آیت الله خاتمی ؛ افکار غرب زدگان با عفاف و حجاب بیگانه است

آیت الله خاتمی ؛ افکار غرب زدگان با عفاف و حجاب بیگانه است

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه افکار آلوده غربی و غرب زدگان از عفاف و حجاب بیگانه هستند، اظهار داشت : از جامعه اسلامی انتظار می رود که مقتضای شرع و عقل را بر مقتضای آنچه که بیگانگان می خواهند، ترجیح دهند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت و مسئله عفاف و حجاب در جامعه  اظهار داشت: مسئله عفاف یک واژه گسترده ای است؛ چشم پاکی، لباس پاکی، لقمه پاکی، رفتارپاکی و زبان پاکی از مصادیق عفاف هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حجاب به معنای ستر در برابر نامحرم است، یادآور شد: حجاب آموزه ای است که مبنایی قرآنی و عترتی دارد و قطعا از ضروریات دین محسوب می شود.

*حفظ حجاب از ضروریات دین است

آیت الله خاتمی موضوع وجوب حجاب را همانند نماز و روزه عنوان کرد و ابراز داشت: کسی نمی تواند منکر اصل وجوب حجاب شود.

امام جمعه موقت تهران رعایت عفاف و حجاب را مایه امنیت روانی جامعه دانست و گفت: تردیدی نیست جامعه از این رهگذر به سمت سلامت می رود.

*بی حجابی یکی از عوامل طلاق

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از عوامل پدیده ناگوار طلاق در جامعه به دلیل بدحجابی ها و بی حجابی ها است، تصریح کرد: کسانی که  این امر ناگوار را تحلیل می کنند نمی توانند از تاثیر این عامل بگذرند و بر این اساس است که شرع و عقل بر رعایت عفاف و حجاب تاکید دارند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه افکار آلوده غربی و غرب زدگان از عفاف و حجاب بیگانه هستند، اظهار داشت: از جامعه اسلامی انتظار می رود که مقتضای شرع و عقل را بر مقتضای آنچه که بیگانگان می خواهند، ترجیح دهند.

دولت دغدغه تامین پوشاک مناسب را برطرف کند

عضو جامعه مدرسین در پایان در پاسخ به اینکه بسیاری از خانواده ها دغدغه تامین پوشاک مناسب را برای رعایت حجاب دارند، اما در بازار مدل های نامناسب وجود دارد، گفت: این مسئولیت مستقیم دولت است که در این زمینه اقدام کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید