ارزش تغذیه ای و فواید سلامتی انگور سبز

ارزش تغذیه ای و فواید سلامتی انگور سبز

مترجم: سهیلا حاجی زاده

این مقاله اطلاعات تغذیه ای و فواید مهم سلامتی انگور سبز را ارائه می دهد.
انگور به عنوان ملکه ی میوه ها نیز شناخته شده و دارای حبه های کوچک و گرد می باشند که در خوشه هایی بر روی تنه ی چوبی رشد می کنند. این رقم متعلق به رده ی Vitus vinifera می باشند. همان طور که می دانید انگور یا به صورت خام و یا به صورت ژله، مربا و یا آب انگور به مصرف می رسد. انگور خشک شده و به عنوان مویز و کشمش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه ها عمدتا در مناطق مدیترانه ای و آسیای مرکزی رشد می کنند. آن ها دارای رنگ های مختلفی مانند قرمز، سبز، سیاه، طلایی، بنفش و غیره می باشند. این مقاله بر روی ارقام سبز رنگ انگور تمرکز کرده است.
فواید سلامتی
انگور سبز منبع غنی از مواد تغذیه ای بوده که به شیوه های مختلفی به ما کمک می کند. در زیر برخی فواید سلامتی این میوه ارائه شده که جهت شناسایی این میوه ی کوچک مفید می باشد.
معمولا، اکثر انگورهایی که ما مصرف می کنیم، بی دانه هستند. اما دانه ها حاوی روغن خوراکی بوده که باعث تقویت دیواره ی رگ های خونی ما می گردند. این دانه ها باعث کاهش تشکیل لخته ی خون در بدن نیز می گردند.
انگور حاوی مواد تغذیه ای گیاهی بوده که دارای فواید سلامتی بسیار زیادی می باشند. برای مثال، پلی فنول یک آنتی اکسیدان بوده که باعث پیشگیری از سرطان روده و پروستات، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تخریب سلول های عصبی، آلزیمر و یا هر نوع عفونت قارچی یا ویروسی می گردد.
کاتچین یک نوع فلاونوئید بوده که در این میوه ها یافت می شود. آن ها دارای خواص درمانی مختلفی مانند پیشگیری از سرطان های مثانه، پستان، خون و پروستات می گردد.
رسوراترول موجود در انگور عضلات قلب را سالم و قوی نگه می دارد. آن ها هورمونی به نام رسوراترول II ارائه می دهند که در بیماری هایی مانند فشار خون بالا و نارسایی قلبی ترشح می گردد.
انگور دارای آنتی اکسیدان دیگری به نام تروستیلبن بوده که از سرطان پیشگیری کرده و به طور همزمان به کاهش سطح کلسترول بدن نیز کمک می کند.
زنان باید انگور بیشتری مصرف کنند، چون به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول در این میوه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کاهش می یابد.
این میوه منبع غنی از ریز مغذی هایی مانند مس، منیزیم و آهن می باشد.
انگور غنی از ویتامین هایی مانند C، A، K، کاروتن و ترکیب هایی حاوی ویتامین B مانند پیریدوکسین، ریبوفلاوین و تیامین می باشد.
آنتوسیانین یکی دیگر از اکسیدان های موجود در انگور سبز می باشد، که دارای خواص ضد آلرژی و ضد التهابی می باشد. این آنتی اکسیدان باعث پیشگیری از هر گونه بیماری های مرتبط با میکروب و سرطان نیز می گردد.
افرادی که مایل به پیر شدن سریع نیستند، یا افرادی که تمایل به داشتن عمر طولانی هستند، باید انگور مصرف کنند، چون این رسوراترول موجود در این میوه به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می کند.
در صورتی که تمایل به کاهش وزن دارید، همراه با رژیم غذایی خود انگور نیز مصرف کنید.
کالری موجود در این میوه بسیار پایین می باشد، 100 گرم انگور تنها حاوی 69 کیلو کالری می باشد.
انگور پاک کننده ی خوبی نیز می باشد و از این رو باعث کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه می گردد، چون مواد زائد به طور موثری از طریق ادرار دفع می شوند.
این میوه باعث افزایش رطوبت ریه ها شده که به نوبه ی خود به پیشگیری از آسم کمک می کند.
میزان منیزیم موجود در انگور به انقباض عضلانی کمک می کند.
معمولا بحث هایی بین خواص مفید انگور قرمز و سبز وجود دارد. برخی افراد معتقدند که انگور قرمز بهتر از انگور سبز می باشد. اما، هر دوی آن ها برای سلامتی ما مفید می باشند. با این حال، هنگام انتخاب بین این دو رقم، پزشکان خوردن انگور قرمز را توصیه می کنند، چون حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به انگور سبز می باشد.
حقایق تغذیه ای انگور سبز
مواد تغذیه ای ارزش تغذیه ای (در 100 گرم)
انرژی 69 کیلوکالری
پروتئین 72/0 گرم
کربوهیدرات 18 گرم
چربی 16/0 گرم
کلسترول 0 گرم
منیزیم 7 میلی گرم
کاروتن mcg 1
ویتامین B1 08/0 میلی گرم
ویتامین B6 10 میلی گرم
ویتامین C 8/10 میلی گرم
ویتامن K mcg 6/14
کالری 69 کیلوکالری
بنابراین، به جای استفاده از تنقلات مضر، بهتر از از این میوه های سالم و مفید مصرف کنید، چون میوه ها باعث طول عمر مفید و سالم می گردند.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید