روش های ایجاد تغییر در رفتار همسر

روش های ایجاد تغییر در رفتار همسر

نویسنده:فاطمه قربان

هه افراد در زندگی مشترک به دنبال صمیمیت و عشق هستند. اگر شما هم می خواهید رابطه تان با همسرتان گرم و محکم باشد، توصیه های زیر را جدی بگیرید.
* محبت کردن: اگر به اندازه ای به همسرتان محبت کنید که او باور کند واقعاً دوستش دارید، خواسته تان تأثیر گذار خواهد بود و فرصت های بی شماری را به دست می آورید.
* تکریم: با تکریم و احترام به همسرتان، محبت او را به دست می آورید، در نتیجه سخن تان را می پذیرد.
* نصیحت و موعظه: نصیحت از روی خیرخواهی، تأثیرگذار خواهد بود.
* تشویق: به معنی آگاهی دادن است و در صورتی که روش های دیگر اثرگذار نباشد، از آن استفاده می گردد. تنبیه باید متناسب با رفتار نامطلوب همسر باشد که البته کسی در آگاهی دادن (تنبیه) دیگران موفق می شود که اول، خود را ادب کرده باشد و رفتارش در آن مورد، الگو باشد.
* رشد علمی: سعی کنید به رشد علمی همسرتان بیفزایید. بدین منظور، خود باید عالم باشید.
* بلند همتی: سعی کنید که در زندگی بلندهمت باشید و تا جایی که برایتان امکان دارد، رضایت همسرتان را به دست آورید.
* یادآوری زیبایی ها: زیبایی های ظاهری همسرتان را برای او بازگو کنید. این امر به خصوص برای خانم ها اهمیت فراوانی دارد. به زیبایی های باطنی همسرتان نیز توجه کنید که البته زیبا دیدن اشخاص و اشیاء تا حد زیادی به تفکر و نگرش شما بستگی دارد. اگر به لطافت روحی رسیده باشید، باور می کنید که زیبایی های ظاهری، گذرا بوده و ممکن است با یک حادثه از بین برود اما زیبایی های درونی و سیرت های نیکوی آدمی، همیشه ماندگار است. بنابراین در مورد ظاهر همسرتان، حساس نباشید و او را همان گونه که هست، بپذیرید.
همیشه سعی کنید خواسته ها و تمایلات یکدیگر را برآورده کنید و تنها به دنبال گرفتن سهم خود از زندگی نباشید. عارفانه فکر کنید زیرا سخن عرفا این است که «می خواهم که نخواهم.»
منبع:نشریه شادکامی و موفقیت شماره 69

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید