آیا بایستی از شیر بادام تهیه شده به روش صنعتی دوری کنیم

آیا بایستی از شیر بادام تهیه شده به روش صنعتی دوری کنیم

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

شیر بادام یک جایگزین بزرگ عاری از لبنیات بوده که نه تنها می‌تواند بجای شیر مصرف شود، بلکه به دستور پختهایی که به شیر نیاز دارند نیز می‌تواند افزوده شود.
شیر بادام همانند شیر سویا به معنای دقیق شیر نمی‌باشد. این یک نوشیدنی است که از بادام آسیاب شده و آب تهیه شده است.
ارزش غذایی شیر بادام بسیار بالا است. بر خلاف شیر سویا یا شیرِ برنج، شیر بادام نیازی نداشته غنی از ویتامین‌های مختلف گردد به این دلیل که خود به طور طبیعی حاوی آنها است. با این حال، حقایق تغذیه‌ای متفاوت شیر بادام که بر روی برچسبهای بسته بندی‌های شیر بادام عنوان شده است، آنقدرها هم که تصور می‌کنیم قابل اعتماد نیستند…
آیا بایستی از شیر بادامی که به صورت تجاری یا صنعتی تولید شده است دوری کنیم؟
هیچ شکی نیست که شیر بادام مغذی و سالم است. با این حال، شیر بادامی که به صورت تجاری به فروش می‌رسد، چیزی است که بایستی از آن دوری کنید. کورکورانه اطلاعات تغذیه‌ای که بر روی برچسب پاکت نوشته شده است را باور نکنید. به این دلیل که شیر بادام پاکتی یا بسته بندی شده نه تنها از فیبر کمتر و کالری بیشتری برخوردار است، بلکه حاوی افزودنی‌های غیر ضروری بسیاری نیز است.
• بادام گران بوده و چنانچه تولید کنندگان مجبور به تولید شیر بادام غلیظ باشند، نیاز به افزودن بادام بیشتری بوده که برای آنها گران تمام می‌شود. به منظور کاهش هزینه‌های خود، تولید کنندگان چندین ماده‌ی غیر ضروری مانند نشاسته‌ی تاپیوکا، صمغ دانه‌ی درخت لوکوست یا اقاقیا، و غیره را به منظور غلیظ کردن شیر بادام به آن می‌افزایند، تا بتوانند با افزودن بادام کمتری به مقصود خود برسند. آنها همچنین کربنات کلسیم را به عنوان عامل ضد دلمه و چندین ماده‌ی امولوسین کننده را به شیر بادام اضافه می‌کنند.
• شیر بادام بسته بندی همچنین غنی شده با ویتامین و مواد معدنی است. ویتامین A پالمیتات نمونه‌ی غیر طبیعی ویتامین A است و با مشکلات سلامتی مختلفی مانند تومور، مشکلات مفاصل، و غیره در ارتباط است. دیگر ماده‌ی غیر طبیعی که به این شیر افزوده می‌شود، ویتامین D12 است که آن نیز برای بدن مضر می‌باشد. ماده‌ی «کاراگینان» بدست آمده از جلبک دریایی نیز موجب سندرم روده‌ی تحریک پذیر می‌شود.
هنگامی که برچسب روی آن را می‌خوانیم تحت تأثیر تعداد ویتامین‌هایی که به شیر افزوده شده قرار می‌گیریم، با این حال ویتامین‌های غیر طبیعی نمی‌توانند به عنوان عناصر غذایی و مغذی در نظر گرفته شوند بلکه افزودنی‌های مضر برای بدن می‌باشند. در نتیجه بهترین کار خودداری از خرید شیر بادام بسته بندی شده است.
از آنجا که شیر بادام آسان تهیه می‌شود، آن را در خانه درست کنید. مجدداً بایستی گفت که بادام‌هایی که این روزها به عنوان بادام خام می‌خریم، حتی کاملاً خام نیستند، بلکه بادام‌های فرآوری شده می‌باشند. با این وجود، حداقل شیر تهیه شده از آنها عاری از افزودنی‌های ناخواسته مانند مواد یا ویتامین‌های غیر طبیعی است.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های متخصص در این امر در نظر گرفته شود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید