مزایای مهم استفاده از دهان شویه

مزایای مهم استفاده از دهان شویه

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

بهداشت دهان و دندان تنها منحصر به مسواک زدن دندانها و یا تمیز کردن لثه‌ها و زبانتان نمی‌شود. اکثر دندان پزشکان روال عادی بهداشت دهان و دندان را تنها پس از شستن دهان با یک دهان شوی، کامل می‌دانند.
بهداشت دهان و دندان می‌تواند در محل کار، در یک موقعیت رومانتیک و یا در یک رویداد اجتماعی برای شما موفقیت را به ارمغان آورد! دندان جزء اولین چیزهایی که در ظاهر کلی فرد مورد توجه قرار می‌گیرد. از این رو بایستی در زندگی روزمره برای سلامت و بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیار زیادی قائل شد. اکنون اگر روال رعایت بهداشت دهان و دندان شما تنها مسواک زدن می‌باشد، پس مطمئناً نیاز به تغییر این عادات دارید. بسیاری از افراد بهترین مارک‌های مسواک و خمیر دندان را استفاده می‌کنند و حتی در استفاده از نخ دندان و تمیز کننده زبان زیاده روی می‌کنند، با این حال، هنوز هم با مشکلات دندانی مثل بیماری لثه و یا تشکیل جرم دندان مواجه می‌شوند. مسواک و خمیر دندان محدود به تمیز کردن دندان‌هاست و نه لثه. با این حال، محصولی وجود دارد که با تمام مشکلات دندانی مبارزه کرده و بدون پیچیدگی در استفاده بسیار مؤثر می‌باشد. دهان شویه را به این روال وارد کنید. این محصولی است که نه تنها بهداشت دهان و دندان شما را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت و زخمهای دهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر فهرستی از چندین مزیت مهم دهان شویه که شاید بخواهید به آن نگاهی بیاندازید، ذکر کرده‌ایم.

مزایای دهان شویه

جلوگیری از بوی بد دهان
معمولاً دهان شویه‌ها حاوی متیل سالیسیلات و کلرهگزیدین گلوکونات می‌باشند. این مواد با باکتریهای موجود در دهانتان که موجب بوی بد آن می‌شود، مبارزه می‌کنند. گاهی اوقات در خوردن پیاز، سیر، و یا غذاهایی که بوی بد شدیدی را در دهان ایجاد می‌کنند، زیاده روی می‌کنیم. اکنون که میسر نیست هر زمانیکه چنین غذاهایی را مصرف می‌کنید، دندانهایتان را مسواک کنید، یک راه ساده‌تر برای خلاصی از بوی بد دهان این است که یک دهان شویه با خود همراه داشته باشید. تمام کاری که باید بکنید این است که آن را بدرون دهان خود اسپری کنید، این کار نه تنها بوی بد دهان را از بین می‌برد، بلکه، غذایی که در بین دندانهایتان گیر کرده را نیز نرم می‌کند. دهان شویه‌ها در انواع طعمهای طراوت بخش مانند نعناع، اسانس خنک کننده نعناع یا منتول menthol، میوه و مانند آن در دسترسند. می‌توانید از میان آنها بهترین را انتخاب کنید تا بوی بد را به طور مؤثری بپوشاند.

ضد عفونی کننده
هنگامی که به بیماری لثه مبتلا هستید و یا دندان خود را کشیده‌اید، مسواک زدن دندانهایتان می‌تواند زخم دهانتان را بدتر کند. بنابراین، بسیاری از دندانپزشکان برای حفظ بهداشت دهان و دندان، استفاده از دهان شویه را توصیه می‌کنند. با این حال، این به آن معنی نیست که می‌توانید بعدها آن را جایگزین مسواک و نخ دندان کنید. مواد تشکیل دهنده‌ای مانند کلرید ستیل پیریدینیوم (CPC) یا کلرهگزیدین گلوکونات و پراکسید هیدروژن در دهان شویه‌ها به جلوگیری از ایجاد جرم و مهار باکتری‌ای معروفند که باعث التهاب لثه و دیگر بیماری‌های مرتبط با لثه می‌شوند، بدون آنکه این دهان شویه‌ها باعث سایش لثه و دندان شوند.

محفاظت در برابر کرم خوردگی دندان
توانایی فلوراید برای مبارزه با کرم خوردگی دندان به خوبی شناخته شده است. دهان شویه‌ها حاوی مقدار کافی فلوراید است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. با این حال، فلوراید بیش از حد می‌تواند دندان‌های شما را شکننده کرده و توسط مینای دندان نیز جذب شود. برای جلوگیری از این مسئله، مطمئن شوید که قبل از استفاده دهان شویه فلوراید را در آب رقیق کنید. جهت داشتن دهانی پاکیزه و بهداشت مؤثر دهان و دندان کارهایی مثل مسواک و نخ دندان باید بهمراه یک دهان شویه مورد استفاده قرار گیرند.

جلوگیری از خشکی دهان
بسیاری از افراد با مشکل خشکی دهان مواجهند، به ویژه سالمندان این مشکل را دارند. داشتن دهانی خشک می‌تواند به عفونتهای جدی دهانی منجر شود و بر ایجاد کرم خوردگی بین دندانها تأثیر داشته باشد. دهان شویه‌هایی که حاوی کربوکسی متیل سلولز یا هیدروکسی اتیل سلولز هستند، از خشکی دهان جلوگیری می‌کنند. آنها تولید بزاق طبیعی را تشدید کرده و در نتیجه، به جلوگیری از خشکی دهان کمک می‌کنند.
استفاده از یک دهان شویه یک عادت مثبت مضاف در حفظ بهداشت دهان و دندانتان است. مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و استفاده از دهان شویه در طول روز، هر زمان که مورد نیاز است، می‌تواند کیفیت و کمیت مشکلات دندانی را کاهش داده و با بوی بد مبارزه کرده و در تمام طول روز نفسی تازه و خوش بو را به شما ارزانی کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید