چگونه یک «زن واقعی» باشید؟

چگونه یک «زن واقعی» باشید؟

گاهی به مقاله هایی برمی خوریم که راهکارهایی را برای این که زنان بتوانند مرد مناسب خود را پیدا کنند، عنوان کرده اند. بیشتر نویسنده های این عناوین، خود خانم ها بوده اند! یک مقدار عجیب است، چون در دنیایی که بیشتر زنان مردان دلخواه خود را به راحتی می توانند پیدا کنند یا برعکس، دیگرچه نیازی به راهنمایی وجود دارد؟
نظر و دیدگاه یک مرد در این مورد کارآمدتر است. در واقع اگر به دنبال یک همراه و شریک زندگی مادام العمرهستید، تنها و ساده ترین راه آن است که «یک زن واقعی باشید». در اینجا به رموزی جهت نیل به این هدف اشاره کرده ایم که به آسانی بتوانید از دیدگاه مردان، یک زن واقعی جلوه کنید:

1-درابتدا خودتان بخواهید و تصمیم بگیرید:

یک زن واقعی نباید در تصمیم گیری، وابسته به پدر و مادر یا دوستان باشد. او آن قدر توانایی و اطمینان دارد که بتواند خود به نتایج دست یابد. اما بهتراست به نظرات و ایده های اطرافیان نیز گوش فرا دهید و از نکات مثبت آن در تصمیم گیری ها بهره مند شوید.

2-اولویت های خود را بشناسید:

یاد بگیرید تا تشخیص دهید چه چیزی در زندگی شما در اولویت نخست قرار دارد. یک زن واقعی می داند که باید وقت خود را بیشتر روی موارد حیاتی زندگی خود متمرکزکند. او همیشه می داند آن معیارهایی که برای خیلی از مردم مهم است ، شاید از دید او در اولویت نباشد و برعکس.

3- اطمینان کنید و اطمینان ببینید:

یک زن واقعی می داند که به راستی قادر نیست همه اوضاع را در کنترل خود داشته باشد. پس بهتراست آرام و خونسرد اجازه دهد تا مسیرزندگی طی شود. او همواره از علاقه قلبی همسرش به خود مطمئن است و به خاطر همین روراستی و اطمینان وی، مردم نیزاو را فردی مطمئن در تمام مراحل زندگی می خوانند.

4- مراقب خود باشید:

از جسم، روح و ذهن خود مراقبت کنید. یک زن واقعی باید همواره ورزشی منظم و مستمر داشته باشد، کتاب های مفید بخواند، عبادت کند و به تقویت ذهن و روح خود بپردازد. وی دقیقاً حد و مرز هرچیزی را تشخیص می دهد و واقف است که چگونه با رعایت حد مناسب هرکدام از فعالیت های فوق، دیگران را نیز درنتیجه و آثار مثبت آنها سهیم کند.

5- عشق بورزید و مهربانی و عاطفه هدیه بگیرید:

ازاین که نیازهای عاطفی خود را عنوان کنید خجالت نکشید. چرا که با برطرف شدن نیازهای عاطفی خود، به راحتی عشق و مهربانی را به نفر مقابل خود هدیه داده و لحظات لذت بخشی را برای یکدیگر به ارمغان می آورید.

6- خلاقیت خود را تخلیه کنید:

هر کسی خلاقیت و ذوق نسبی را داراست. یک زن واقعی از نیروی خود جهت داشتن لحظات خوش و مثمرثمر بودن آن استفاده می کند، مانند خیاطی، آشپزی و نقاشی. او از این که آشنایان و حتی غریبه ها را در نتایج این هنرها سهیم کند، واهمه ای ندارد.

7- هیچ وقت ازکارهای سخت و طاقت فرسا خسته نشوید:

یک زن واقعی برتنبلی خود غلبه کرده و در پایان انجام هرکار، با تشویق خود و کمی آرامش، دوباره راه خود را ادامه می دهد.

8- به خودتان برسید:

البته که همه زیبا نیستند، ولی می توانند در هر چهره ای، بهترجلوه کنند. همواره تمیز باشید. لباس مرتب و برازنده ای به تن کنید و از پوست، چهره و اندام خود به خوبی مراقبت کنید تا همیشه بدرخشید (البته نه این که بیش ازحد معمول باشد.)

9- به وسایل زینتی زیاد احتیاجی ندارد:

از دید او این کارها بی فایده و اتلاف وقت است، چرا که یک پیاده روی با همسر خود را لذت بخش و پرمعناترین کار می داند.

10- حدود خود را رعایت کنید:

یک زن واقعی قادراست تشخیص دهد که کی و کجا احساساتش را به همسرش نشان دهد و در موقعیت های نامناسب نیز احساسات خود را به همسرش نشان دهد و در موقعیت های نامناسب نیز احساسات خود را کنترل کرده و اجازه نمی دهد کاری را که نمی خواهد، انجام دهد.

11- قوی باشید:

زمانی که مردی تصمیم به زندگی مشترک می گیرد، یکی از اهداف مهم وی، بچه دار شدن است. آنها در ذهن خود همیشه براین باورند که زنی با جثه ضعیف قادر نیست بچه دار شود و زنی می خواهند که بتوانند در پرورش فرزندان همواره قوی و متکی به خود باشد.

12- اعتماد به نفس داشته باشید:

خیلی آرایش نکیند. به دنبال تأیید دیگران نباشید و خودتان را باور کنید. مردان همیشه به دنبال زنی هستند که خودش را قبول داشته باشد، به این که به دنبال تایید دیگران باشد. زیباترین زن ها با به زبان آوردن جملاتی مثل: «به نظرت در این لباس خیلی چاق به نظر می رسم؟» باعث می شوند که خودبه خود حس مرد نسبت به آنها کمترشود.

13- خودتان را بشناسید و ضعف های تان را جبران کنید:

بیشترمردم، چه مرد و چه زن، به دنبال این هستند که با یافتن فردی ممتاز و برتر می توانند ضعف های خود را اصلاح کنند. در حالی که این حقیقت ندارد؛ شما همانی که بودید خواهید ماند. اگربهترین و زیباترین مردم هم نصیب شما شود، بازهم شما خود شما هستید با همان خصوصیات و توانایی های گذشته. اگر هنوز شخصیت و توانایی های خود را باور ندارید، خیلی امیدوار نباشید، چرا که شما زنی نخواهید بود که مردان به دنبال آن هستند.

14- مردها پروژه نیستند:

مردها تغییرناپذیرند و دوست ندارند که بخواهید افکار، اعمال و رفتار آنها را جوری که دوست دارید تغییردهید. همان طور که اگر صادق باشیم، می بینیم که خود ما نیزهیچ وقت دوست نداریم در آن سن، کسی بخواهد روی مغز ما کار کند و افکار ما را تغییردهد.

15- تجدید نظرکنید:

اگر متوجه شدید که با شروع یک رابطه یا ادامه آن، مجبورید در خیلی موارد تسلیم همسرتان شوید یا همواره مجبورید خودتان را به خاطر او تحت فشار بگذارید، تجدید نظرکنید. هر کسی با دیگری تفاوت هایی در نحوه زندگی و رفتار دارد؛ شاید سیگار بکشد یا… همیشه خودتان باشید و در این راه تظاهرنکنید. اگر خودتان را دوست داشته باشید، می توانید دیگری را نیز دوست داشته باشید. در این صورت همیشه خوشحال و راضی هستید که این روحیه شما برهمسرتان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. در واقع این جذاب ترین ظاهری است که می توانید برای او داشته باشید!
منبع:نشریه کوچه ما، شماره12.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید