب‌ شهرها و کشتار جمعیّت‌‌ها می‌پردازند.» (7)
قبلاً در سال‌ 1977 میلادی‌، هشتمین‌ کنگرۀ علمای‌ اسلامی‌ در قاهره‌ منعقد گردید، و نظریّات‌ مشابهی‌ توسّط‌ علمای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ داده‌ شده‌ بود.(8)
آری‌ درحالیکه‌ دول‌ استعماری‌ نظیر آمریکا در کشورهای‌ اسلامی‌ این‌ همه‌ برای‌ تحدید نسل‌ مسلمانان‌ به‌ نام‌ تنظیم‌ خانواده‌ تبلیغ‌ می‌کنند و وسائل‌ جلوگیری‌ را با قیمت‌ ارزان‌ در اختیار آنان‌ قرار میدهند، در آمریکا وسائل‌ مزبور را به‌ قیمت‌ بسیار گران‌ می‌فروشند و رؤسای‌ جمهور آمریکا چون آیزنهاور و نیکسون‌ رسماً با تحدید نسل‌ در آمریکا مخالفت‌ می‌کنند(9)، و نیز شوروی‌ علیرغم‌ اینکه‌ 250 میلیون‌ جمعیّت‌ دارد، مجلس‌ شورای‌ عالی‌ این‌ کشور مقرّر میدارد: به‌ مادرانی‌ که‌ فرزندان‌ زیاد دارند، مدال‌ افتخار داده‌ شود. (10)
بنابراین‌ چقدر در اشتباهند کسانیکه‌ تحت‌ تأثیر تبلیغات‌ استعمارگران‌ و یا از ترس‌ فقر، خود را عقیم‌ می‌سازند و یا نسل‌ خود را تحدید می‌کنند.
البتّه‌ کسانیکه‌ به‌ علل‌ شخصی‌ یا ناتوانیهای‌ جسمی‌ و یا بیماری‌، از وسائل‌ جلوگیری‌ از آبستنی‌ استفاده‌ می‌کنند، و یا آبستنی‌ خود را به‌ عقب‌ می‌اندازند، این‌ عمل‌ آنان‌ ـ با شرائطی‌ که‌ خواهد آمد ـ از نظر امام‌ خمینی‌ جائز است‌.

جلوگیری‌ از آبستنی‌

1 ـ زنهائی‌ که‌ با داشتن‌ 5 تا 12 فرزند برای‌ جلوگیری‌ از آبستنی‌ تقاضای‌ تجویز قرصهای‌ ضدّ حاملگی‌ یا گذاشتن‌ وسیلۀ درون‌ رحمی‌… می‌نمایند، جائز است‌ یا نه‌ ؟
2 ـ زنهائی‌ که‌ با داشتن‌ 5 فرزند به‌ بالا نمی‌توانند از وسائل‌ عادی‌ ضدّ حاملگی‌ از قبیل‌ قرص‌،… و غیره‌ استفاده‌ کنند، آیا می‌توانند با بستن‌ لوله‌های‌ رحم‌ از آبستنی‌ جلوگیری‌ کنند ؟
3 ـ زنهائی‌ که‌ مبتلا به‌ بیماریهای‌ مختلف‌ مانند پارگی‌ شکم‌، بیماری‌ کلیه‌، بیماری‌ قلب‌ و غیره‌ هستند که‌ با حاملگی‌ منافات‌ دارد و سبب‌ تشدید بیماری‌ آنها می‌گردد، آیا میتوانند با بستن‌ لوله‌های‌ رحم‌ از حاملگی‌ پیشگیری کنند ؟
4 ـ زنهائیکه‌ به‌ ضعف‌ اعصاب‌ و بیماریهای‌ مختلف‌ که‌ حاملگی‌ موجب‌ تشدید آنها میشود دچارند، آیا میتوانند « کورتاژ » کنند ؟
5 ـ آیا رضایت‌ زن‌ و شوهر برای‌ جلوگیری‌ از آبستنی‌ به‌ هر طریق‌ لازم‌ است‌؟
* «جلوگیری‌ از انعقاد نطفه‌، اگر موجب‌ فساد عضو و عقیم‌ شدن‌ نشود، با رضایت‌ شوهر مانع‌ ندارد ؛ ولی‌ از لمس‌ و نظر حرام‌ باید اجتناب‌ شود.»
و در همین‌ «رساله‌ نوین‌» در مقدّمه‌ در فصل‌ (1) در عنوان‌ «مظلومیّت‌ زن‌ در طول‌ تاریخ‌» گفتاری‌ را از رهبر عظیم‌ فقید انقلاب‌ نقل‌ کرده‌است‌ که‌ شایان‌ ذکر می‌باشد:
«زن‌ در دو مرحله‌ مظلوم‌ بوده‌است‌:
یکی‌ در جاهلیّت‌ که‌ مثل‌ حیوانات‌ بلکه‌ پائین‌تر از آن‌ مظلوم‌ بوده‌ و اسلام‌ زن‌ را از آن‌ لجنزار بیرون‌ کشید. و دیگر در زمان‌ ما به‌ اسم‌ اینکه‌ میخواهند زن‌ را آزاد کنند، به‌ زن‌ ظلمها کردند ؛ و وی‌ را از آن‌ مقام‌ شرافت‌، معنویّت‌ و عزّتی‌ که‌ داشت‌ پائین‌ کشیدند ـ امام‌ خمینی‌.» (11)
مضرّات‌ عمل‌ بستن‌ لوله‌های‌ زنان‌ (توبکتومی‌) (12)
عمل‌ بستن‌ لوله‌های‌ زن‌ موجب‌ عقیم‌ شدن‌ دائمی‌ می‌گردد ؛ و دیگر قابل‌ بازگشت‌ و بازکردن‌ نمی‌باشد، مگر 2 یا 3 زن‌ در هزار زن‌. همانطور که‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمی‌» در همین‌ کتاب‌ مشاهده‌ نمودید. بنابراین‌ شایعات‌ پر همهمه‌ای‌ را که‌ در جامعه‌ راه‌ انداخته‌اند که‌: توبکتومی‌ (بستن‌ لوله‌ زنان‌) قابل‌ برگشت‌ می‌باشد، و زن‌ با باز کردن‌ آن‌ هر وقت‌ بخواهد حامله‌ می‌گردد، دروغ‌ است‌.
تجربه‌ در میان‌ زنان‌ آنچه‌ نشان‌ داده‌ است‌ خلاف‌ بوده‌ است‌ ؛ و آنان‌ با بستن‌ لوله‌ها مقطوع‌ النّسل‌ دائمی‌ شده‌اند.
بناءً علیهذا فتوای‌ حضرت‌ آیه‌ الله‌ فقید رهبر معظّم‌ در مورد سؤال‌ زنی‌ بوده‌ که‌ ده‌ فرزند داشته‌ و از جهت‌ کثرت‌ در زحمت‌ بوده‌است‌ به‌ آنکه‌ بستن‌ لوله‌ها با پنج‌ شرط‌ اشکال‌ ندارد:
1 ـ موجب‌ نازائی‌ دائمی‌ نشود.
2 ـ ضرر به‌ مزاج‌ نرساند.
3 – ضرر به‌ عضو نرساند.
4 – شوهر راضی‌ باشد.
5 – عمل‌ همراه‌ با مُحرَّم‌ شرعی‌ نباشد.
شرط‌ اوّل‌: عقیم‌ نشدن‌ است‌ و این‌ شرط‌ ابداً محقّق‌ نمی‌گردد. 2 یا 3 در هزار، احتمال‌ رجوع‌ عقلائی‌ نیست‌ ؛ و بستن‌ لوله‌ها بدون‌ شکّ زن‌ را عقیم‌ میکند و حرام‌ است‌.
شرط‌ دوّم‌: عدم‌ ضرر به‌ مزاج‌ می‌باشد. و این‌ شرط‌ نیز محقّق‌ نمی‌شود، زیرا همانطور که‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمی‌» دیدیم‌، ضررهای‌ مزاجی‌ بسیار دارد.
بسیاری‌ از زنان‌ پس‌ از بستن‌ لوله‌ها پشیمان‌ شده‌ که‌ ما حکم‌ مسأله‌ را نمی‌دانستیم‌
آقای‌ شیخ‌جوادحاجی پوراظهارداشتند:«دهه اوّل‌محرّم‌ 5 1 4 1 برای‌ تبلیغ‌ به‌ روستای‌ « اسلام‌ قلعه‌» پنجاه‌ کیلومتری‌ سرخس‌ رفته‌ بودم‌. این‌ روستا که‌ فاقد آب‌ و برق‌ و حمّام‌ است‌ دارای‌ 120 خانوار می‌باشد. اداره‌ بهداشت‌ آنجا داروهای‌ ابتدائی‌ و ضروری‌ مردم‌ را نداشت‌ و به‌ عوض‌ قرص‌ ضدّ بارداری‌ را مجّاناً در اختیار اهالی‌ قرار میداد.
اکثر زنها توبکتومی‌ شده‌اند و بعد از اطّلاع‌ از حرمت‌ این‌ عمل‌ پشیمان‌ شده‌ و بعضاً گریه‌ می‌کردند. و از نتائج‌ مضرّ این‌ کار مانند کمر درد، و ناراحتی‌ کلیه‌ شکایت‌ می‌کردند.
به نظر می‌رسد پیشرفت‌ این‌ قضیّه‌ در این‌ روستا به‌ علّت‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ نبوده‌ است‌، چون‌ وضع‌ مالی‌ آنها بد نبود ؛ بلکه‌ در اثرتبلیغات‌ و اینکه‌ انجام‌ این‌ عمل‌ مورد رضایت‌ مراجع‌ و علماء دین‌ است‌ انجام‌ می‌شود.»
در صفحۀ 82 همین‌ کتاب‌ در مقاله‌ «ف‌. م‌. هاشمی‌» آمده‌ بود که‌: از عوارض‌ این‌ عمل‌، مرض‌ آندومتریت‌، هیدروسالپینکس‌، Endometriosis و بی‌نظمی‌ در ترشّحات‌ غُدَد داخله‌ بدن‌ است‌.
و در صفحۀ 79 احتمال‌ خطر مرگ‌ را یکی‌ از عوارض‌ آن‌ شمرده‌اند.
شرط‌ سوّم‌: عدم‌ ضرر رسانیدن‌ به‌ عضو (یعنی‌ رَحِم‌).
این‌ شرط‌ نیز متحقّق‌ نمی‌شود زیرا بیماریهای‌ مزمن‌ زنانه‌، دردهای‌
مخصوص‌ دراز مدّت‌، و یا بروز ناهنجاری‌ در دیواره‌ مخاطی‌ رحم‌ چنانکه‌ «ف‌. م‌. هاشمی‌» در ص‌ 2 8 گفته‌ بود، یکی‌ از عوارض‌ آن‌ است‌.
شرط‌ چهارم‌: رضایت‌ زن‌ و شوهر است‌. و میدانیم‌ که‌ یک‌ میلیون‌ زن‌ ایرانی‌ را که‌ مقطوع‌ النّسل‌ کرده‌اند، نه‌ با رضایت‌ آنها، و نه‌ با رضایت‌ شوهرانشان‌ بوده‌ است‌. بلکه‌ با خدعه‌ و فریب‌ و دروغ‌، که‌ این‌ عمل‌ بسیار مفید و لازم‌ است‌، و علمای‌ اسلام‌ بر آن‌ صحّه‌ گذارده‌اند، صورت‌ پذیرفته‌ است‌.
شرط‌ پنجم‌: همراه‌ نبودن‌ با عمل‌ محرّم‌. و چون‌ این‌ عمل‌ را غالباً بلکه‌ قریب‌ به‌ کلّ، مردان‌ انجام‌ داده‌اند ؛ مستلزم‌ لمس‌ و رؤیت‌ مرد اجنبی‌ بدن‌ زن‌ را بوده‌است‌، بلکه‌ اگر زنان‌ هم‌ انجام‌ دهند حرام‌ میباشد ؛ زیرا نظر و لمس‌ عورت‌ زن‌ برای‌ غیر شوهر جائز نیست‌. لهذا این‌ شرط‌ همچنین‌ صورت‌ نگرفته‌ است‌.
از همه‌ اینها گذشته‌، مورد سؤال‌ در این‌ فتوی‌، استفتا زنی‌ بوده‌ است‌ که‌ ده‌ فرزند داشته‌ است‌ و از نظر کثرت‌ اولاد در زحمت‌ بوده‌ است‌. این‌ کجا و بستن‌ لوله‌های‌ نوعروسان‌ جوان‌ که‌ شکم‌ اوّل‌ ایشان‌ بوده‌ است‌ کجا ؟! ببین‌ تفاوت‌ ره‌ از کجاست‌ تا بکجا ؟!
تازه‌ با تمام‌ این‌ شرائط‌ که‌ ایشان‌ بستن‌ لوله‌ را برای‌ آن‌ زن‌ در صورت‌ کثرت‌ اولاد در حدّ ده‌ فرزند، و در زحمت‌ بودن‌ وی‌ بدینجهت‌ جائز دانسته‌اند، در نزد حقیر اشکال‌ دارد و جائز نمی‌باشد ؛ و با وجود این‌ خصوصیّت‌ باید از راه‌ عزل‌ استفاده‌ نمود. بستن‌ لوله‌های‌ زن‌ فقط‌ و فقط‌ در صورت‌ تشخیص‌ طبّی‌ و احتمال‌ مرگ‌ و خطر دیگر برای‌ مادر و یا جنین‌ جائزمی‌باشد که‌ با امضای‌ پزشک‌ متدیّن‌ وصادق‌ صورت‌ میگیرد.
آقای‌ شیخ‌ محمّد شیخ‌ رضائی‌ سلّمه‌ الله‌ تعالی‌ فرمودند: «در روستای‌ «آفرین‌» از توابع‌ شریف‌ آباد (جنوب‌ شرقی‌ طهران‌، اوّل‌ جادّه‌ خراسان‌) دهه‌ اوّل‌ محرّم‌ 5 1 4 1 پیرمردی‌ به‌ من‌ گفت‌: 2 نفر از پسران‌ من‌ دکتر هستند. یکی‌ از آن‌ دو که‌ به‌ دیدن‌ من‌ آمد گفت‌: بما بطور شفاهی‌ گفته‌اند: کورتاژ کنید ؛ این‌ کار برای‌ شما مشکلی‌ ایجاد نمی‌کند.»
آقای‌ حجّه‌ الإسلام‌ حاج‌ سیّد مهدی‌ رجائی‌ دامت‌ برکاته‌ آقازاده‌ محترم‌ حضرت‌ آیه‌ الله‌ حاج‌ سیّد محمّد رجائی‌ دام‌ علاه‌ در روز چهارم‌ ماه‌ صفر المظفّر 5 1 4 1 نقل‌ فرمودند: خانم‌ مامائی‌ که‌ در بیمارستانهای‌ قم‌ کار میکرده‌ است‌ به‌ اهل‌ بیت‌ ایشان‌ گفته‌است‌: «به‌ مخدّرات‌ بگوئید دیگر کسی‌ برای‌ زایمان‌ به‌ بیمارستان‌ مراجعه‌ نکند ؛ زیرا به‌ پرسنل‌ بیمارستانها دستور داده‌اند تا هر زنی‌ که‌ مراجعه‌ می‌کند، گرچه‌ شکم‌ اوّل‌ او باشد، به‌ بهانه‌ای‌ مثل‌ اینکه‌: مادر در معرض‌ خطر است‌، او را «سزارین‌» کنید و در ضمن‌ لوله‌های‌ او را ببندید و لازم‌ نیست‌ حتّی‌ بخود او بگوئید که‌ لوله‌های‌ وی‌ را بسته‌اند.»
بیمارستان‌ حضرت‌ زینب‌ که‌ تمام‌ کارمندانش‌ زن‌ هستند، یکسره‌ مشغول‌ توبکتومی‌ می‌باشد
روزنامه‌ «خراسان‌» مورّخه‌ 29 محرّم‌ 4 1 4 1 (تیرماه‌ 1372) طیّ شماره‌ 12732 در ص‌ 12 تحت‌ عنوان‌: «11 بیمارستان‌ و مرکز بهداشتی‌ درمانی‌ مشهد، عمل‌ وازکتومی‌ و توبکتومی‌ را رایگان‌ انجام‌ میدهند» آورده‌ است‌:
«0 6 مرکز بهداشتی‌ درمانی‌ شهرستان‌ مشهد آماده‌ ارائه‌ خدمات‌ و وسائل‌ پیشگیری‌ از بارداری‌ بصورت‌ رایگان‌ به‌ متقاضیان‌ می‌باشند.
این‌ مطلب‌ روز گذشته‌ در جریان‌ افتتاح‌ کلینیک‌ تنظیم‌ خانوادۀ بیمارستان‌ حضرت‌ زینب‌ (سلام‌ الله‌ علیها) مشهد اعلام‌ شد.
به‌ گزارش‌ خبرنگار ما در این‌ مرکز درمانی‌ علاوه‌ بر عمل‌ توبکتومی‌ (بستن‌ لوله‌ در زنان‌) وسائل‌ پیشگیری‌ از حاملگی‌ نیز در اختیار مراجعه‌ کنندگان‌ قرار میگیرد.
مسؤول‌ بیمارستان‌ حضرت‌ زینب‌ سلام‌ الله‌ علیها در این‌ مراسم‌ گفت‌: «زنان‌ بارداری‌ که‌ متقاضی‌ عمل‌ توبکتومی‌ باشند هزینه‌ زایمان‌ آنها اعمّ از سزارین‌ و طبیعی‌ رایگان‌ خواهد بود.
مسؤول‌ واحد تنظیم‌ خانواده‌ استان‌ با بیان‌ اینکه‌ ارائۀ خدمات‌ پیشگیری‌ و مشاوره‌ای‌ از طریق‌ مراکز بهداشتی‌ و درمانی‌ استان‌ بطور رایگان‌ و در اسرع‌ وقت‌ انجام‌ میگیرد، از متقاضیان‌ اعمال‌ توبکتومی‌ و وازکتومی‌ و استفاده‌ کنندگان‌ از وسائل‌ پیشگیری‌ خواست‌ به‌ نزدیکترین‌ مرکز بهداشتی‌ درمانی‌ محلّ سکونت‌ خود مراجعه‌ نمایند.

وی‌ افزود: در حال‌ حاضر علاوه‌ بر بیمارستانهای‌ شریعتی‌، شهید هاشمی‌ نژاد، امام‌ سجّاد، امام‌ زمان‌، و علیّ بن‌ أبی‌طالب‌ در مشهد که‌ عمل‌ وازکتومی‌ و توبکتومی‌ را انجام‌ می‌دهند ؛ مراکز بهداشتی‌ درمانی‌ بحر آباد (امام‌ هادی‌)، هجرت‌، وحدت‌ و ایثارگران‌ 1 و 3 در عمل‌ وازکتومی‌ (بستن‌ لوله‌ در مردان‌) بصورت‌ سرپائی‌، فعّال‌ می‌باشند.»
ملاحظه‌ کنید ! در اینجا مسؤول‌ بیمارستان‌ حضرت‌ زینب‌ که‌ از بیمارستانهای‌ خیریّه‌ بوده‌ و غالباً نیازمندان‌ بدان‌ مراجعه‌ می‌نمایند، تصریح‌ مینماید که‌ هر زن‌ متقاضی‌ بستن‌ لوله‌، عمل‌ زایمان‌ و سزارینش‌ مجّاناً انجام‌ می‌شود. یعنی‌ خواه‌ شکم‌ اوّل‌ او باشد (تازه‌ عروسی‌ باشد که‌ از روی‌ احتیاج‌ بدانجا رجوع‌ نموده‌ است‌) خواه‌ شکمهای‌ دگر.
بنابراین‌ چه‌ بسیار از نوعروسانی‌ که‌ شکم‌ اوّل‌ آنها می‌باشد و از روی‌ مستمندی‌ بدینجا مراجعه‌ می‌کنند و فقط‌ بجهت‌ رایگان‌ بودن‌ زایمان‌ و سزارین‌، تقاضای‌ بستن‌ لوله‌های‌ خود را می‌کنند.
این است‌ معنی‌ مساعدت‌ به مستضعفان‌ و اعانت‌ به فقراء ونیازمندان‌ ؟! که‌ وی‌ مجبور باشد برای‌ حق العمل‌ فقط‌ یک‌ زایمان‌ که‌ ساده‌ترین‌ عمل‌ و نیکوترین‌ خیریّه‌ در دنیا محسوب‌ می‌شود، إلی‌ الابد خود را از زنیّت‌ بیندازد و سرمایه‌ وجودیش‌ را که‌ قابلیّت‌ بارآوری‌ است‌ مفت‌ و مجّانی‌ از دست‌ بدهد.

ارائۀ برگ‌ تنظیم‌ خانواده‌، شرط‌ اصلی‌ مساعدت‌ کمیته‌های‌ امداد می‌باشد

روزنامه‌ «خراسان‌» 10 شعبان‌ 4 1 4 1 (3 بهمن‌ 1372) طیّ شماره‌ 5 1288 در تحت‌ عنوان‌: « ارائه‌ برگ‌ تنظیم‌ خانواده‌ شرط‌ اصلی‌ متقاضیان‌ تحت‌ پوشش‌ کمیته‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) خراسان‌ اعلام‌ شد» آورده‌ است‌:
«کلّیّه‌ خانواده‌های‌ کم‌ بضاعت‌ دارای‌ سه‌ فرزند که‌ قدرت‌ باروری‌ دارند، تنها پس‌ از وازکتومی‌ و یا توبکتومی‌ و ارائه‌ مدرک‌ از سوی‌ مراکز بهداشت‌ می‌توانند زیر پوشش‌ کمیته‌های‌ امداد امام‌ در آیند…
وی‌ [ آقای‌ راجی‌ مسؤول‌ کمیتۀ امام‌ منطقۀ یک‌ مشهد ] ادامه‌ داد: خانواده‌های‌ کم‌ بضاعت‌ و متقاضی‌ دریافت‌ خدمات‌ از کمیته‌ امام‌ (ره‌) که‌ سه‌ فرزند یا بیشتر داشته‌باشند و در ضمن‌ از قدرت‌ باروری‌ برخوردار باشند از سوی‌ کمیته‌ امداد به‌ مراکز بهداشت‌ معرّفی‌ می‌شوند و با هماهنگی‌هائی‌ که‌ بین‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و کمیته‌ امداد امام‌ خمینی‌ (ره‌) بعمل‌ آمده‌ است‌ بطور رایگان‌ و خارج‌ از نوبت‌ وازکتومی‌ و یا توبکتومی‌ می‌شوند و سپس‌ تحت‌ پوشش‌ در می‌آیند…
همچنین‌ اقداماتی‌ نظیر گذاشتن‌ آی‌. یو. دی‌ و توبکتومی‌ و وازکتومی‌ برای‌ آنان‌ رایگان‌ و خارج‌ از نوبت‌ انجام‌ خواهد شد…
وی‌ همچنین‌ گفت‌: به‌ خانواده‌های‌ زیر پوشش‌ دارای‌ قدرت‌ باروری‌ در صورت‌ توبکتومی‌ یا وازکتومی‌ مبلغ‌ 0 5 هزار ریال‌ به‌ عنوان‌ پاداش‌ اهداء می‌شود ؛ و در ارائه‌ خدماتی‌ نظیر واگذاری‌ مسکن‌، وام‌، هزینه‌های‌ درمان‌ در اولویّت‌ قرار میگیرند.
وی‌ گفت‌: سیاستهای‌ تنظیم‌ خانوادۀ کمیته‌ امداد در منطقه‌ یک‌، هم‌ اکنون‌ در مورد خانواده‌های‌ تحت‌ پوشش‌ شهری‌ اجرا می‌شود که‌ در این‌ راستا از 0 65 خانوار شهری‌ دارای‌ قدرت‌ باروری‌ این‌ منطقه‌ تا کنون‌ تعدادی‌ اقدام‌ به‌ توبکتومی‌ و وازکتومی‌ نموده‌ و 190 خانوار در دوره‌های‌ آموزش‌ خانواده‌ شرکت‌ می‌کنند.
وی‌ میانگین‌ سنّی‌ زوج‌هائی‌ که‌ اقدام‌ به‌ وازکتومی‌ یا توبکتومی‌ نموده‌اند را 33 تا 45 سال‌ اعلام‌ کرد…
وی‌ از روحانیّون‌ و کارشناسان‌ بهداشت‌ و درمان‌ و رسانه‌های‌ گروهی‌ خواست‌ مردم‌ را به‌ تنظیم‌ خانواده‌ و التزام‌ به‌ سیاست‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مبنی‌ بر کنترل‌ جمعیّت‌ ترغیب‌ نمایند.
آقای‌ راجی‌ در پایان‌ اظهار داشت‌: 6 272 خانوار شهری‌ و روستائی‌ زیر پوشش‌ منطقه‌ یک‌ کمیته‌ امداد امام‌ مشهد قرار دارند.»

عدم‌ رجوع‌ به‌ اعلام‌ شیعه‌ و مراجع‌ زمان‌ حاضر، در کاهش‌ جمعیّت‌

در پیش‌ آمد این‌ امر خطیر آیا صحیح‌ نبود به‌ أعلام‌ امّت‌ شیعه‌ در زمان‌ حاضر: آیات‌ الله‌ عظام‌ و حجج‌ اسلام‌ همچون‌ حاج‌ سیّد علیّ بهشتی‌ مازندرانی‌، و حاج‌ سیّد علیّ سیستانی‌ در نجف‌ اشرف‌، و حاج‌ سیّد محمّد رضا گلپایگانی‌، و حاج‌ شیخ‌ محمّدعلی‌ اراکی‌، و آقا شیخ‌ محمّد تقی‌ بهجت‌ فومنی‌، و آقا سیّد رضا بن‌ سیّد صَفیّ بهاءالدّینی‌ در قم‌، و به‌ حاج‌ آقا سیّد عزّالدّین‌ امام‌ بن‌ حاج‌ سیّد محمود زنجانی‌ و حاج‌ میرزا علیّ بن‌ شیخ‌ محمّد رضا تنکابنی‌ فلسفی‌ در مشهد مقدّس‌ و امثالهم‌ از علما رنج‌ دیدۀ زحمت‌ کشیدۀ دلسوز امّت‌ و ملّت‌ که‌ مراجع‌ فقهی‌ و سند مستند مردم‌ می‌باشند مراجعه‌ کنند و لجنه‌ای‌ مرکّب‌ از آنان‌ تشکیل‌ دهند، و در صورت‌ عدم‌ امکان‌ لجنه‌، فقط‌ از آراء و فتاوای‌ ایشان‌ بهره‌ جسته‌ و آنرا مورد عمل‌ قرار دهند، مانند لجنۀ فقهای‌ مجتمع‌ در مکّۀ مکرّمه‌ و مجتمع‌ در قاهره‌ که‌ با وجود آنکه‌ یک‌نفر از علمای‌ شیعه‌ در آنان‌ نبوده‌ است‌، بتّاً و قطعاً این‌ پیشنهاد تحدید نسل‌ را استعماری‌ شمرده‌اند و حکم‌ قطعی‌ به‌ مخالفت‌ آن‌ با اصول‌ اسلام‌ کردند و ابداً در حجاز و مصر بدینصورت‌ عملی‌ نشد، با آنکه‌ دست‌ نشانده‌ بودن‌ فهد سعودی‌، و انورسادات‌ و خدماتشان‌ به‌ اسرائیل‌ و صهیونیزم‌ و آمریکا بر اطفال‌ هم‌ مختفی‌ نیست‌. آنها که‌ چنان‌ بوده‌اند حاضر به‌ قطع‌ نسل‌ مسلمان‌ نشدند؛ ای‌ وای‌ بر ما با اینهمه‌ دعاوی‌ بزرگ‌ از تعلّق‌ کشور به‌ امام‌ زمان‌ عجّل‌ الله‌ فرجه‌ و برافراشتن‌ پرچمهای‌ سیاه‌ بر در خانه‌ها برای‌ عزاداری‌ سبط‌ رسول‌ اکرم‌ صلّی الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلّم‌.
باری‌، این‌ عدم‌ رجوع‌ و عدم‌ اخذ آرا چنین‌ بزرگوارانی‌، نه‌ تنها بعید بنظر نمی‌رسد بلکه‌ خلاف‌ آن‌ اگر بودی‌ عجب‌ بودی‌ ! چرا که‌ این‌ پولها که‌ برای‌ این‌ مصارف‌ مصرف‌ می‌شود، این‌ لجنه‌ها، این‌ سمینارها، این‌ هیاهوها، این‌ ایجاد وحشتها و دهشتها در مردم‌، همه‌ و همه‌ از صندوق‌ جهانی‌ پول‌ می‌باشد که‌ برایگان‌ در خدمت‌ امّت‌ قرار میدهند. اینها از همان‌ صهیونیزم‌‌ها و یهودیهائیست‌ که‌ حساب‌ یک‌ شاهی‌ و یک‌ قران‌ آنرا دارند ؛ و اینجا که‌ صرف‌ می‌کنند و تنها و تنها برای‌ یک‌ آمپول‌ تزریقی‌ که‌ قیمتش 5 1 تا 6 1 هزار تومان‌ است‌ باکی‌ ندارند و واهمه‌ای‌ بخود راه‌ نمی‌دهند، برای‌ صرف‌ در منویّات‌ خود آنهاست‌ نه‌ مصالح‌ ما.
برای‌ صرف‌ در از بین‌ بردن‌ ملّت‌ و کشور و قطع‌ نسل‌ و عقیم‌ کردن‌ کشور فداکار قیام‌ نموده‌ پنجاه‌ میلیونی‌ می‌باشد، نه‌ برای‌ صلاح‌ ملک‌ و مملکت‌، نه‌ برای‌ دلسوزی‌ برای‌ قطره‌ اشک‌ یتیم‌ مسلمان‌، نه‌ برای‌ قدّ خمیدۀ زن‌ بیوه‌ شوهرمرده‌،که‌ جوان‌ خود را در جبهه‌ نبرد از دست‌ داده‌، نه‌ برای‌ کمک‌ و مساعدت‌ به‌ بیماران‌ و بهداشت‌ و مصالح‌ بهبودی‌ و رشد ایرانیان‌.
اینها آن‌ مصارف‌ را فقط‌ برای‌ اهداف‌ خود مصرف‌ می‌کنند و لوله‌کشی‌ شده‌ در خصوص‌ مجاری‌ همان‌ اهداف‌. چون‌ هدف‌، بروی‌ زمین‌ افکندن‌ این‌ درخت‌ بالا بلند است‌، همگی‌ بدور آن‌ گرد می‌آیند، و هر یک‌ از آنان‌ تیشه‌ای‌ بر ریشه‌ میکوبد ؛ نه‌ آنکه‌ بخواهند آنرا آب‌ دهند تا درخت‌ سرسبز بماند و در سایه‌اش‌ مسلمین‌ بیارامند.
و لهذا اصولاً این‌ دکترها و مهندسین‌ و کارگردانان‌ خودفروخته‌، در سمینارها و نشستهای‌ خود یکنفر از غیر خودشان‌ را راه‌ نمیدادند تا آنچه‌
خودشان‌ میخواهند اجرا و عملی‌ کنند نه‌ آنچه‌ مصلحت‌ واقعیّۀ مردم‌ اقتضا دارد.
مگر نخواندیم‌ شکوه‌ دکتر محمّد جوانفر را که‌ در روزنامه‌ «جمهوری‌ اسلامی‌ آمده‌ بود که‌ می‌گفت‌: این‌ مطلب‌ را از مجلّۀ «القراءات‌ السّیاسیّه‌» قبول‌ دارم‌ که‌ آنها ابداً دردنیا به‌ مشورت‌ نمی‌نشینند، و به‌ نظریّات‌ مخالف‌ خود گوش‌ فرا نمی‌دارند ؛ و حتّی‌ یکی‌ از اساتید که‌ از زمره‌ جمعیّت‌ شناسان‌ بود گفت‌: روزی‌ که‌ به‌ دعوت‌ معاون‌ وزارت‌ بهداشت‌ و درمان‌ به‌ سمینار وارد شده‌ بودم‌ چون‌ رئیس‌ آن‌ لجنه‌ چشمش‌ به‌ من‌ افتاد گفت‌: چرا مردم‌ اجنبی‌ را در این‌ مجلس‌ راه‌ میدهید ؟! این‌ نشست‌ را برای‌ منظور خاصّی‌ سازمان‌ بهداشت‌ و درمان‌ پزشکی‌ ایجاد کرده‌است‌ !
در این صورت‌ نه‌ تنها از آیات‌ عظام‌ نظری‌ نمی‌گیرند، بلکه‌ چنان‌ خود را دور میدارند که‌ صدای‌ پایشان‌ را هم‌ آن‌ آیات‌ احساس‌ ننمایند.
چرا استکبار در زمان‌ جنگ‌ نخ‌ بخیه‌ را ممنوع‌ کرده‌ بود و اینک‌ دلارها را مجّاناً می دهد ؟!
مگر در مدّت‌ جنگ‌ تحمیلی‌ مشاهده‌ نکردید که‌ دنیای‌ صهیونیزم‌ و استکبار آمریکا با تحریم‌ اقتصادی‌ دروازه‌ها رابه‌ روی‌ ایران ‌مسدود نمود ، و حتّی‌ دارو و وسائل‌ جرّاحی‌ را برای‌ مجروحان‌ جنگی‌ منع‌ کرد ؛ با آنکه‌ در تمام‌ دنیا هلال‌ أحمر موظّف‌ است‌ برای‌ مجروحان‌ غذا و دارو ببرد و هیچ‌ قوّه‌ عملیّه‌ نمی‌تواند مانع‌ گردد.
ماهها و سالها گذشت‌ و مجروحان‌ ما برای‌ عمل‌ جرّاحی‌ نخ‌ بخیه‌ نداشتند و مجروحان‌ میمردند. روزی‌ در بیمارستان‌ حضرت‌ امام‌ رضا علیه‌السّلام‌ در همین‌ خیابان‌ کشی‌های‌ ممتدّ آن‌ میرفتم‌ ؛ ناگاه‌ یک‌ خانم‌ پرستاری‌ از داخل‌ که‌ مرا دیده‌ بود دهشت‌ زده‌ به‌ سوی‌ من‌ دوید و گفت‌: «آقا چکار بکنیم‌ ؟! نخ‌ بخیه‌ نداریم‌ ، و مجروحان‌ قابل‌ معالجه‌ در برابر چشمان‌ ما بواسطه‌ کمبود نخ‌ بخیه‌ جان‌ می‌سپارند.»
این‌ صندوق‌ جهانی‌ پول‌ و خانم‌ دکتر نفیس‌ صدیق‌ پاکستانی‌ ـ آمریکائی‌ کجا بود آنوقت‌ که‌ این‌ صندوق‌ را نه‌ اینکه‌ به‌ کمک‌ بطلبد ، بلکه‌ فقط‌ یک‌ ندا کند که‌: اجازه‌ ورود نخ‌ بخیه‌ و آلات‌ جرّاحی‌ پزشکی‌ را به‌ ایرانیان‌ بدهید !
اینک‌ قدم‌ بر چشم‌ ما گذارده‌ ، وایران‌ ما را چندین‌ بارمنوّر فرموده‌ ، و وسائل‌ پیشگیری‌ از آبستنی‌ را ، از آمپولهای‌ گرانقیمت‌ و دستگاههای‌ آی‌.یو.دی‌ و انواع‌ قرص‌ و کاندوم‌ و غیره‌ به‌ اقصی‌ نقاط‌ روستاها می‌رساند ؛ و برای‌ هر عمل‌ بستن‌ لولۀ زنان‌: توبکتومی‌ ، و بستن‌ لوله‌ مردان‌: وازکتومی‌ پاداشهای‌ فراوان‌ میدهد ؛ و آنان‌ را در امور زندگی‌ در اولویّت‌ قرار می‌دهد.
و به‌ پزشکانی‌ که‌ این‌ جنایات‌ را انجام‌ میدهند و لوله‌ها را می‌بندند با بالارفتن‌ ضریب‌ ، پاداش‌ جزیل‌ مرحمت‌ می‌فرماید؟!
دوست‌ ارجمند و بزرگوار خودم‌ جناب‌ آقای‌ دکتر اسمعیل‌ زاده‌ می‌گفت‌: «یکی‌ از رفقای‌ جرّاح‌ من‌ نقل‌ می‌کرد: در شهری‌ که‌ به‌ یکی‌ از رفقای‌ ایشان‌ مأموریّت‌ یک‌ ماهه‌ داده‌ بودند ، برای‌ هر یک‌ عمل‌ توبکتومی‌ (بستن‌ لوله‌ زنان‌) سه‌ هزار و پانصد تومان‌ می‌پرداختند و چون‌ از مأموریّت‌ در آنجا خلاص‌ شد مبلغی‌ حدود 000 , 200 تومان‌ به‌ جیب‌ زده‌ بود.»
فاضل‌ ارجمند جناب‌ آقای‌ سیّد أبوالقاسم‌ آقامیری‌ فرمودند: «در ماه‌ محرّم‌ 5 1 4 1 که‌ برای‌ تبلیغ‌ به‌ روستای‌ « حاجی‌ کلاته‌ » از توابع‌ علی‌ آباد کَتول‌ (بین‌ گرگان‌ و آزاد شهر) رفته‌ بودم‌ ؛ مسؤول‌ بهداشت‌ آنجا آقای‌ مصطفی‌ علمشاهی‌ گفتند: آمپولهای‌ ضدّ حاملگی‌ که‌ مدّت‌ 3 ماه‌ از بچّه‌دار شدن‌ جلوگیری‌ میکند ، هر دانه‌ آن‌ 5 1 تا 6 1 هزارتومان‌ برای‌ دولت‌ خرج‌ برمیدارد که‌ بطور مجّانی‌ توزیع‌ می‌شود.
در این‌ روستا که‌ 00 4 خانوار جمعیّت‌ دارد ، 70 نفر زن‌ لوله‌ بسته‌اند ؛ و بقیّه‌ بوسیله‌ دیگر وسائل‌ ، جلوگیری‌ می‌نمایند.لازم‌ به‌ ذکر است‌ که‌ آقای‌ حسینی‌ شاهرودی‌ ، امام‌ جمعۀ این‌ محلّ با این‌ طرح‌ مخالف‌ می‌باشد.»
نظر حضرت‌ آیت الله العظمی‌ خامنه‌ای‌ (مدظله العالی) در امر کاهش‌ جمعیّت‌
جناب‌ مستطاب‌ حجّت‌ الإسلام‌ آقای‌ حاج‌ شیخ‌ حسین‌ کرمی‌ ، فاضل‌ ارجمند و مقیم‌ بلده‌ طیّبه‌ قم‌ ، برای‌ حقیر نگاشته‌اند:
بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم‌ ، در تاریخ‌ 5 2 محرّم‌ 5 1 4 1 ، اینجانب‌ طیّ تماسّ شفاهی‌ که‌ با جناب‌ حجّت الاسلام‌ آقای‌ خرّازی‌ مسؤول‌ حزب‌ الله‌ ، فرزند آیت‌ الله‌ خرّازی‌ ، جهت‌ دریافت‌ مقالاتشان‌ راجع‌ به‌ کنترل‌ جمعیّت‌ داشتم‌ فرمودند: «این‌ مقالات‌ را به‌ حزب‌ الله‌ واگذار کرده‌ام‌ و دیگر در دست‌ من‌ نیست‌. این‌ مقالات‌ بسیار خوب‌ بود و با تحقیقات‌ و آماری‌ دقیق‌ نوشته‌ شد. و من‌ معتقد هستم‌ که‌ این‌ طرح‌ ، یک‌ نقشه‌ استعماری‌ و توطئه‌ ابرقدرتها می‌باشد ، و بی‌رابطه‌ با آن‌ جلسه‌ای‌ که‌ در اسرائیل‌ جهت‌ کنترل‌ جمعیّت‌ کشورهای‌ اسلامی‌ تشکیل‌ شد ، نمی‌باشد. مخصوصاً این‌ طرح‌ زمانی‌ در ایران‌ به‌ اجراء در آمد که‌ چهارماه‌ بعد از آن‌ نقشه‌ای‌ بود که‌ در اسرائیل‌ ، کنفرانس‌ آن‌ تشکیل‌ گردید.»
و همچنین‌ آقای‌ خرّازی‌ فرمودند: « من‌ با حضرت‌ آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای‌ ملاقاتی‌ داشتم‌ و ایشان‌ فرمودند:
من‌ حدس‌ می‌زنم‌ که‌ این‌ یک‌ نقشه‌ خارجی‌ باشد و با این‌ امر موافق‌ نیستم‌. و در ملاقاتی‌ که‌ با جناب‌ حجّت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ رفسنجانی‌ داشتم‌ ایشان‌ را راجع‌ به‌ خطر این‌ امر گوشزد کردم‌؛ ایشان‌ گفتند:
این‌ یک‌ نظری‌ است‌. و دیگر گفتاری‌ نداشتند.»
حاج‌ شیخ‌ حسین‌ کرمی‌ ـ 28 محرّم‌ الحرام‌ 5 1 4 1

پی‌نوشت‌ها:

1ـ آیه‌ 31، از سوره‌ 17: الإسرآء
2ـ آیه‌ 18، از سوره‌ 6 1: النّحل‌
3ـ آیه‌ 8 6 2، از سوره‌ 2: البقره‌
Life Natore Library. The Farth 1974. p. 167 ـ4
5ـ قسمتی‌ از آیه‌ 8 5 سوره‌ 1 5: الذّاریات‌: إِنَّ اللَهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُوالْقُوَّهِ الْمَتِینُ «مسلّماً خداوند است‌ تنها که‌ او بسیار روزی‌ دهنده‌ است‌ و دارای‌ قوّت‌ و قدرتی‌ محکم‌ و استوار می‌باشد.»
6ـ آیه‌ 6، از سوره‌ 11: هود «هیچ‌ جنبنده‌ای‌ در روی‌ زمین‌ وجود ندارد مگر آنکه‌ روزی‌ او بر عهده‌ خداوند است‌.»
7ـ «قرارات‌ مجلس‌ المجمع‌ الفقهیّ الإسلامیّ لرابطه‌ العالم‌ الإسلامیّ 1398 ـ 5 0 4 1ه» ص‌ 2 6 و 3 6
8ـ «قضیّه‌ تحدید النّسل‌ فی‌ الشّریعه‌ الإسلامیّه‌» امّ کلثوم‌ یحیی‌ مصطفی‌ الخطیب‌ ص‌ 181 ـ 191، چاپ‌ 02 4 1
9ـ همان‌ مأخذ، ص‌ 66
10ـ همان‌ مأخذ، ص‌ 7 6
11ـ «رساله‌ نوین‌» آیه‌ الله‌ خمینی‌ (قدّه‌) قسمت‌ 3: مسائل‌ خانواده‌، ص‌ 5 1
12ـ ( Tubectomy ) در لغت‌ به‌ معنی‌ خارج‌ نمودن‌ لوله‌ از بدن‌ است‌ ؛ ولیکن‌ به‌ غلط‌ مشهور بجای‌ tubal ligation که‌ به‌ معنی‌ بستن‌ لوله‌ می‌باشد بکار می برند.

منبع: کاهش جمعیت ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین، علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی (ره)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید