تأکید بر برتری حجاب از خون شهید در وصایای شهدا (2)

تأکید بر برتری حجاب از خون شهید در وصایای شهدا (2)

نویسنده: مهدی دادجو

شهید سید مهدی بنی هاشمی ( 1362-1345 عجب شیر )
… و سخنی دارم با خواهر کوچکم و آن اینکه سنگر خود را که همان حجاب است، خوب حفظ کنی؛ بیشتر باید از این سنگر محافظت کنی، چون الان خواهر یک شهید هستی و آن وقت من از تو راضی [ می شوم ] . رفتار و اخلاق و صبر تو باید همانند زینب کبری (سلام الله علیه) باشد.

شهید علی اصغر بهاری ( 1365-1342 بیجار )
اما خواهرم، این پیام را مثل زینب ابلاغ کن. خواهر، حجاب را حفظ کن، زیرا حجاب تو کوبنده تر از خون رنگین من است.

شهید رضا بیات ( 1365-1344 تهران )
خواهرانم، مهمترین و قوی ترین سلاح شما در برابر دشمنان حجاب شماست. حجاب خود را کاملاً حفظ کنید، حجاب شما حافظ خون شهیدان می باشد.

شهید داود بیگلری ( 1361-1342 تهران )
[ از خواهرانم انتظار دارم… ] بیشتر سعی کنند که حجاب اسلامی را که شخصیت آنها را نشان می دهد حفظ کنند و به مسائل عبادی بیشتر بپردازند.

شهید علیرضا پارسایی ( 1362-1343 شهرضا )
… و شما ای خواهرانم، باید بدانید که حجاب و پاکدامنی و عصمت شما از خون من محکمتر و کوبنده تر است. شما باید فرزندانتان را خوب تربیت کنید تا ادامه دهنده راه شهدا و محافظ این انقلاب باشند و با حجاب خوب خود مشت محکمی بر دهان ضد انقلاب بزنید و تو ای خواهرزاده کوچکم، ان شاء الله که با حجاب خوب خود و خوب درس خواندن ادامه دهنده راه شهدا باشی.

شهید علی قلی پدیدار ( 1367-1346 یاسوج )
خواهرانم، به همگی شما توصیه می کنم که خود را از (1) تماس با نامحرم نگاه بدارید و حجاب خود را حفظ فرمایید؛ چرا که حجاب شماها کوبنده تر از خون رنگین و سرخ من است. با حجاب خود قلب دشمن را نشانه بگیرید.

شهید علیرضا پسندیده ( 1366-1348 سبزوار )
سلام بر خواهران گرامی ام. از شما می خواهم که توجه داشته باشید که حجاب شما کوبنده تر از خون من است.

شهید غلامرضا پورجم علویجه ( 1361-1345 اصفهان )
… و توصیه من به تو ای خواهر این است که حجاب اسلامی خود را حفظ کنی که حجاب تو کوبنده تر از خون من شهید است.

شهید فتح الله پور رمضانی ( 1365-1346 کازرون )
خطاب به خواهرانم: سلام بر شما ای خواهران، از شما می خواهم که پیام خونینم را به گوش جهانیان برسانید و حجاب خود را حفظ نمایید که حجاب شما کوبنده تر از خون من است.

ای زن از فاطمه به تو اینگونه خطاب است *** ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

شهید حمیدرضا پور فخر ( 1367-1348 پاکدشت )
خواهر مهربانم، حجاب تو کوبنده تر از خون شهید است، تو با حجاب خود مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام می کوبی؛ چه آن منافق، چه آن غربی، چه آن شرقی، چه آن دمکرات، چه آن گروهک های دیگر ضد انقلاب. پس حجاب خود را حفظ کن تا شهدا از شما خوشحال باشند.

شهید ابراهیم پورقهرمان ( 1365-1346 اردبیل )
… و شما خواهرانم نیز با درس خواندن و حفظ حجاب مرا شاد کنید.

شهید فتح الله پیشینیان پردنجانی ( 1366-1347 فارسان )
مادر و خواهرانم، حجابتان را رعایت کنید که حجاب شما کوبنده تر از خون ما شهیدان است.

شهید علی تجری ( 1364-1342 علی آباد )
خواهران مهربانم، شما باید برای این انقلاب و قرآن زحمت بکشید و همچون زینب (سلام الله علیه) وارث خون شهدا و پیام رسان آنها به گوش مردم باشید. خواهرم چادر سیاه تو کوبنده تر از خون من است و همواره سعی کن حجاب اسلامیت را حفظ کنی تا مشت محکمی باشد بر دهان منافقان از خدا بی خبر و شما ای خواهرانم هیچ وقت امام و رزمندگان را از یاد نبرید.

شهید علی تذرو ( 1362-1342 بردسکن )
خواهرانم، حجابتان را حفظ کنید که حجابتان کوبنده تر از خون من است.

شهید صفرعلی توکلی ( 1362-1344 فلاورجان )
از خواهران می خواهم که در حفظ حجاب خود کوشا باشند، عفت خودتان را حفظ کنید، چون کوبنده ترین سلاح شما علیه کفار و منافقین همین حجاب است.

شهید علی ثالثی ( 1365-1349 اصفهان )
… و پیامم به خواهران مسلمان این است که حجاب شما کوبنده تر از خون شهید است و سعی کنید حجاب زینب وار داشته باشید و بی حجابها را بیدار کنید.

شهید علیرضا جاموسی ( 1364-1344 خوانسار )
خواهرم، در راه تعلیم و تربیت فرزندان کوشا باش؛ چرا که اگر در تعلیم و تربیت فرزند کوشا باشید دینتان را به اسلام ادا کرده اید. خواهرم حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است. من با خونم و تو با حجابت هر دو پاسدار اسلامیم.

شهید علی مراد جاویدی ( 1366-1347 ارسنجان )
می روم تا با اندک توان خود تفنگ رزمنده شهید را بردارم و سنگرش را با وجود خود خالی نگذارم، می روم تا تو ای خواهر، راهم را با حفظ حجاب خویش ادامه دهی، بدان که حجاب تو کوبنده تر از خون من است.

شهید علیرضا جعفری ( 1361-1343 اهواز )
همیشه نماز خود را بخوانید، با خلوص نیت روزه بگیرید و خمس و زکات بدهید، امر به معروف و نهی از منکر بنمایید، حجاب اسلامی خود را کاملاً حفظ نمایید؛ چون مادر و خواهر، حجاب تو کوبنده تر از خون من می باشد.

شهید غلامرضا جعفریان اردکان ( 1366-1341 اردکان )
خواهرانم، حجاب شما کوبنده تر از خون شهدا می باشد.

شهید صفدر جنگیر ( 1366-1347 تهران )
… و اما تو ای خواهرم، امیدوارم اگر از من بدی دیدید مرا ببخشید و مرا حلال کنید، از همه مهم تر این است که برای شهادت اهمیت بیشتری قائل باشید، زیرا ما برای نماز می جنگیم و چیزی که از افتخارات توست عفت و حجاب توست، زیرا حجاب تو کوبنده تر از خون من است و اگر یک لحظه غافل باشی و رعایت حجابت را نکنی به خدا قسم من از تو راضی نیستم.

شهید علی جهانی ( 1365-1347 مینودشت )
شما خواهرانم، همانند زینب صبور و بردبار باشید و حجابتان را حفظ کنید زیرا که حجاب تو خواهرم، کوبنده تر از خون برادرت است که در میدان رزم می ریزد.

شهید علی حیدر جیریایی ( 1363-1335 تهران )
خواهران، همگی شما را به حفظ حجاب سفارش [ می کنم ] . بدانید سیاهی حجاب شما کوبنده تر از سرخی خون ماست و خود را مسلح به سلاح تقوی کنید که هیچ نیرویی را یارای مقابله با آن نیست.

شهید علی چرزه ( 1365-1340 بندرعباس )
صحبتم با خواهران حزب الله این است که با پوشش و حفظ حجابشان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان ضد انقلاب بزنید و همانطوری که می دانید حفظ حجاب شما خواهران عزیز کوبنده تر از خون شهید است.

شهید غلامرضا چمن گذار ( 1363-1346 چناران )
خواهرم، این را بدان که حجاب تو کوبنده تر از خون من است. خواهر عزیزم، بعد از شهادتم هیچگونه نگرانی به دل راه ندهید که دشمن از این اندوه شما خشنود خواهد شد. دوست دارم همچون زینب صبور و مقاوم و در برابر هر مشکلی استوار باشید. در ضمن سنگرتان را که همان حجابتان است، فراموش نکنید؛ چون حجابتان چندین برابر خون من به دشمن ضربه می زند.

شهید فرهاد چهار دوری ( 1361-1337 تهران )
… و تو ای خواهرم، حجاب تو وقار توست و سیاهی حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است.

شهید غلامحسین حاجی غلام سریزی ( 1365-1348 تهران )
خواهران، حجاب شما کوبنده تر از خون ما است. هر خواهری که حجاب را رعایت نکند او مسلمان نیست و پا بر روی خون مادرم فاطمه زهرا، آن پهلو شکسته گذاشته است و به خدا نمی توانید جواب این خونها را در آخرت بدهید.

شهید عزیز حاصلی ( 1366-1346 رباط کریم )
پیام من به خواهرها این است که حجاب خود را حفظ کنید. چرا؟ چون که حجاب شما کوبنده تر از خون من است. سعی کنید که حجابتان را همچون گذشته حفظ کنید و از حضرت زینب (سلام الله علیه) درس تقوا و صبر بیاموزید.

شهید علیرضا حسنی ( 1366-1346 قوچان )
خواهرم، بعد از شهادتم راهم را ادامه بده، هرگز از صحنه کنار نرو. با حجاب خود مشتی بر دهان استکبار بزن. خواهرم، حجاب تو کوبنده تر از خون من است.

شهید سید محمود حسینی ( 1367-1344 بهار )
… و از شما می خواهم که مثل خواهران شهیدان دیگر صبور باشید، چون راهی را که ما می رویم راه حق است و تمامی شهیدان و بزرگان ما این راه را رفته اند و دعا کنید که ما هم در جوار آنها باشیم و ما با خون خود، شما هم در سنگر حجاب، پیام خون شهیدان را به گوش تمامی مستضعفین عالم برسانید.

شهید علی حسینی ( 1365-1346 محلات )
سخنی با خواهرانم، حجاب خودتان را حفظ کنید و بدانید که حجاب شما کوبنده تر از خون من است.

شهید فرامرز حسینی ( 1360-1340 پاکدشت )
در پایان از خواهرانم تقاضا دارم که درباره حجاب خود کوشا باشند، زیرا حجاب شما گلوله ای است که بر قلب دشمنان اصابت می کند.

شهید فرزاد حسینی دستگردی ( 1365-1351 شهرکرد )
ای خواهران، بدانید که حفظ حجاب شما کوبنده تر از خون من است و شماها جایگاه بلندی در اسلام دارید.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: با
منبع مقاله :
دادجو، مهدی؛ (1390)، گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا 2، تهران: نشر شاهد، چاپ اول

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید