چگونه می‌توان عشق به امام زمان را در دل مردم زنده کرد؟

چگونه می‌توان عشق به امام زمان را در دل مردم زنده کرد؟

جذب مردم ـ خصوصاً جوانان ـ به امام‌ زمان و زنده‌کردن عشق حضرت در دل آنها، که در اقتدا و پیروی عمیق‌تر از او بسیار مؤثر است، راه‌هایی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌گردد:
۱. افکار و فضای ذهنی آنهایی را که می‌خواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولیّ‌خدا باشد، از عقاید باطل پاک کنیم، و  صفات رذیله را از نفس آنها بزداییم؛ زیرا عشق و محبت به ولی‌الله‌الاعظم، دل پاک می‌خواهد؛ لذا بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی گفته‌اند که سالک در مرحله اول، باید تخلیه نفس کند و سپس خود را به محاسن اخلاقی متخلّق سازد؛
۲. سعی کنیم تا حد امکان و آنقدری که از عهده ما برمی‌آید و طرف مقابل، ظرفیت و کشش دارد، مقامات و کمالات و فضایل آقا امام‌ زمان را برای او بازگو کنیم و به او بگوییم که حضرت، چه جایگاهی در عالم وجود دارد؛ چگونه از حالات مردم به اذن خدا مطلع است؛ چگونه مظهر رحمانیت خداوند است؛ چگونه به فکر شیعیان خود است.
انسان ذاتاً و فطرتاً کمال دوست است و گرایش ذاتی به انسان کامل دارد. از طرفی اگر در انسان، این عشق نسبت به کسی پیدا شد، مطیع او می‌گردد، و از آن جهت که امام‌ زمان، مردم را به خدا دعوت می‌کند؛ لذا با ایجاد عشق و محبت آن حضرت در قلوب مردم، در حقیقت مردم به‌سوی خدا رهنمون می‌شوند.
می‌توان گفت که دعوت مردم به امام‌ زمان و ایجاد عشق آن حضرت در قلوب آنها، در حقیقت دعوت به‌ سوی خدا و ایجاد عشق به خدا در قلوب مردم است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید