12خطای دخترانه در ازدواج

12خطای دخترانه در ازدواج

دوازده مورد وجود دارد که دختر خانم ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم گیری برای ازدواج به اشتباه می اندازد. خطاهایی که باید برای انتخاب همسر مناسب از آنها دوری کنید.
1ـ تهیه یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه کاری‌ها اشتباه است!
درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیات او به نظرات شما شبیه باشد، اما اگر بیش از حد محافظه کارانه عمل کنید و تمام زیر و بم او را مورد قضاوت قرار دهید، بالأخره موردی پیش می آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می شود به دلیل مسایل جزئی، فرد مورد نظر را قبول نکنید.
2ـ اگر تا یک سنی ازدواج نکرده اید و حالا فکر می کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره بین قرار داده اند و بعد فقط به همین دلیل، می خواهید خیلی زود به یک خواستگار «بله» بگویید اشتباه می کنید.
3ـ مقایسه همیشه کار را خراب می کند. اگر دایم خواستگار‌ها را با هم یا سایر افرادی که اطرافیان هستند و مورد تأییید شما قرار گرفته اند مقایسه کنید، مطمئناً نمی توانید تصمیم درستی بگیرید.
4ـ اگر از آن دسته آدم هایی هستید که دو دستی به غم و غصه یا گذشته چسبیده اید، اشتباه می کنید! اگر به هر دلیل موقعیت هایی را در گذشته از دست داده اید، دیگر به آن فکر نکنید. پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید.
5 ـ بعضی ها به خودشان اجازه نمی دهند کسی را دوست داشته باشند و این مسئله برای شان مشکلی ایجاد می کند. مثلاً ممکن است فردی بسیاری جهات مورد تأیید شما باشد، اما به هر دلیل حرف و حدیث بی منطق و دور از عقل دیگران، مورد تأیید خیلی ها قرار نگیرد. در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید، خطای بزرگی مرتکب شده اید.
6ـ بعضی از دختر خانم ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می کنند پر از اشکال هستند و مورد تأیید دیگران قرار نمی گیرند، در حالی که اگر به نکات مثبت خودشان توجه کنند از خیلی ها بهتر به نظر می رسند.
7ـ در مواردی، دختر خانم ها انتظار دارند فوراً عشق و علاقه ای شدید و رؤیایی بین آن ها و همسر آینده شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فوراً یک دل نه، صد دل عاشق‌شان بشود. وقتی چنین توقعی دارند و زلزله مورد نظر آنها اتفاق نمی افتد، فوراً دلسرد شده و عقب می کشند. اگر انتظار دارید در همان برخورد اول یک رابطه شدید عاشقانه به وجود بیاید؛ جلو این ازدواج، یک پرچم قرمز بزرگ نگه داشته اید. با این کار واقع بینی را کنار گذاشته اید، در حالی که دنیای ما کاملاً واقعی است!
8 ـ مرد ایده آل زندگی شما با مردهای به اصطلاح ایده آل فیلم ها فرق می کند. به عبارتی منتظر چنین موجوداتی نباشید، چون فیلم فقط به فیلم ها تعلق دارند.
9ـ گاهی دخترها سراغ فردی می روند که هیچ شباهتی به آنها ندارد و فقط به یک دلیل خاص مورد تأیید آن هاست. یادتان باشد تنها با یک خصوصیت نمی توان زندگی کرد.
10ـ تمرکز روی نکات منفی خطای بزرگی است. یادتان باشد اگر به هر دلیلی درباره مردها احساسات منفی در شما وجود داشته آنها را کنار بگذارید و با دیدگاه مثبت، انتخابی مناسب داشته باشید.
11ـ بعضی دختر خانم ها که تحصیل و شغل مناسبی دارند، فکر می کنند به دلیل رفع نیاز مالی می توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک یک مرد احتیاج ندارند. این دختر خانم ها با این طرز تفکر سد بزرگی مقابل خودشان ایجاد می کنند و نمی توانند درست انتخاب کنند، چون مدام دیگران را از خود می رنجانند.
12ـ ایثار و فداکاری بیش از حد به دیگران بیش از خود فکر کردن و نیاز دیگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگی است که بعضی دخترها مرتکب می شوند. اگر به هر دلیل بار مسولیت به دوش شماست قبول، باید اول به خودتان، نیازهایتان و آینده شخصی تان فکر کنید و موقعیت ها را از دست ندهید.
منبع:7 روز زندگی شماره(119)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید