معلم بچه هایتان باشید ( تدریس در خانه / home Schooling )

معلم بچه هایتان باشید ( تدریس در خانه / home Schooling )

نویسنده : دکتر منگروم ، دکتر استری چارت
مترجم : محمود کریمی شرودانی

تصمیم به این که خودتان به بچه هایتان در خانه تدریس کنید، تصمیم مهمی است. حتما باید مطمئن شوید که تدریس در خانه برای شما مناسب است. همه ی خانواده از جمله بچه هایی که باید در خانه به آنها تدریس شود حتماً باید موافق باشند که تدریس در خانه مناسب است. وقتی چنین تصمیمی می گیرید باید در نظر داشته باشید که تدریس در خانه وقت خیلی زیادی از هر روز شما می گیرد و شاید لازم به هزینه های مالی زیادی هم باشد. به محض آن که تصمیم به تدریس در خانه به بچه هایتان گرفتید، همه سؤالات زیر را ملاحظه نمایید:

1- چه قوانینی بر تدریس در خانه در منطقه شما حاکم است؟
شما باید با این قوانین تطابق داشته باشید.

2- شما چه برنامه ی آموزشی را استفاده خواهید کرد؟
اگر بر طبق قوانین بر شما لازم نیست که از سیستم آموزشی استاندارد که توسط مدارس عادی استفاده می شود، استفاده کنید، برنامه آموزشی ای را انتخاب کنید که بهترین تناسب را با نیازهای بچه هایتان داشته باشند. شما تفاوت های قابل توجهی از یک برنامه آموزشی تا برنامه آموزشی دیگر خواهید یافت. باید با برنامه ای که انتخاب می کنید احساس راحتی کنید.

3- برنامه آموزشی تان چگونه خواهد بود؟
یک برنامه برای کل سال تعیین کنید و آن را به بخش های قابل مدیریت کوچکتر مثل هفته، ماه، یک چهارم و نیم ترم تقسیم کنید. یک برنامه روزانه تنظیم کنید اما حواستان باشد که برای کارهایی که غیر از تدریس در خانه به عهده شماست وقت در نظر بگیرید. انعطاف پذیری یک الزام است.

4- چگونه سوابق یا اسنادتان را نگه خواهید داشت؟
شما می توانید سیستم نگهداری سوابق مربوط به خود را داشته باشید مثل گزارش روزانه و مجموعه ی تکالیف یا کارهای انجام شده توسط دانش آموز. این بستگی به قوانین دارد. اگر قوانین از شما می خواهند که نتیجه ی آخر سال را برای ملاحظه آنها تسلیم کنید، گزارش روزانه و مجموعه ی کارهای انجام شده به خوبی جواب می دهد. این که شما گزارش روزانه را در یک دفتر گزارش روزانه خود با ثبت تاریخ و ثبت صریح آن چه در هر روز انجام شده است وارد کنید، کار آسانی خواهد بود. از مجموعه ی مذکور که اشاره شد برای ساماندهی و نگه داری نمونه کارهای نوشته شده و پروژه های انجام شده فرزندانتان استفاده کنید. ممکن است شما از یک سیستم کامپیوتری شده ی تجاری برای نگهداری سوابق به جای کارهای بالا استفاده کنید.

5- به چه نوع کمک هایی ممکن است نیاز پیدا کنید؟
تدریس در خانه سخت است و اغلب پر دغدغه است. به پیوستن به یک گروه پیشتیبان برای تدریس در خانه فکر کنید. در آنجا شما دلگرمی های زیادی خواهید یافت و شیوه های تدریس مفید متعددی را خواهید دید. برای برخی موارد پیشرفته درسی مثل فیزیک و جبر شاید نیاز به خدمات یک معلم خصوصی واجد شرایط را داشته باشید.
تدریس در خانه برای همه مناسب نیست. اگر تصمیم گرفتید که در خانه تدریس کنید، از منابع فراوان مربوط به تدریس در خانه که روی اینترنت یافت می شوند، استفاده کنید.
منبع انگلیسی مقاله : How-to-Study.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید