مروری بر خواص آب هندوانه

مروری بر خواص آب هندوانه

آب هندوانه نه تنها یک نوشیدنی گوارا و مناسب برای فصول گرم است بلکه در تسکین و آرامش عضلات نیز بسیار موثر است.

آب هندوانه

طبق گزارش منتشرشده در مجله شیمی کشاورزی و غذا، متخصصان سلامت می‌گویند: آب هندوانه خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، حجم پروتئین در ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و مصرف آن به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند. آب هندوانه همچنین درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش می‌دهد.

ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می‌شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی‌ماند به همین دلیل معمولاً در داخل بطری در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته نمی‌شود اما بعضی از کارخانه‌ها آن را پاستوریزه می‌کنند و می‌فروشند. با این حال تمام خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.

7 فایده آب هندوانه

هندوانه از میوه‌های تابستانی بسیار خوبی است که برای حفظ میزان آب بدن بسیار مفید است. در اینجا چند مزایای آب هندوانه را برای شما بیان می‌کنیم:

1- آب هندوانه کالری کمی دارد

آیا در میان‌وعده‌ها تنقلات می‌خورید؟ آیا در اواخر شب گرسنه می‌شوید؟ جایگزینی این مواد غذایی با آب هندوانه بدون شکر بسیار مفید است. چرا که آب هندوانه کالری بسیار کمی دارد، برای مبتلایان به کلسترول بالا هم خوب است، چربی ندارد و معده را پر می‌کند.

2- به درد عضلانی و خستگی کمک می‌کند

تحقیقات اخیر نشان داده است که آب هندوانه برای درمان کوفتگی عضلانی پس از ورزش در سالن ورزشی بسیار خوب است. ضربان قلب پس از ورزش را ثابت نگه می‌دارد خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد. وقتی هندوانه قبل از ورزش مصرف می‌شود، برای تسکین عروق خونی و بهبود گردش خون مفید است؛ زیرا دارای یک اسیدآمینه به نام ال سیترولین است. بدن سیترولین را از هندوانه به طور طبیعی دریافت می‌کند.

3- آب هندوانه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است

آب هندوانه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی چون ویتامین A، B، C، پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، روی، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است. نوشیدن یک لیوان آب هندوانه برای صبحانه، یک راه خوب برای برآورده شدن بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای شما است.
آب هندوانه شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد

4 – برای بیماری‌های قلبی و عروقی خوب است

اگر شما یک ناراحتی قلبی دارید مطمئن باشید که برای حفظ سلامت قلب و عروق تان مصرف آب هندوانه مفید است. آب هندوانه شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد.

5- از سرطان پیشگیری می‌کند

مطالعات ثابت می‌کند که آب هندوانه می‌تواند از سرطان پیشگیری کند، کارشناسان مصرف این میوه را به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، توصیه می‌کنند. همچنین آب هندوانه می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های مختلف از جمله سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

6- انرژی زا است

بسیاری از کارشناسان معتقدند که نوشیدن آب هندوانه در صبحانه می‌تواند انرژی دهنده باشد. قند طبیعی و محتوای آب بالا در آب هندوانه نیازهای انرژی را در طول روز برطرف می‌کند. با این توضیحات نوشیدن یک لیوان آب هندوانه برای بدن بسیار منفعت دارد.

7- آب هندوانه استخوان‌ها را محکم می‌کند

آب هندوانه برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مربوط به استخوان از جمله انواع مختلف ورم مفاصل خوب است. از آنجا که حاوی کلسیم است، می‌تواند به تقویت ساختار استخوان‌ها کمک کند.

فرآوری: مریم مرادیان نیری
تبیان

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید