بیانیه کاروان صادقیه رفسنجان (مراسم صادقیه سال 1403)

بیانیه کاروان صادقیه رفسنجان (مراسم صادقیه سال 1403)

بسمه تعالی

حَقُّ القَولِ مِنِّی لَاُکرِمَنَّ مَثوَی جَعفَرٍ وَ لَاَسُرَّنَّهُ فِی أشیاعِهِ وَ أنصارِهِ وَ أولِیائِه

مقام امام صادق (علیه السلام) به حدی رفیع است که عقل را حیران می کند وقتی که خداوند در حدیث لوح به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید، حق و ثابت است گفتار من که:

همانا به تحقیق مقام جعفر را گرامی می دارم و او را به آنچه به پیروان و یاران و دوستانش عطا می کنم، خشنود می نمایم.
بر دوستداران و پیروان آن حضرت لازم است که هر چه توان دارند به کار گیرند تا مجالس عزاداری امام صادق علیهم السلام با شکوه تر از قبل برگزار شود، تا مشمول دعای خیر آن حضرت واقع گردند که فرمودند: رَحِمَ اللّهُ مَنْ أَحْیى أَمْرَنا

با سلام و عرض ادب خدمت شما مردم ولایی شهرستان های رفسنجان و انار

به اطلاع می رسانیم که کاروان صادقیه رفسنجان از سال ۱۳۸۷ در روز شهادت امام صادق علیه السلام با همکاری دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران و ستاد فاطمیه قم و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان، با همت شما خوبان در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف راه اندازی شد. این کاروان در ابتدا از روستاهای مجاور به سمت امامزاده سیدجلال الدین با پای پیاده اقامه عزا می کردند، از آنجایی که عرفا روز شهادت امام صادق علیه السلام روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف نامگذاری شده است، دوسالی می باشد که کاروانی از دو روز قبل از شهادت حضرت، از شهر جوادیه مسیر ۵۵ کیلومتری را به عشق امام صادق علیه السلام با پیاده تا امامزاده اقامه عزا می کنند.

امسال ان شاءالله بنا داریم ظهر شهادت بعد از اقامه نماز مردم را سر سفره های امام صادق علیه السلام و امامزاده میهمان نماییم لذا از موکب ها و ایستگاه های پذیرایی دعوت می کنیم که در این میزبانی سهیم شوند تا همگان از غذای تبرکی بهره مند گردند.
ان شاءالله امسال در این روز سه مراسم به طور همزمان برگزار خواهد شد، مراسم عزاداری امام صادق علیه السلام و همایش بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف و یادواره شهدای صادقیه که همان شهدای مدرسه فیضه قم می باشند.

مراسم در صبح به صورت عزاداری شروع و عصر با محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز ختم می شود. می طلبد که در این مدت موکب ها و ایستگاهای پذیرای دایر و به زائرین خدمت رسانی کنند.

از آنجایی که کاروان صادقیه رفسنجان اولین و طولانی ترین کاروان عزای امام صادق علیه السلام در کشور می باشد. برای معرفی این امامزاده واجب التعظیم در کشور و رفسنجان که به قم ثانی و دارالصادقیون سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام شناخته شده، همت کنیم تا سال های آینده از همه جای کشور در ایام صادقیه به این مکان مقدس گرایش پیدا کنند تا وقتی اسم ایام صادقیه مطرح می شود دلها برای زیارت امامزاده سید جلال الدین روانه گردد، لذا خواهشمندیم که خادمین صادقیه را در این امر یاری نمایید.

انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید