سیر و فشار خون بالا

سیر و فشار خون بالا

 

سیر یکی از مواد غذایی مفید برای درمان برخی بیماری‌ها به شمار می‌رود. اکنون افراد زیادی از رابطه‌ی سیر و فشار خون بالا مطلع هستند و می‌خواهند بیشترین استفاده را از آن داشته باشند.
اگر آمار افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند را ببینید، اعداد و ارقام متحیر کننده خواهد بود. افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند برای کنترل فشار خون باید دارو مصرف کنند. ولی اگر درمان‌های خانگی برای فشار خون وجود داشت خوب نبود؟ طبیعت با ما بسیار مهربان بوده است و محصولات طبیعی زیادی وجود دارند که تأثیر زیادی در کنترل فشار خون دارند. یکی از این راهکارها برای فشار خون بالا سیر است. آیا قبلاً در این مورد شنیده‌اید و شک دارید که سیر برای فشار خون بالا مفید است یا خیر؟ تحقیقات اثبات کرده‌اند که می‌توان از سیر برای کاهش فشار خون و همچنین طبیعی کردن فشار خون استفاده کرد. سیر هم به کاهش فشار سیستولیک و هم فشار دیاستولیک کمک می‌کند. می‌توان از مکمل‌های سیر ، پودر سیر یا خود سیر برای درمان فشار خون استفاده کرد.
سیر حاوی سلنیوم و ژرمانیوم است. سلنیوم موجود در سیر به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کند و فشار خون را به حالت طبیعی باز می‌گرداند. به غیر این این دو، سیر همچنین حاوی مهار کننده‌‌های ACE طبیعی است که. سیر همچنین منبع غنی از منیزیم و فسفر است. سیر همچنین حاوی آدنوزین ، آلیسین و ترکیبات گوگردی است که همگی در کاهش فشار خون بالا مؤثر هستند زیرا، به گشاد کردن رگ‌ها کمک می‌کنند. این به نوبه‌ی خود به روان‌تر شدن جریان خون در رگ‌ها کمک می‌کند که به نوبه‌ی خود به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
چگونه از سیر برای کاهش فشار خون استفاده کنیم
با روش‌های مختلف می‌توان از سیر برای درمان فشار خون بالا استفاده کرد. هنگامی که می‌خواهید از سیر برای درمان فشار خون بالا استفاده کنید، بهتر است آن را نجوشانید. برای کاهش فشار خون مصرف سیر خام توصیه می‌شود. گفته می‌شود که مصرف سیر به صورت ناشتا بیشترین تأثیر را دارد. ولی افرادی که از اسیدیته ، سوزش سر دل و زخم معده رنج می‌برند نباید با معده‌ی خالی سیر مصرف کنند زیرا، این کار ممکن است باعث تشدید شرایط شود. چای سیر نیز در کاهش فشار خون بالا مؤثر است. بنابراین، می‌توان از چای سیر نیز بدین منظور استفاده کرد.
مکمل‌های سیر ، پودر سیر و روغن سیر در بازار موجود است. اگر چه از مکمل‌های سیر می‌توان برای کاهش فشار خون استفاده کرد ولی مصرف شکل طبیعی آن توصیه می‌شود. از پودر سیر نیز می‌توان برای درمان فشار خون بالا استفاده کرد. برای کاهش فشار خون می‌توان از نصف قاشق چایخوری پودر سیر به همراه یک فنجان آب گرم به صورت ناشتا استفاده کرد. همچنین می‌توان از دو حبه سیر دوباره به همراه یک فنجان آب گرم استفاده کرد. برخی افراد طعم تند سیر را دوست ندارند بنابراین، می‌توانند سیر را بدون جویدن آن ببلعند.
اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید و می‌خواهید از سیر برای درمان بیماری خود استفاده کنید، بهتر است با یک گیاه‌شناس مشورت کنید. بدون مشورت پزشک از قطع کردن داروهای فشار خون خود خودداری کنید. مشورت با پزشک معالج در این مورد نیز توصیه می‌شود.

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید