ذکرهای عارفان

ذکرهای عارفان

شروع سلوک معنوی / آیت الله کشمیری

‏آیت آلله کشمیری به کسانی که علاقه مند به سیر و سلوک بودند می فرمودند: برای همه راه بازاست و آن ها که گذشته خوبی ندارند، استغفار و ذکر یونسیه بگویند و عزم بر بازگشتن از کارهای ناپسند گذشته کنند.

ورود به بهشت/ علامه حسن زاده آملی

‏ایشان نقل می کنند از زید بن ارقم از نبی(ص) که فرمودند: کسی که «لا اله الا الله»را مخلصاً گوید، وارد بهشت می شود واخلاص او به این است که «لا اله الا الله» او را از هر چه که خدا حرام فرموده باز دارد.

حب وقُرب الهی/آیت الله بهجت

‏حضرت آیت الله بهجت در خصوص حبّ الهی و بالا رفتن مرتبه فرموده اند: کار آسان و کوچک و مفید – بعد ازملاحظه ی واجبات و محرمات –صلوات فرستادن است؛ محبت آور است و محبت انسان را بالا می کشد.

ادای دین/آیت الله کشمیری

‏از مرحوم آیت الله کشمیری سؤال شد کدام دعا برای ادای قرض خوب است خوانده شود؟ فرمودند این دعا تأثیر دارد: «یا قاضِی َالدُّیُونِ مِن خَزائِنِکِ المَکنُون الَّتی بَینَ الکافُّ وَالنُّونِ اِقضِ دَینِی وَ دَینِ کُلِّ مَدیُون».

افزایش رزق /منقول

‏به تجربه رسیده آنکه هر روز دو آیه شریفه 2و3 ‏سوره «طلاق» را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند، رزقش وسیع خواهد شد. ان شاءالله .

‏رفع وسواس و خواطر/استاد فاطمی نیا

دعایی ازحضرت رضا (علیه السلام) منقول است که خوب است آن را در قنوت ها و سجده ها خواند:«و یا رَحمانَ الدِّنیا وَالاخِرَهِ و رَحِیمَهمُا صَلِّ عَلی مُحَمِّد وَ آلِ مُحمَّد». شخصی می گفت: وسواس و خواطر سوء مرا بسیار اذیت می کرد، چند روز این دعای حضرت را در قنوت خواندم، تمام آن وسواس از بین رفت.
منبع:ذکرهای شگفت عارفان
نشریه نسیم وحی، شماره 25.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید