آثار دوستی علی بن ابی طالب (ع)

آثار دوستی علی بن ابی طالب (ع)

ابن شاذان در کتاب «مناقب»از ابن عمر نقل می کند که گفت:از رسول خدا(ص)درباره علی بن ابی طالب (ع) سوال کردیم، حضرت خشمگین شده، فرمود:«چرا بعضی در باره کسی شک دارند که درجه و مرتبه اش نزد خدا، مثل درجه و مرتبه من است و از همه مقامات من، جز نبوت برخوردار است».
بعد فرمود:«بدانید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته است و هر که مرا دوست داشته باشد خدا از او راضی و خشنود است و کسی که خدا از او خشنود باشد پاداش او را بهشت قرار می دهد».(1)
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، فرشتگان برای او استغفار می کنند و درهای بهشت به روی او باز است، تا از هر دری که بخواهد بدون حساب وارد شود.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خداوند پرونده عملش را به دست راست او دهد و همانند پیامبران به حساب او رسیدگی کنند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، از دنیا خارج نمی شود تا از آب کوثر بیاشامد و از درخت طوبی تناول نماید و جای خود را در بهشت ببیند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خدا جان کندن را بر او در هنگام مرگ آسان می گرداند و قبر او را باغی از باغ های بهشت قرار می دهد.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خدا به تعداد رگ های موجود در بدنش به او حوریه عطا کند و شفاعت او را درباره هشتاد نفر از اهل بیتش بپذیرد و به تعداد موهای بدنش در بهشت به او منزل عنایت کند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را بشناسد و او را دوست داشته باشد، خداوند ملک الموت را به سوی او بفرستد همان طور که نزد پیامبران می فرستد، از او ترس و وحشت دیدن نکیر و منکر را بر طرف کند، قبرش را روشن و به اندازه مسیر هفتاد سال وسعت دهد و با روی سفید وارد قیامت شود.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خداوند او را در سایه عرش خود با صدیقین، شهدا و صالحان ساکن گرداند و او را از وحشت بزرگ و ترس های قیامت ایمن گرداند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خدا خوبی های او را قبول کند و از بدی هایش در گذرد، و در بهشت رفیق حمزه سیدالشهدا (ع)عموی پیامبر باشد.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، حکمت را در قلب او و راستی و درستی را بر زبان او جاری سازد و درهای رحمت خود را برای او بازکند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، اسیر خدا در زمین نامیده می شود و خداوند به وجود او بر فرشتگان و حاملان عرش خود مباهات می کند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، فرشته ای از زیر عرش پروردگار ندا کند:ای بنده خدا!عمل را دوباره آغاز کن، خداوند گذشته های تو را بخشید و گناهات را آمرزید.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، روز قیامت در حالی که چهره اش همانند ماه شب چهارده می درخشد، درآن صحنه وارد می شود.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خداوند تاج کرامت را بر سر او و لباس عزت را بر تن او بپوشاند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، مانند برق زود گذر از صراط عبور کند و هیچ گونه سختی هنگام گذشتن از آن نبیند.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خداوند دوری از آتش و رهایی از نفاق و اجازه عبور از صراط و ایمن بودن از عذاب را برای او بنویسد.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، خداوند برای او پرونده ای باز نمی کند و میزانی نصب نمی کند و به او گفته می شود:بدون هرگونه حسابی به بهشت وارد شود.
*آگاه باشید، هر کس علی (ع)را دوست داشته باشد، از حساب و میزان و صراط درامان خواهد بود.
*آگاه باشید، هر کس با محبت آل محمد (ص) از دنیا رود، فرشتگان با او مصافحه کنند و ارواح پیامبران به زیارت او آیند و خداوند تمام خواهش های او را بر آورده فرماید.
*آگاه باشید، هر کس با دشمنی آل محمد (ص) بمیرد، کافر از دنیا رفته است.آگاه باشید، هر کس با دوستی آل محمد (ص)بمیرد، با ایمان از دنیارفته است ومن بهشت را برای او ضمانت می کنم.

پی نوشت ها:

1.در کتاب بشاره المصطفی (ص)بعد از این جمله اضافه کرده است «بدانید، هر کس علی (ع) را دوست بدارد خداوند نماز، روزه و سایر اعمالش را قبول می کند و دعای او را به اجابت می رساند».
شیخ صدوق (ره)در کتاب فضائل الشیعه، ص 45، ح1، از ابورجاء.از نافع، از ابن عمر (با کمی تفاوت) آن را نقل کرده است و مجلسی(ره)در بحارالانوار، ج 7، ص221، ح 133 و ج34، ص 277 ذیل ح 55 به نقل از فضائل الشیعه ذکر کرده است.
2.ماه منقبه، ص 64، بحارالانوار، ج7، ص 114، ح 89.
منبع:نشریه موعود،شماره 101

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید