روغن زیتون برای عغونت گوش

روغن زیتون برای عغونت گوش

مترجم: امین حسین پور

عفونت گوش یکی از مشکلات شایع در بین نوزادان و کودکان به شمار می‌رود. اگر چه برای درمان عفونت‌های شدید باید اقدامات پزشکی لازم انجام شود ولی استفاده از درمان‌های خانگی می‌تواند برای درمان عفونت خفیف مفید باشد. این باور وجود دارد که روغن زیتون می‌تواند تا حدی به کاهش علایم عفونت گوش کمک کند. در ادامه‌ی مقاله زیر به نحوه استفاده از روغن زیتون برای درمان عفونت گوش اشاره شده است.
درد در گوش، احساس ناراحتی و مشکلات در شنیدن برخی از علایم شایع عفونت گوش هستند. متأسفانه، عفونت‌های گوش اغلب نادیده گرفته می‌شوند زیرا، افراد انتظار دارند با گذر زمان بهبود یابد. برخی درمان‌های خانگی وجود دارند که برای کاهش مشکلات گوش یا در برخی موارد درمان مشکلات مفید هستند. از این جمله می‌توان به روغن زیتون اشاره کرد.

نقش روغن زیتون در درمان عفونت گوش
روغن زیتون روغنی است که طعم ، عطر و همه‌ی خواص زیتون را دارد. روغن زیتون به گوارش کمک می‌کند و همچنین برای جلوگیری از ایجاد بیماری‌های قلبی ، سرطان و دیابت مفید است. روغن زیتون دیواره‌های گوش خارجی را تسکین می‌دهد و لایه‌ای محافظ در برابر عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌کند.
از روغن زیتون می‌توان برای از بین بردن جرم اضافی گوش استفاده کرد. انداختن 1-2 قطره روغن زیتون گرم در گوش دو بار در روز به مدت یک هفته یا بیشتر به مرطوب کردن پوست گوش کمک می‌کند. شما می‌توانید برای گرم کردن روغن زیتون بطری آن را درون آب گرم قرار دهید. این روش برای از بین بردن جرم گوش بسیار مؤثر است و در عرض 5-10 دقیقه تأثیر خود را نشان می‌دهد.
از روغن زیتون می‌توان برای کاهش گوش درد استفاده کرد. یک حبه سیر را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به مدت 5-7 دقیقه حرارت دهید. هدف از گرم کردن سیر مخلوط کردن آن با روغن زیتون است. با کمک قطره چکان چند قطره از این روغن را درون گوش بریزید. صبح روز بعد گوش را با آب اکسیژنه پاک کنید. این روش راه مجدداً شب تکرار کنید. این روش درد گوش را از بین می‌برد و عفونت را در عرض 1 تا 2 روز درمان می‌کند. اگر سیر در دسترس نبود، می‌توانید از آب پیاز یا دارچین استفاده کنید.
استفاده از روغن زیتون روشی طبیعی و ایمن برای کاهش علایم عفونت گوش خصوصاً در کودکان است. هر چند، در موارد شدید باید به پزشک مراجعه کنید تا علت عفونت مشخص شود و درمان‌های لازم انجام گیرد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید