بدون رژیم لاغر شوید!

بدون رژیم لاغر شوید!

قرار نیست که کاهش وزن سخت ترین کار می باشد که تا به حال انجام داده اید. در واقع، می تواند یکی از راحت ترین کارها باشد! تنها باید به چند قانون ساده توجه کنید:
1ـ تنها زمانی که گرسنه هستید، غذا بخورید.
2ـ اگر گرسنه نیستید؛ ولی، میل دارید چیزی بخورید، هله هوله نخورید و از غذاهای سالم استفاده کنید.
3ـ خوردن فست فود را بسیار محدود کنید.
4ـ غذاهای ساده بپزید.
5 ـ تحرک داشته باشید.
کاهش وزن برای خیلی ها کاری بسیار دشوار است؛ به ویژه وقتی که دستورات پخت غذاهای کم کالری را در کتاب ها یا مجلات می بینند. بیشتر افراد نمی توانند مواد غذایی لازم برای تهیه این غذاها را تهیه کنند و با خود می گویند که «من هرگز نمی توانم این غذاها را درست کنم.»
یا «هیچ وقت نمی توانم این غذاها را بخورم.» همین طور تهیه این مواد غذایی و پیروی از این رژیم ها می تواند، گران هم باشد. ولی، راه های دیگری هم هست. بنشینید و لیست غذاهایی که دوست شان دارید را بنویسید. سپس لیست غذاهایی را که بدون آن ها نمی توانید زندگی کنید را بنویسید. آن غذاهایی که دوست شان دارید؛ ولی، بدون آن ها می توانید زندگی کنید، غذاهایی هستند که باید بکوشید از رژیم غذایی تان حذف کنید تا لاغر شوید. برای مثال، اگر عاشق کیک و بستنی هستید؛ ولی بدون آن ها هم می توانید زندگی کنید، دیگر آن ها را نخورید. ولی، در عوض می دانید که بدون خوردن شکلات نمی توانید روزتان را شب کنید از طرفی از خواص چاق کنندگی شکلات نیز با خبرید، پس مقدار آن را در رژیم غذایی روزانه تان کاهش دهید. علت این کار این است که بسیاری از مردم غذاهایی را تنها به خاطر مزه ی خوب شان می خورند و در واقع، بدن شان نیازی به آن ها ندارد. از این عادت دست بکشید و خواهید دید که می توانید وزن تان را کم کنید. آشپزخانه را با میان وعده های سالم و ارزان پر کنید. آب میوه های 100 درصد خالص، شیر کم چرب، آب سبزیجات، نان گندم کامل و پنیر کم چرب نمونه هایی از این غذاها هستند. وقتی گرسنه هستید، نان گندم کامل مصرف کنید. گوجه فرنگی و هویج و کاهو هم از این دسته غذاهای سالم هستند. اگر غذا درست می کنید، غذاهایی را که دوست دارید، درست کنید و از میزان روغن‌، کره، پنیر و دیگر افزودنی های چاق کننده آن بکاهید و به جای آن ها مقداری سبزیجات اضافه کنید. غذا پختن با روغن کمتر ساده تر و سالم تر است.
خودتان را مشغول نگه دارید. بیشتر در خانه تحرک داشته باشید. کارهای خانه را انجام دهید، حتی اگر دل تان نمی خواهد با انجام کارهای خانه کالری مصرف می کنید. با دوست تان به پیاده روی بروید. هر کاری که شما را مشغول نگه دارد؛ حتی اگر فیزیکی هم نباشد، مفید است چرا که حواس شما را از غذا خوردن پرت می کند. تنها زمانی که واقعاً گرسنه هستید، غذا بخورید. بسیاری از افراد برای این که حوصله شان سر رفته غذا می خورند. گاهی هم که سرتان خیلی شلوغ است، غذا خوردن را به تأخیر می اندازید که این خودش در کاهش اشتها مفید است. پیش از خوردن هر چیزی فکر کنید. آیا واقعاً خوردن این غذا لازم است ؟ یا این که از روی عادت یا بی حوصلگی سراغ آن رفته اید؟
اگر واقعاً گرسنه تان است، حتی اگر آن غذا شکلات هم باشد آن را بخورید. ولی اگر گرسنه تان نیست، حتی اگر آن غذا هویج خام هم باشد آن را نخورید. بکوشید زمانی که گرسنه هستید هم سراغ غذاهایی چون سیب زمینی سرخ کرده و فست فود نروید و در عوض خودتان را با گوجه فرنگی، هویج، ‌نان گندم کامل یا پاستا سیر کنید.
اگر در مقابل خوردن غذاهای ناسالم مقاومت کنید، به تدریج ذائقه تان تغییر خواهد کرد. مراقب خودتان باشید و اگر می خواهید برای تغییر ذائقه شیرینی بخورید یکی بردارید نه پنج تا. اگر به بدن تان گوش کنید و مطابق نیاز بدن تان جلو بروید، کاهش وزن آسان خواهد بود. اگر یک رژیم لاغری سفت و سخت را هم رعایت نکنید؛ ولی، به تدریج از میزان کالری های دریافتی تان کم کنید و به تحرک خود بیفزائید، می توانید وزن کم کنید. تنها کافی است امتحان کنید.
منبع:نشریه دنیای زنان، شماره 50. .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید