وضعیت حجاب در ایران زیبنده کشور اسلامی نیست

وضعیت حجاب در ایران زیبنده کشور اسلامی نیست

مسؤول ستاد ترویج احکام با بیان اینکه وضعیت حجاب در ایران زیبنده کشور اسلامی و شیعی نیست، گفت : برخی به طور سازمان‌یافته و با پیروی از فرهنگ غرب به ترویج بی‌حجابی در سطح جامعه اقدام می‌کنند که قطعاً باید با این گروه برخورد انتظامی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاح‌زاده، مسؤول ستاد ترویج احکام، شب گذشته در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) به تبیین اهمیت حجاب و عفاف در اسلام پرداخت و گفت: وضعیت حجاب و پوشش بانوان در ایران نسبت به سایر کشورهای اسلامی بهتر است اما وضعیت حجاب در ایران زیبنده کشور اسلامی و شیعی نیست.

مسؤول ستاد ترویج احکام در ادامه به موج جدید برنامه‌ریزی غرب برای افزایش بی‌حجابی در ایران اشاره کرد و ابراز کرد: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی برای ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در کشور برنامه‌ریزی کردند و این‌گونه تبلیغ می‌کنند که بانوان ایرانی در مکان‌های عمومی حجاب خود را بردارند و عکس و فیلم خود را برای این رسانه‌ها ارسال کنند.

وی کسانی را که حجاب را رعایت نمی‌کنند به سه گروه تقسیم کرد و گفت: برخی افراد از روی عدم آگاهی به مسائل شرعی، پوشش اسلامی حجاب را رعایت نمی‌کنند و وقتی به مسائل شرعی آگاهی می‌یابند، پوشش مناسبی را برمی‌گزیند و گروه دیگر به مسائل شرعی آگاهی دارند اما به سبب شرایط حاکم در شهر خود حجاب را رعایت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده افزود: گروه سوم به دنبال هنجارشکنی در ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی در جامعه اسلامی هستند، این گروه به طور سازمان‌یافته و با پیروی از فرهنگ غرب به ترویج بی‌حجابی در سطح جامعه اسلامی اقدام می‌کنند که قطعاً باید با این گروه برخورد انتظامی شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به بیان شاخصه‌های پوشش اسلامی پرداخت و اظهار کرد: لباس در اسلام دارای اندازه خاصی است و باید قسمت‌های از بدن فرد را بپوشاند و لباس بانوان باید از پوشش بیشتری برخودار باشد؛ لباس و پوشش فرد نباید نازک و بدن‌نما باشد.

وی با بیان این که در اسلام پوشیدن لباس شهرت حرام است، ابراز کرد: لباسی که از نظر رنگ، دوخت، کهنگی و نحوه پوشیدن به گونه‌ای باشد که انظار عمومی فرد انگشت‌نما شود، لباس شهرت است.

مسؤول ستاد ترویج احکام بیان کرد: بسیاری از لباس‌هایی که با مد جدید وارد بازار می‌شود لباس شهرت است و پوشیدن این لباس‌ها حرام و نماز خواندن با لباس شهرت باطل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاح‌زاده تصریح کرد: اسلام با آزادی و نوآوری و پوشیدن لباس‌های رنگ‌های روشن موافق است ولی با پوشش‌های سبک و جلف مخالف است و اگر اسلام شرایطی برای پوشش و حجاب آورده است به سبب وقار و سنگینی مؤمنین است.

مسؤول ستاد ترویج احکام در ادامه سخنانش به آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» اشاره کرد و گفت: خداوند مسلمانان با عزت و مستقل آفریده است و نباید مسلمانان زیر سلطه کشورهای کفر و غربی باشند، بنابراین پوشش و لباس مسلمانان نباید شبیه لباس دشمنان و کفار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاح‌زاده با بیان این که بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان جهان زیر سلطه کشورهای غربی هستند، ابراز کرد: اگر سران این کشورها  استقلال مسلمانان و کشورها اسلامی را در نظر داشتند به طور حتم زیر سلطه کشورهای غربی نبودند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید