شیک پروتئین‌ها برای کاهش وزن

شیک پروتئین‌ها برای کاهش وزن

مترجم: سعید علیزاده

روند کاهش وزن روندی بلند مدت است. برای رسیدن به هدف کاهش وزن، باید تعدادی تغییرات در زندگی خود ایجاد کنید. قرار دادن شیک پروتئین در رژیم غذایی یکی از آن‌هاست. برای دانستن اینکه چگونه شیک پروتئین‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند و چگونه شیک پروتئین خانگی تهیه کنید ادامه مطلب را بخوانید.
تا همین اواخر، شیک پروتئین‌ها با بدن سازی و وزنه برداری در ارتباط بوده‌اند. با این حال، به تازگی به بخشی از روند کاهش وزن نیز تبدیل شده‌اند. اولین فایده استفاده از شیک پروتئین ساختن توده عضلانی است. بنابراین، برای افراد با وزن بالا، بسیاری از متخصصان تغذیه به آن‌ها مصرف پروتئین بالا در قالب شیک پروتئین توصیه می‌کنند.
به غیر از فواید پروتئین در فرم مکمل‌های پروتئینی، تعداد زیادی مواد اولیه طبیعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از فواید آن‌ها به صورت طبیعی بهره‌مند شوید. اما، قبل از اینکه از جنبه کاهش وزن به شیک پروتئین‌ها نگاه کنیم، اجازه دهید بدانیم که شیک پروتئین‌ها در واقع چه هستند و چرا در میان بسیاری از رژیم‌های غذایی کاهش وزن محبوب شده است.
شیک پروتئین و کاهش وزن
تحقیقات نشان می‌دهد که شیک پروتئین‌ها کمک می‌کنند تا هر ماه حدودا 4 تا 6 پوند از وزن کاهش یابد. این در صورتی ممکن است که فقط به رژیم غذایی با کالری پایین تکیه کنید و از الکل و نوشیدنی‌های گازدار پرهیز کنید. همزمان باید یک برنامه ورزشی نیز بایستی اجرا شود.
توصیه می‌شود که یک شخص باید 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن خود به صورت روزانه مصرف کند. بنابراین، اگر وزن یک نفر 130 پوند است باید 130 گرم پروتئین به صورت روزانه مصرف کند. میزان پروتئین هرچقدر که باشد، باید به 6 وعده در هر روز تقسیم شود. با این حال، رسیدن به این هدف بسیار دشوار است. بنابراین توصیه می‌شود به جای آن از شیک پروتئین استفاده کنید تا بدین ترتیب سهمیه پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنید.
شیک پروتئین وی (پروتئین آب پنیر) نیز برای کاهش وزن استفاده می‌شود. این به ویژه توسط بدن سازها استفاده می‌شود که می‌خواهند از چربی‌های موجود در بدن خلاص شوند و همچنین کاهش وزن نیز داشته باشند. پروتئین وی نیز مانند پروتئین سویا به زنان کمک می‌کند تا از شر چربی زیر پوستی خلاص شوند. همچنین پروتئین وی به مدیریت وزن کمک می‌کند، بنابراین می‌تواند توسط زنانی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند مورد استفاده قرار گیرد.
دستورالعمل تهیه شیک پروتئین خانگی
شیک پروتئین‌ها می‌توانند هم با استفاده از پودر پروتئین که در واقع مکمل پروتئین هستند و هم با استفاده از میوه‌ها و سبزیجات غنی از پروتئین تهیه شوند. برای تهیه آن در خانه، می‌توانید پودر پروتئین را با آب یا شیر یا ماست مخلوط کنید و به همراه میوه دلخواه خود داخل مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید. این شیک پروتئین‌ها همچنین مزه خوبی دارند و در انوداع طعم‌ها موجود هستند. در صورتی که شیک پروتئین شما بی‌مزه است می‌توانید به آن میوه و بسیاری مواد طعم دهنده دیگر اضافه کنید تا مزه آن بهتر شده و ارزش غذایی آن بالا برود. این مکمل‌های پروتئینی، پروتئین سویا یا تخم مرغ یا پروتئین لبنی هستند.
همچنین می‌توانید شیک پروتئین را بدون استفاده از پودر تهیه کنید. در این صورت به میوه‌ها، آجیل و سبزیجات غنی از پروتئین نیاز دارید و می‌توانید ترکیبات مختلفی با استفاده از مواد اولیه کم کالری تهیه کنید. می‌توانید از قهوه، بستنی وانیلی بدون چربی یا اسانس برای افزودن طعم استفاده کنید. دستورالعمل‌های شیک پروتئین زیر را می‌توانید به سادگی در خانه تهیه کنید.
معجون ماکا
در مصرف این معجون افراط کنید تا شانس این را داشته باشید که چند پوند از وزن خود را از دست دهید.
ترکیبات
در اینجا می‌توانید از پودر پروتئین با طعم شکلاتی که سرشار از مواد مغذی است استفاده کنید. این ماده نه تنها پروتئین مورد نیاز شما را تامین می‌کند بلکه کمبود مواد مغذی بدن شما را نیز جبران خواهد کرد. فقط مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید و به مدت چند دقیقه مخلوط کنید. سپس فورا میل کنید.
شیک پروتئین توت فرنگی
مواد اولیه
• سفیده تخم مرغ، نصف فنجان
• پودر پروتئین، دو قاشق
• ماست کم چرب، 2 قاشق غذاخوری
• توت فرنگی، 3عدد (متوسط)
• تکه‌های یخ و آب
همه مواد را مخلوط کنید و سریع میل کنید.اگر از مزه توت فرنگی خوشتان نمی‌آید می‌توانید میوه‌های دیگری را مخلوط کنید. همچنین در صورتی که نمی‌خواهید از هیچ طعم دهنده‌ای استفاده کنید می‌توانید از پودر پروتئین طعم‌دار استفاده کنید.
شیک سفیده تخم مرغ
عناصر
• سفیده تخم مرغ، یک فنجان
• آب پرتقال، نصف فنجان
• آب آناناس، نصف فنجان
قبل از شکستن تخم مرغ آن‌را خوب بشویید چون قصد داریم از تخم مرغ خام استفاده کنیم که ممکن است به خاطر وجود باکتری سالمونا که در پوسته آن وجود دارد آلوده شود. مواد اولیه را مخلوط کنید و از شیک سفیده تخم مرغ لذت ببرید. به جای آب میوه می‌توانید از خود میوه استفاده کنید تا مخلوط ضخیمتر شود. با افزودن میوه‌های دیگر می‌توانید مقدار کربوهیدرات را نیز افزایش دهید.
شیک پنیر ریکوتا
مواد اولیه
• شیر خشک بدون چربی، 2 فنجان
• موز، یک عدد
• پنیر ریکوتا، نصف فنجان
• روغن زیتون، نصف قاشق غذاخوری
• عسل، 2 قاشق غذاخوری
همه مواد اولیه را مخلوط کنید و سریعا این نوشیدنی سالم و گوارا را میل کنید. پنیر ریکوتا نسبت به پنیر دلمه شده چربی کمتری دارد و غنی از پروتئین وی است از این رو این منبع غنی از پروتئین لبنی را به این مخلوط اضافه می‌کنیم.
شیک سیب و جو دو سر
مواد اولیه
جو دو سر فوری، 2 قاشق غذاخوری
شیر خشک بدون چربی، 2 فنجان
توفو، 2 حبه
بادام، 5یا 6 عدد
عسل، 2قاشق غذاخوری
سیب
تمام مواد اولیه را در مخلوط‌کن قرار دهید و تا زمانی که شیک روان شود به مخلوط کردن ادامه دهید. اشخاصی که به شیر سویا و عسل حساسیت دارند می‌توانند از این شیک خودداری کنند.
چه زمانی شیک پروتئین مصرف کنیم تا کاهش وزن حاصل شود؟
توصیه نمی‌شود که وعده‌های غذایی را با شیک پروتئین جایگزین کنید. بهترین زمان برای مصرف آن در هنگام صبح است. بعد از آخرین وعده غذایی در شب، به مدت 8 ساعت چیزی نخواهید خورد. از این رو، مصرف پروتئین در هنگام صبح باعث جذب سریع آن خواهد شد. زمان مناسب دیگر برای مصرف پروتئین، بعد از تمرینات تقویتی است، چون حاوی مواد مغذی و مقادیر بالایی از پروتئین است که بدن برای بازسازی و مرمت عضلات به آن نیاز دارد.
هنگامی که یک پودر پروتئین انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید پودری انتخاب می‌کنید که دارای کیفیت خوبی است. اگر پودر کیفیت خوبی نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که باعث بروز برخی عوارض جانبی در بدن شود. اگر گیاه‌خوار هستید، در این صورت مجبور هستید که به پروتئین سویا متوسل شوید. بهترین گزینه این است که شیک پروتئین حاوی پودر پروتئین نباشد. توصیه می‌شود که شیک پروتئین بعد از مشورت با پزشک مصرف شود. پزشک در مناسب‌ترین جایگاه قرار دارد تا مقدار مناسب پروتئین را برای شما توصیه کند.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید