عشق را دوباره زنده کنید

عشق را دوباره زنده کنید

ترجمه:آناهیتا درودیان

اگر بعد از چند سال زندگی مشترک روابط عاشقانه شما با همسرتان کمرنگ شده واحساس می کنید زندگی تان به شیرینی گذشته نیست این 5 نکته را به کار ببندید
وقتی در مرحله خواستگاری هستید، فقط به این فکر می کنید که با هم بودن شما تا چه حد می تواند هیجان انگیز و عاشقانه باشد. اما این روزها وبعد از سال ها زندگی مشترک می بینید که دیگر نمی توانید همدیگر را شاد کنید. با گذشت زمان طوری به زندگی مشترک عادت کرده اید که دیگر هیچ کار فوق العاده ای برای هم انجام نمی دهید. همیشه آن قدر مسؤولیت وجزئیات وجود دارد که دیگر کسی نمی تواند به رمانتیک بودن فکرکند. شاید احساس خوشبختی را فراموش کرده اید وفکر می کنید همسرتان هم دیگر به آن نمی اندیشد.اما مأیوس نشوید. دراینجا 5 راهکار پیشنهادی وجود دارد که به شما کمک می کند روابط عاشقانه را دوباره به زندگی مشترکتان باز گردانده و آنها را احیا کنید.

کلمات محبت آمیز به کار ببرید

اینکه به همسرتان بگویید دوستش دارید اصلاً جمله بدی نیست، همه دوست دارند که به آنها گفته شود چقدر با ارزش و دوست داشتنی هستند. اما علاوه براین جمله کلیشه ای، راه های دیگری هم برای به کار بردن جملات محبت آمیز وجود دارد:-آرزوها، رویاها، امیدها و افکار سری خود را با همسرتان در میان بگذارید. این حرف های کوچک باعث می شود همسرتان احساس کند به شما نزدیک است چون به او اجازه داده اید از خصوصی ترین افکار و دیدگاه هایتان باخبر شود. وقتی هدف شما این است که در زندگی مشترک با همسرتان احساس صمیمانه تری داشته باشید، فقط باید افکار واحساساتی را مطرح کنید که بین شما وهمسرتان رابطه محبت آمیزتری ایجاد می کند. هرگونه نگرانی که ممکن است عصبانیت یا جاری شدن اشک ها را در پی داشته باشد برای زمان دیگری نگه دارید.-هرچند وقت یکبار به همسرتان بگویید که چقدر از بابت ازدواج با او خوشحال هستید. سپس درباره شرایطی که درآن بیشترین احساس خوشبختی را داشته اید با او حرف بزنید و توضیح دهید از کدام رفتارهای او بیشتر خوشتان می آید، شوخ طبعی او، خوشامد گویی اش وقتی از سرکار به خانه می آیید و…؟ خیلی از زن و شوهرها بیشتر وقت شان را به این اختصاص می دهند که درباره تقصیرات و کوتاهی های دیگری شکایت کنند. پس اگر می خواهید روابط عاشقانه تری داشته باشید، این طرز برخورد را کنار بگذارید و اجازه دهید که او بداند چه رفتارهایی شما را بیشتر خوشحال می کند.

به ظاهر یکدیگر توجه کنید

اغلب اوقات افرادی که سال هاست باهم ازدواج کرده اند نیازی نمی بینند که به سرو وضعشان برسند و جلوی همسرشان ظاهر خوب و مرتبی داشته باشند. اگر همسر شما دوست ندارد با ظاهری شلخته و به هم ریخته جلوی چشمانش راه بروید این خواسته او را نادیده نگیرید. اگر شما نسبت به ظاهرتان بی تفاوت باشید ممکن است همسرتان به سختی بتواند قدمی برای یک روابط رمانتیک تر بردارد.
هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید در خانه تان آزاد باشید و هر لباسی که دلتان می خواهد بپوشید اما به خاطر همسر و زندگی مشترک، به ظاهر و بهداشت فردی تان بیشتر اهمیت دهید. به شریک زندگی تان نشان دهید که برای داشتن ظاهر خوب وقت می گذارید تا تمیز، مرتب و خوشبو باشید.

گاهی «فقط» با هم باشید

هنگامی که زن و شوهر زمان هایی را به تنها بودن با هم اختصاص ندهند، به تدریج شکافی بین آنها ایجاد می شود. وقتی که زوج ها با هم مشکلاتی داشته باشند سعی می کنند برای دوری از هم خودشان را با دوستان، بچه ها، افراد خانواده وحتی اشخاص غریبه سرگرم کنند و ازآنها به عنوان سپری برای دوری از همسرشان بهره ببرند. زوج هایی که فرزند کوچکی دارند باید سعی کنند که بین برنامه هایشان یک جای خالی هم در نظر بگیرند تا اوقاتی را با هم به تنهایی بگذرانند. البته پیدا کردن یک پرستار بچه خوب کار راحتی نیست و شاید ساده ترین کار این باشد که هرجا می روید، کودک را هم با خودتان ببرید اما باید بدانید که لازم است هرچند وقت یکبار تفریحات دو نفره داشته باشید. بنابراین یکی از مشغولیت های ذهنی تان را به این اختصاص دهید که حداقل چند ساعت در هفته برنامه های دو نفره ترتیب دهید. پیاده روی کنید، به سینما یا پارک بروید. حتی می توانید در یک رستوران همدیگر را ملاقات کنید. به هرحال تا آنجا که می توانید این دیدارها را کش دهید و خیلی زود و با نگرانی از بابت وضعیت بچه به خانه برنگردید.
اگر این نکته را نادیده بگیرید و زمان های با هم بودن را کاملاً حذف کنید نباید انتظار داشته باشید که رابطه شما همچنان عاشقانه باقی بماند. کاری که باید انجام دهید این است که زمان بدون وقفه ای را به بیان افکار، احساسات و نظرات تان اختصاص دهید. البته به گونه ای که شما و همسرتان را با هم صمیمی تر کند.

مثل بچه ها با هم بازی کنید و بخندید

وقتی روزمرگی بر شما غلبه می کند شاید فراموش کنید که بازی و شوخی کردن با یکدیگر به اندازه کار کردن با هم اهمیت دارد. پس این لحظات هرچند کوتاه را از دست ندهید چون باعث می شود از ازدواج تان بیشتر احساس رضایت کنید و ازاین بابت از خدا سپاسگزار باشید. دراین زمینه چند نکته وجود دارد: به شیوه ای که بچه ها با هم بازی می کنند خوب دقت کنید. ببینید چطور سعی می کنند از بازی با هم لذت ببرند و بخندند. برخلاف کودکان، افراد بزرگسال بیشتر اوقات آن قدر خودشان را در میان مسؤولیت ها و مشکلات زندگی غرق می کنند که دیگر جایی برای تفریح و لذت باقی نمی گذارند. پس سعی کنید نسبت به بقیه مردم زندگی متفاوتی داشته باشید. اگر تفریح و بازی در زندگی شما گم شده، همین امروز آن را پیدا کنید-به فعالیت هایی فکر کنید که هردوی شما از شرکت درآن خوشحال می شوید. شاید یکی از این فعالیت ها رفتن به پیک نیک خارج از شهر، بازدید از باغ وحش، رفتن به شهربازی، خرید چند فیلم سینمایی یاحتی نشستن در خانه وسفارش پیتزا باشد. به هر حال باید فعالیتی را انتخاب کنید که باعث می شود هر دوی شما بخندید و احساس سبکی داشته باشید. برای اینکه در هر زمان اوقات خوشی را سپری کنید. سرگرمی های متنوعی در اطرافتان وجود دارد اما نکته مهم اینجاست که این فعالیت ها برای هردوی شما خوشایند وسرگرم کننده باشد. به خاطر دیگری از علاقه خودتان کوتاه نیایید و به زور هم وانمود نکنید که راضی هستید.

خاطرات مشترک را تکرار کنید

آیا در دوران نامزدی به یک رستوران خاص می رفتید یا حتی از یک خیابان، پارک یا فروشگاه خاطره خوشی دارید؟ سعی کنید با همسرتان دوباره به آن محل بروید، یعنی جایی که برای هر دوی شما معنای خاصی دارد. البته در صورتی چنین تصمیمی را مطرح کنید که دسترسی به آن محل برایتان راحت باشد. برای مثال حتما لازم نیست به شهری بروید که هزاران کیلومتر با شما فاصله دارد فقط به این خاطر که ماه عسلتان را در آنجا گذرانده اید. می توانید به پارکی بروید که ساعت ها در آنجا با هم قدم می زدید و درباره زندگی آینده با هم صحبت می کردید. به هرحال اگر به خاطراتتان مراجعه کنید می بینید که جاهای خاطره انگیز زیادی در پس زمینه ذهنتان پنهان شده اند. فقط کافیست گرد و غبار فراموشی را از روی آنها پاک کنید و خاطرات روزهای خوب را با جزئیاتشان با یاد بیاورید. اگر می خواهید روابط عاشقانه شما دوباره بیدار شود این روش را به کار ببرید. وقتی به محل خاطره انگیزی قدم می گذارید، روزهای خوبی را به یاد می آورید که این یادآوری ها پیوند شما را صمیمانه و عاشقانه می کند. بنابراین هر چند وقت یکبار به حافظه تان فشار بیاورید تا جاهای تازه تری یادتان بیاید و به آنها سری بزنید. برای اینکه ذهنتان فعال شود از آلبوم های عکس کمک بگیرید. یادتان باشد که ازدواج شما در جریان است و به جلو پیش می رود. پس در هر مرحله تجربیات با ارزشی را خلق کنید، به جاهای تازه ای بروید و به زندگی تان تنوع بدهید تا در آینده هم بتوانید به خاطرات امروز رجوع کنید و مکانی را برای تازه کردن خاطرات روزهای خوب داشته باشید.
منبع:نشریه همشهری مثبت، شماره مسلسل 182.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید