زنان و تاریخ

زنان و تاریخ

نویسنده:حسن رشیدی کرم بستی

از زمان پیداش انسان که باخلقت آدم ابوالبشر(ع)آغاز گردیده تا امروز که هزاران هزار سال میگذرد .کتاب قطور سرگذشت انسان اتفاقاتی را در خود ثبت نموده که فراز و نشیب ها و چگونگی رشد انسان راازآن زمان تا به امروز در خود جای داده است .
تاریخ پر است از حوادث تلخ و شیرینی که بازیگران آن مردان و زنان دوره های مختلف تاریخی بوده اند.مردان وزنانی که بسته به نوع تربیت و اعتقادات و باورهایشان تاثیرات متفاوتی در بروز اتفاقات تاریخی داشته اند.
جنگ ها،کشتارها؛دسیسه ها؛پیروزی هاو….که اتفاق افتاده است منشا شکل گیری آن ها مردان و ز نان همان دوره ها بوده اند.
با نگاهی کاووشگر و دقیق به وقوع این اتفاقات و رویداد های تاریخی و بررسی علل وقوع آنها به یک علت مشترک که باعث بروز چنین اتفاقات قابل تاملی شده است پی می بریم.
علتی که نقش آن از دیگر علل وقوع حوادث بسیار پررنگ تر و تاثیرگذار تر بوده است .
این علت مشترک وقوع اکثر حوادث تاریخی بزرگ با سوءاستفاده از خصوصیات فریبنده خود موجبات تحریک عاملین فلک زده این حوادث تلخ تاریخی را ایجاد نموده و متاسفانه بدلیل اینکه سال های زیادی است که با فرافکنی و مظلوم نمایی و ارائه چهره ای معصوم و عاری از خصوصیات زشت تمامی این اتهامات را از خود مبرا دانسته اند.
حال کتاب تاریخ را ورق می زنیم و نگاهی هر چند گذرا به اتفاقاتی میندازیم که سرنوشت ملت ها را رقم زده و علت تیره بختی آن ملل در آن دوره خاص بوده اند.جای دوری نمی رویم تاریخ ایران لبالب از حوادثی است که منشا و علت مشترکی داشته اند.
اتفاقات عصر نادری چون درگیری های ایل قاجار با حاکم استر آباد علتی بجز ناز و غمزه یک زن نداشته است .بعد از کشته شدن نادر بدست عادلشاه و قتل عام خاندانش نوه نادر بنام شاهرخ میرزا با وساطت دختر عادلشاه زنده می ماند آنهم بدلیل آنکه دختر عادلشاه دل به وصل این شاهزاده زیباروی افشاری بسته است ودست آخر همین عشق بچگانه دخترک عادلشاه وناز و غمزه زن رئیس ایل قاجار موجبات بروز جنگ های داخلی و چند پاره شدن حکومت ایران وگذاشتن سنگ بنای حکومت قاجاری را فراهم می آورد.
شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر که به سئایت مادر ناصرالدین شاه مهد علیا رقم می خورد جراحتی است التیام نایافتنی که تا ایران و ایرانی هست درد آن را با خود خواهد داشت.سالهای حکومت خاندان هزارفامیل پهلوی نشات گرفته است از ابوالهوسی های زنان این خاندان از دخالت های مستقیم ملکه مادر ؛اشر ف پهلوی و…معشوقه های سران این حکومت که تاریخ بر اداره حکومت مطابق میل آنها و تاثیر گذاری آنان در چگونگی اداره مملکت صحه گذاشته است که جای هیچ شک و شبهه ای را برای پذیرش این مطلب باقی نخواهد گذاشت.در زمان حال حاضر هم مریم رجوی نیز یکی دیگر از زنانی است که حس قدرت طلبی وجاه طلبی وی وزمینه سازی های ترور های متعدد و خیانت های زیادی که در خاطره مردم ایران است را می بینیم که سکاندار جریان منافقین هستند.
اما در همین زمان حال حاضر یعنی دیروز و امروز ما هم بازهم شاهد استفاده ابزاری از این علت نه این بار به نفع خودش که تبدیل به ماده ای مصرفی شده که فقط برای تبلیغ وبه اضمحلال کشاندن جامعه می باشیم.شبکه های مستهجن ماهواره ای ،تبلیغات ضد اخلاقی؛گسترش فحشا و…همه و همه نشاندهنده این مطلب است که زنان و دختران
علی رغم آنچه که خود باور دارند مبنی بر اینکه دارای آزادی شده اند در زندانی اسیر شده اند که فقط چهار دیواری بزرگتری دارد .تشویق آنها به وخودنمایی و نشاندادن ویژگی های زنانه خود به جهت کسب توجه بیشتر از جانب مردان و کسب درآمد از همین طریق آیا نگاهی جنسی به زنان نمی باشد؟!
ملعبه دست هوس بازان شدن به قیمت فروش آزادی خود و خریدن تابوی آزادی به چه قیمتی ؟ فروش زیبایی های زنانه؟
باید توجه داشت که مردان بزرگ نیز در دامان زنان بزرگ پرورش داشته اند.مردانی که تاریخ همیشه مدیون انها می باشد. بیشک نقش دخت نبی مکرم اسلام(ص)را در دفاع از حریم ولایت نباید فراموش کرد.نقش حضرت زینب ((س))را در انتقال مفهوم قیام کربلا را نمی توان فراموش کرد.بازگشتن به اموزه های ناب اسلامی و برپا ساختن برنامه اسلام برای پیشرفت زنان در جامعه تنها راه استفاده صحیح از توانایی های زنان و دختران می باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید