آیا هندوانه برای شما مفید است؟

آیا هندوانه برای شما مفید است؟

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

اگر هندوانه می‌توانست صحبت کند، به این سئوال این گونه پاسخ می‌داد که «این سئوال توهینی به من محسوب می‌شود». این مقاله را خوانده و به فوائد هندوانه پی ببرید.

آیا می‌دانستید؟
خوردن هندوانه به صورت روزانه می‌تواند رسوبات کلسترول LDL (کلسترول بد) را نزدیک به 50% کاهش داده در نتیجه، خطر انسداد عروق و در نتیجه مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد.
چرا خوردن هندوانه موجب تندرستی می‌شود

آهسته ساختن روند پیری زودرس
>
این میوه سرشار از ویتامین C می‌باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است. همانطور که همه ما می‌دانیم، آنتی اکسیدان‌ها با محافظت از بدن در برابر حمله‌ی رادیکال‌های آزاد، تأثیرات ضد پیری را فراهم می‌سازند. با افزایش سن، بدن مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی می‌شود. به عنوان مثال با افزایش سن بینایی رو به زوال می‌رود. راهی آسان جهت دور نگاه داشتن این بیماری‌های مرتبط با سن، مصرف ویتامین C است که به وفور در هندوانه یافت می‌شود.

محافظت از بدن در برابر سرطان
>
لیکوپن، کاروتنوئیدی است که خواص ضد سرطانی دارد نیز جزء مهمی از هندوانه را تشکیل می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهند که سطوح پایین‌تر لیکوپن در خون، فرد را در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌دهد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که لیکوپن می‌تواند نقش مهمی در کاهش شانس ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ بازی کند. بنابراین، وارد نمودن هندوانه به رژیم غذایی روزانه که منبعی عالی از لیکوپن بوده و می‌تواند در واقع حمله‌ی سرطان را متوقف سازد، کار اشتباهی نخواهد بود.

کمک به داشتن قلبی سالم
>
آیا می‌دانید که هندوانه در فهرست مواد غذایی سالم برای قلب قرار دارد؟ فوائد هندوانه در سلامت به پیشگیری از سرطان محدود نمی‌شود. به منظور برخورداری از یک قلب سالم، مصرف روزانه‌ی لیکوپن به قدر کافی بسیار اهمیت دارد. به منظور اطمینان از دریافت میزان مورد نیاز روزانه‌ی بدن از لیکوپن، فرد همراه با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی می‌تواند همچنین هر روز هندوانه مصرف نماید. این میوه می‌تواند قطعاً به محافظت از قلب در برابر بیماری‌های مختلف کمک کند.

افزایش سطوح انرژی
>
مصرف چند وعده هندوانه موجب احساس نیرو و انرژی در شما خواهد شد. دلیل آن بسیار غنی بودن هندوانه از ویتامین B است. به منظور غلبه بر خستگی، اغلب توصیه می‌شود که نوشیدنی‌های انرژی‌زای ویتامین B بنوشید. به این دلیل که کمبود ویتامین می‌تواند به کاهش سطوح انرژی منجر می‌شود. بنابراین، یکی از راه‌های طبیعی افزایش سطوح انرژی خوردن روزانه‌ی وعده‌هایی از هندوانه خواهد بود.

کاهش فشار خون بالا
>
خوشحال خواهید شد که بدانید، این میوه درمان طبیعی جهت پایین آوردن سطوح فشار خون می‌باشد. به این دلیل که هندوانه سرشار از پتاسیم یعنی یک ماده‌ی معدنی خوراکی است که می‌تواند سطوح فشار خون سالم را به حالت اولیه بازگرداند. پزشکان اغلب مکمل‌های پتاسیم را به منظور کاهش فشار خون بالا تجویز می‌نمایند. به جای مصرف دارو، خوردن روزانه‌ی هندوانه راهی مؤثر جهت کاهش فشار خون خواهد بود.

مفید بودن آن برای پوست
مصرف هندوانه به دلیل بالا بودن محتوای آب، می‌تواند همچنین جهت درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و درماتیت مفید باشد. اعتقاد بر این است که نوشیدن آب هندوانه به درمان آکنه کمک می‌کند. این میوه همچنین به دلیل آنکه منبع خوبی از لیکوپن و ویتامین C می‌باشد، می‌تواند به جوانسازی پوست و بهبود بافت آن کمک نماید. برای تولید کلاژن یعنی پروتئین موجود در لایه‌های درونی پوست، لازم است که مقادیر کافی از ویتامین C مصرف شود. کلاژن اساساً حالت ارتجاعی پوست را فراهم ساخته و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین خوردن هندوانه (با میزان بالای ویتامین C) می‌تواند قطعاً به آهسته ساختن پیری پوست کمک کند. حتی استفاده از آب آن به صورت خارجی و بر روی پوست، گزینه‌ی خوبی جهت پاکسازی پوست از لکه و جوش خواهد بود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید