کلبه ی آرامش

کلبه ی آرامش

اول آموزش، بعد ازدواج!

همان گونه که آگاهی از خود و خصوصیات خود، می تواند به انسان کمک کند که در برابر مشکلات، درست برخورد کند؛ شناخت و آگاهی از طرف مقابل – یعنی شریک زندگی- نیز در پیشگیری از مشکلات و درگیری های زندگی مشترک مؤثر است. اگر زندگی مشترک که بر اساس یک پیوند مقدس صورت می گیرد، با عدم توانایی ها و مهارت های دو طرف یا حتی یکی از این دو همراه باشد، آن گاه مقابله با تلخکامی ها و ناراحتی ها چندان آسان نخواهد بود.
تفاوت های بین زن و مرد، موارد عمده ای است. برخی از این تفاوت ها، ریشه در عوامل فیزیولوژیکی و زیستی دارند و برخی از آن ها از عوامل فرهنگی و اجتماعی نشأت می گیرند. بنابر این، شناخت این تفاوت ها در کاهش اختلافات زناشویی مؤثر است. امروزه برای شناخت این تفاوت ها، روان شناسان و کارشناسان، آموزش پیش از ازدواج را پیشنهاد می کنند.
آمادگی های پیش از ازدواج، حقیقتی انکار ناپذیر است؛ چرا که دختران و پسران جوان را با چالش هایی که در آینده در زندگی مشترک با آن روبه رو خواهند بود، آشنا می سازد. روان شناسان معتقدند که آموزش پیش از ازدواج را می توان به عنوان نوعی رویکرد مکمل در نظر گرفت، که دختران و پسرانی را که با هم نامزد هستند، با مهارت ها و نگرش های یک زندگی موفق آشنا می کند و با آموزش تکنیک های مؤثر، راه را برای رسیدن به خوشبختی هموار می سازد.
منبع:نشریه جوانان امروز شماره :2110

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید