از زبان آمار…

از زبان آمار…

آمار آثار بی عفتی در جهان

پروفسور سیمور هالک مدیر قسمت روانی دانشگاه ویسکانس: فقط در این دانشگاه سالانه بیش از 800 دانشجو به کلینیک بیماریهای روانی مراجعه می کنند. نه تنها من و همکارانم بلکه اکثر روان شناسان دانشگاه های آمریکا از وضع روحی نسل جدید آمریکا دچار وحشت شده اند.
(مجله SCIENCE DIYEST، ص 47)
دختران همین که به سن بلوغ می رسند گویی ذاتا در مقابل پسران پاکدامنی پیشه می کنند، اما فرهنگ ما به آنان می آموزد که این یک مشکل است. در جوامع ساده تر که پاکدامنی هرگز تضعیف نشده، زنان جوان حیای بیشتری دارند.
(فمنیسم در آمریکا تا سال 2003، وندی شلیت)
تجاوز به عنف (به زور) از هر 34 دقیقه یک فقره به هر 14 دقیقه (یک فقره) رسیده، طبق نوشته مجله آمریکایی نیوزویک هر ساله دهها هزار کودک در اروپا مورد تجاوز جنسی و سوء استفاده های دیگر قرار می گیرند این آمار مربوط به دو دهه ی گذشته است اکنون این آمار به طور وحشتناکی افزایش یافته است.
(فمنیسم در آمریکا تا سال 2003، وندی شلیت)
طبق آمارگیری در انگلستان 41% زنان 16 تا 30 ساله از اینکه احتمالا مورد تجاوز قرار گیرند همیشه و به طور دائم بسیار نگران هستند، بیش از 11% از زنان انگلیسی معتقدند که به هر حال یک روزی از سال مورد تجاوز قرار خواهند گرفت، 4% زنان از آژیرهای هشدار دهنده تجاوز جنسی استفاده می کنند و 7% از زنان کلاس های دفاع از خود دیده اند.
(روزنامه جمهوری اسلامی 64/9/23)
طبق آمار 90% بزهکاران جوان 14 تا 25 سال از میان خانواده های از هم پاشیده برخواسته اند.
در جهان حدود 90 میلیون جوان زیر 20 سال از خانواده های طرد شده اند، بدون خانه و کاشانه حیران در خیابانها زندگی می کنند. در آمریکا از هر 4 نوزاد یکی نامشروع است. تنها در سال 1979 بیش از 597000 کودک نامشروع در آمریکا متولد شده اند. در سوئد 7 میلیونی، سالانه 27000 کودک نامشروع متولد می شوند.
(عوامل فساد ص 85، داستانهایی از پوشش و حجاب ص 82)
من در سال 1975 به دنیا آمدم و همه گونه مشکلاتی را که زنان با آن روبرو هستند درک کرده ام، از بی اشتهائی عصبی تا تجاوز توسط دوست پسر، از عدم امنیت محض در خیابانها تا داستان هائی درباره مزاحمان و مزاحمت های خیابانی، از دختران نوجوانی که به گونه ای اسفبار خود را باردار می یابند تا زنان سی، چهل ساله ای که نومیدانه با مشکل عدم باروری مواجه هستند. تنها می توانم بگویم که این فرهنگ با زنان مهربان نبوده و حتی در همان لحظه ای که انرژی اجتماعی و سیاسی بسیار فراوانی را برای درمان مشکلات آنان صرف نموده نیز با آنان مهربان نبوده است.
(فمنیسم در آمریکا سال 2003، وندی شلیت)
بدیهی است وقتی اجازه دادیم هر کاری آزاد باشد، آزار جنسی،‌مزاحمت ها، و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا می کند، جامعه ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کرده، دشمن زنان است.
(کتاب فمینیسم در آمریکا تا سال 2003، ص 26)
در سال 1993، بیش از 4200 دانش آموز دختر به مجله سون تین گزارش دادند که پسرها آنها را مورد حرکات تحریک آمیز قرار داده اند. پژوهشگران دانشکده ولسی پس از انتشار این مطلب دریافتند که در حدود 40 درصد دختران هر روز و 29 درصد به طور هفتگی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. بیش از دو سوم این مزاحمت ها در انظار عمومی صورت می گیرد و حدود 90 درصد آنان مورد رفتار و گفتار تحریک آمیز جنسی قرار می گیرند.
(همان، ص 20)
به گفته شلیت، برنامه زندگی خانوادگی در ایالت نیوجرسی، با آموزش مسائلی مانند کنترل زایمان، سقط جنین…. و بلوغ از مهد کودک آغاز می گردد.
الکساندر سنجر، (مسئول سازمان والدین شهر نیویورک، در سال 1998) در روزنامه دیلی نیوز می نویسد:
75 درصد نوجوانان آمریکائی قبل از پایان تحصیلات متوسطه رابطه جنسی دارند. در نیویورک بیش از 54 هزار نوجوان بین سنین 15 تا 19 سالگی باردار می شوند.
(همان، ص 22)
قبلا 13 درصد زنان جوان می گفتند فشار دوستان آنان را وادار کرده برای نخستین بار رابطه جنسی برقرار کنند در حالیکه اکنون این رقم به بیش از یک سوم رسیده است.
(مرکز پژوهش افکار دانشگاه شیکاگو سال 1995)
براساس پژوهشی که دکتر آنت لاوسون در سال 1998 پیرامون خیانت به همسر انجام داده است، 18 درصد شوهران بریتانیائی مرتکب خیانت شده اند، رقم مشابهی نیز در مورد ایالت متحده وجود دارد.
(فمنیسم در امریکا سال 2003، وندی شلیت، ص 36)
فرانسیس ویلیارد که یک مسیحی ثابت قدم بود و در تبلیغ دینش ید طولانی داشت، اولین کسی بود که جنبش زنان را پایه ریزی کرد (در سال 1880)، او سخت کوشید تا امتیازات بیشتری را برای زنانی که حقوق آنان به طرز خشونت باری نقض شد، کسب نماید. زنان به خاطر تحریف ارزش های اخلاقی توسط مردان، برای مدتهای طولانی قربانی جریان قراردادی ناجوانمردی ها بودند و می نویسد: وقتی در ماساچوست و ورمونت جرم دزدیدن یک گاو از جرم تجاوز به یک دختر سنگین تر است و یا در ایلی نویز تجاوز اصولا جرم محسوب نمی شود به این نتیجه می رسیم که (ما زنان) مدتهای طولانی است که قربانی فرومایگی هستیم.
(فمنیسم در آمریکا سال 2003، وندی شلیت، ص 36)
72 درصد از جنایتکاران نوجوان بدون پدر بزرگ شده اند و آمارها نشان می دهد که ترک تحصیل، خودکشی و سایر رفتارهای نابهنجار بیشتر در میان نوجوانانی رخ می دهد که فاقد پدر بوده اند.
(همان، مقاله فمنیسم و مذهب، ص 90)
در سال 1990 کارول گیلیگان، مسئول علمی دانشگاهی، اعلام کرد: دختران آمریکائی از نظر روانی «تهی» از نظر اجتماعی «ساکت» و از نظر تحصیلی «عقب افتاده» هستند.
(همان، ص 106)
مری پایفر، روانشناس بالینی، به نقل از مرکز کنترل بیماریها در آتلانتا می نویسد: میزان خودکشی در میان کودکان ده تا چهارده ساله در فاصله سالهای 1979 و 1998، 75 درصد افزایش یافته پایفر اعلام می کند: در میان دختران در سال 1979، 48 مورد و در سال 1998، 61 مورد خودکشی وجود داشته است، در مورد پسران این رقم از 103 مورد به 176 مورد افزایش پیدا کرده است.
(همان، ص 108)
هیلاری کارلیپ آمریکائی در کتاب دختران می نویسد: از بیشتر نوشته های دختران چنین برمی آید که آنان پیوسته احساس می کنند با رفتارهای خشونت آمیز به آنان بی احترامی می شود. این رفتارها به صورت های گوناگونی مانند مزاحمت های جنسی، اذیت و آزار جسمی و کلامی و تجاوز به عنف دیده می شود. مزاحمت های جنسی، نگرانی روزانه آنها محسوب می شود و بیشتر دختران حتی برای تنها قدم زدن در خیابان احساس امنیت نمی کنند.
(کتاب فمنیسم در آمریکا تا سال 2003، ص 18)
منبع: حریم ریحانه.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید