نمره 20 کلاسُ کی می خواد؟

نمره 20 کلاسُ کی می خواد؟

راهنمای شاگرداول‌ شدن
خیلی از دانش آموزان و پدر و مادرها و اولیای مدارس – بهتر است بگوییم همه-دوست دارند که سر و کارشان با دانش آموزی ممتاز باشد تا دانش آموزی که همیشه نمره‌هایش را از دیگران مخفی می‌کند و از زیر بار جواب «چند گرفتی؟» در می رود.اما آیا واقعا گرفتن نمره خوب کار آسانی است و همه می‌توانند دانش آموز ممتازی باشند؟ آنچه می‌خوانید رازهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا پایتان را روی پله‌های موفقیت تحصیلی بگذارید.

هر چیزی به جای خود

دانش‌آموزان ممتاز هیچ‌گاه کارهای غیردرسی را وارد زمان برنامه درسی نمی‌کنند.. درس خواندن یک نوع حرفه است و شغل و حرفه بر تفریح و سرگرمی اولویت دارد.

وقت طلایی شما

چه زمانی بهترین بازه را برای درس خواندن دارد؟مطالعه‌ها نشان می‌دهد :زمان درس خواندن به خود شخص بستگی دارد.بعضی‌ها در شب وقتی خانه ساکت است بهتر می‌توانند درس بخوانند و بعضی‌ها صبح زود وقتی از خواب بیدار می‌شوند. در حالی که برخی وقتی از مدرسه به خانه رسیدند، هنگامی که ذهنشان با‌نشاط بود، شروع به کار می‌کنند. در واقع همه اینها برای سازگاری با شرایط قابل قبول‌اند.و این شما هستید که باید بهترین زمانی که می توانید طی آن درس بخوانید را پیدا کنید..

درست درس خواندن را یاد بگیرید

وقتی معلم به شما تکالیف می‌دهد یک جدول زمانی تدوین می‌کند و تکالیف خودرا به قسمت‌های کوچک تر تقسیم کنید. با این کار دیگر انجام تکالیف طاقت‌فرسا نیست.انگار که به جای قورت دادن یک لقمه بزرگ و با عجله یک ساندویج خوشمزه را کم کم و با حوصله می‌خورید

یادداشت برداری کنید

درست یادداشت بردارید و از آنها استفاده کنید.باید بدانید؛ خواندن متن کتاب مهم است اما معلم از شما در مورد مطالبی که روی آنها تاکید کرده و از دیگر مطلب ها مهم تر است امتحان می‌گیرد و این چیزی است که شما آن را دریاداشت برداری‌های خود پیدا می کنید. دانش‌آموزان موفق هنگام خواندن متن درس یادداشت برمی‌دارند و مطالب مهمی که معلم روی آنها تاکید دارد را با رنگ یا خط مشخص می کنند.

برگه تمیز، نمره بالا

شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید اما نوشتن در برگه‌های تمیز و در کنار آن خوش خط نوشتن احتمال گرفتن نمره بهتر را بیشتر می کند و دانش‌آموزانی که برگه تمیز تحویل می‌دهند به احتمال زیاد نمره اول را می‌گیرند. دقیقا مانند این که یک ساندویچ در ظرفی کثیف به شما داده شود. هیچ وقت نمی‌توانید مزه خوب آن را متوجه شوید.

به من بگو چرا؟

نمره های خوب کلاس همیشه برای مهرانه است مهرانه که خیلی از بچه‌ها چشم دیدنش را ندارند.چرا؟چون او مدام سوال می‌پرسد و این دقیقا کاری است که شما از زیر آن در می‌روید: پرسش!چرا خجالت می کشید؟تو هم دستت را بالا ببر و هر آنچه نفهمیدی بپرس؛معلم هم باید حتما به سوال‌های تو جواب بدهد و اگر این کار را نکرد -که بعید است- می‌توانی این موضوع را با پدر و مادر و دیگر معلم‌ها در میان بگذاری.

با هم درس بخوانید

ارزش با هم درس خواندن در تحقیقات زیادی ثابت شده چرا که با این کار شما راه‌های مختلفی را برای حل یک سوال و یا جواب دادن به پرسشی امتحان می‌کنید و راه حل خود را به یکدیگر توضیح می‌دهند.در مقابل، کسانی که تنها درس می‌خوانند بیشتر وقت خود را صرف خواندن متن درس می‌کنند و هر بار یک راه مشابه را حتی اگر به نتیجه نرسند تکرار می‌کنند.

از خودت امتحان بگیر

احسان هم از آن دانش آموزانی است که همیشه نمره هایش دیگران را به این فکر
می‌اندازد که ای کاش جای او بودند.او درباره راز موفقیتش می گوید: نکاتی را که فکر می‌کند ممکن است فراموش کند را مشخص می‌کند بعد یک روز قبل از امتحان به طور آ‌زمایشی از خودش درباره همان سوال ها امتحان می گیرد و به صورت کتبی به آنها پاسخ می‌دهد. او می‌گوید: «اگر نتوانم به درستی به سوال‌ها پاسخ دهم برمی‌گردم و مجددا دوره می‌کنم.» کارشناسان هم نکاتی را که احسان متوجه شده آنها قبول دارند. دانش‌آموزانی که سوالات امتحانی را برای خود طرح می‌کنند معمولا شبیه آنها را در امتحان اصلی می‌بینند و در نتیجه نمره بالاتری می‌گیرند.

تمرین بیشتر یادگیری بهتر

اگر معلم ریاضی پنج مساله به‌عنوان تکالیف به شما می دهد؛شما ده مساله حل کنید. اگر معلم تاریخ خواندن هشت صفحه را به‌عنوان تکالیف می‌دهد، شما دوازه صفحه بخوانید و بدانید«تمرین، بخشی از یادگیری است. هر چه بیشتر تمرین کنید، بیشتر یاد می‌گیرید.»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید