آنچه مردها « واقعاً» می خواهند!

آنچه مردها « واقعاً» می خواهند!

چیزهایی که نیاز واقعی مردان به حساب می آیند، چیزهای مبهم و پیچیده ای نیستند. آنچه آنها واقعاً به آن نیاز دارند، در سه چیز خلاصه می شود:
«تأیید، احترام و عشق»
یکی از بزرگان در این باره می گوید: « مردان می خواهند قهرمان زندگی شان باشند.» بدین ترتیب هرگاه همسرشان ناراحت و ناامید باشد، آنها احساس می کنند که در زندگی شکست خورده اند. با این حال امروزه زنان کمی هستند که می دانند شوهران شان تا چه حد آسیب پذیر بوده و چقدر نیازمند عشق و علاقه هستند.
در زیر به سه نکته اساسی اشاره می کنیم که هرچند تمام مردها نسبت به آن آگاهی دارند، ولی در عمل کمتر زنی پیدا می شود که بدان پایبند بماند. این سه اصل در زیر بیان شده است:
1- تعریف و تمجیدهای زن نسبت به شوهرش و البته مهر تأیید زدن به کارهایی که او انجام می دهد، بی نهایت او را تحت تأثیر قرار می دهد.
2- نظر یک زن نسبت به همسرش برای او اهمیت حیاتی دارد.
3- شوهران عمیقاً دوست دارند که همسران شان را خوشبخت کنند.
تأیید، احترام و عشق. آیا شوهر شما به جای این سه مورد غرغر، انتقاد و سنگدلی تحویل می گیرد؟

تأیید و تمجید

آیا شما جزو آن دسته از زنانی هستید که وقتی همسرتان در پایان روز خسته و کوفته از سر کار برمی گردد، با خرواری از شکایت و غرغر به سراغ او می روید؟
– چرا فراموش کردی آشغالا رو بیرون بذاری؟
– بیا به بچه هات درس بده. من دیگه حوصله شون رو ندارم.
در این صورت باید با چنین پاسخ هایی هم آشنا باشید:
– چرا نرفتی کتم رو از خشکشویی بگیری؟
– چی کار می کردی که غذا هنوز آماده نیست؟
فراموش نکنیم که اهمیتی ندارد چه کسی چه وظیفه ای دارد. مهم این است که در قبال دیگری چه رفتاری داشته باشیم ضرب المثلی است که می گوید:« اگر تو مثل ملکه ها رفتار کنی، او با تو مثل پادشاه رفتار خواهد کرد.» بهتر نیست به جای غر زدن، چنین جمله هایی به همسرتان بگویید:
– از اینکه اون شب بچه ها رو بردی حموم، خیلی ممنونم.
– ایده این که امشب شام رو از بیرون بگیر، ایده خیلی خوبی بود.
در نظر داشته باشید هرچند گاهی آنها فقط وظیفه شان را انجام می دهند، ولی این جور برخورد کردن باعث می شود که آنها با علاقه خاصی دوباره از این قبیل کارها انجام دهند و( می دانیم که این قسمت خیلی سخت است) سعی کنید حواس تان را معطوف به کارهایی که شوهرتان انجام داده کنید، نه به کارهایی که انجام نداده است.
در طول روز سعی کنید به او نشان دهید که کارهایش را می پسندید و به او توجه دارید. سعی کنید هر روز حتی اگر شده 20 دقیقه را به این کار اختصاص دهید.

احترام

به شوهرتان نشان دهید که چقدر به او افتخار می کنید. مثلاً به او بگویید: « چقدر ماهرانه با مشتریت رفتار کردی» یا « می خواستم بچه رو به محض این که از مدرسه برگشت، به رختخواب بفرستم، ولی صبوری تو با اون واقعاً قابل تحسین بود.» یا « از این که مشکل تحصیلی بچه ها رو با دیپلماسی خاصی حل کردی، خیلی خوشحالم.» در نظر داشته باشید که شمار زیادی از مردان از این که روز به روز کارهای شان بدتر می شود و نمی توانند راه حل مناسبی برای آن بیابند، غمگین و غمگین تر می شوند. درد و رنجی که آنها از این مورد می کشند، کاملاً مشهود است. آنها به احترامی که شما نسبت به او قایل می شوید احتیاج دارند، تا زمانی که دلسرد می شوند، از آن بهره جویند.
اینجا صحبت از مسؤولیتی است که زن نسبت به شوهرش دارد. حالا این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا واقعاً از پس مسئولیت تان برآمده اید؟ همان طوری که در کلاس های پیش از ازدواج عنوان می شود، ازدواج داد و ستد نیست و چیز پنجاه پنجاهی در آن وجود ندارد. ازدواج و زندگی زناشویی، گفتن مداوم وظایف یکدیگر نیست. فراموش نکنیم که زندگی موهبتی لذت بخش است. احترام پایه و اساس هر عشقی است. می توانید با چیزهای خیلی ساده و سطحی، از همین امروز شروع کنید:
وقتی شوهرتان به خانه می آید، تلفن تان را قطع کنید یا هرگز در جمع با او تحقیرآمیز حرف نزنید. برای این که با شوهرتان به شایستگی رفتار کنید، یک قانون بسیار ساده وجود دارد: با او همان طور رفتار کنید که دوست دارید او با شما رفتار کند.

عشق

« دوستت دارم». این دو کلمه را بدون این که از شما بخواهند، اغلب بر زبان آورید. یک مرد دقیقاً همان قدر که شما به شنیدن این جمله نیاز دارید، نیازمند این دو کلمه است. البته عشق و علاقه خود را در رفتارهای تان نیز به او بفهمانید. این کار را به شیوه ای انجام دهید که دوست دارید او برای شما انجام دهد. اکثر زن ها عادت کرده اند که به نیازهای خود توجه کنند و به همین سادگی دیگران را از یاد ببرند. فراموش نکنید که رفتارهای آمیخته با عشق و محبت می تواند شوهران تان را وادار کند تا رفتارهای محبت آمیز بیشتری با شما داشته باشند. داد و بیداد کردن بر سر شوهرتان راه حل خوبی نیست. ازدواج، داستان یک مرد و یک زن است که شانه به شانه یکدیگر کار می کنند. پس هر یک به خوبی از نیاز دیگری باخبر است. تأیید و تمجید از کارهای شوهرتان، احترام گذاشتن به او و ابراز عشق و علاقه، پایه های یک ازدواج مستحکم است.
منبع: کوچه ما، شماره 9.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید