آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟

آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

لیمو نه تنها در غذاها، داروهای خانگی، و یا کارهای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه می‌تواند به یک باتری کاملاً کاربردی تبدیل شود ـ باتری‌ای که آنقدر خوب باشد که بتواند یک ال ای دی را روشن سازد. درخت لیمو یکی از قدیمی‌ترین درختانی است که در جهان کاشته شده و لیمو به جهت داشتن منافع و مزایای بسیار زیاد شناخته شده است، یکی از فوائد اولیه آن خاصیت ادرار آوری است.


ادرار آور طبیعی
لیمو به عنوان یک ادرار آور طبیعی به مسمومیت زدایی کمک می‌نماید
اگر بخواهیم صحبت از یک نوشیدنی بسیار سرد تازه در یک روز گرم و یا یک ضد عفونی کننده‌ی خانگی ارزان قیمت کنیم، باید بگوییم که لیمو همیشه اولین موردی است که به فکر شما خطور می‌کند. به غیر از لیمو، بعضی از دیورتیک یا ادرار آورهای طبیعی دیگر سرکه سیب، آرتیشو، خیار، آب کرن بری (Cranberry)، هویج، کلم، قاصدک، رازیانه، چای سبز، گزنه، گوجه فرنگی، شاهی آبی، و هندوانه را شامل می‌شود.
لیمو به عنوان یک ادرار آورلیمو را به عنوان یک دیورتیک طبیعی به حساب می‌آورند، به این دلیل که میزان ادرار را به ویژه هنگامی که با آب گرم یا داغ مصرف شود، افزایش می‌دهد. با توجه به این ویژگی، یکی از فوائد مهمی که لیمو دارد، کمک به احتباس آب می‌باشد. بسیاری از افرادی که دچار اِدم یا ورم می‌باشند، با با نوشیدن آب لیمو تسکین می‌یابند. علاوه بر این، با ایجاد دیورز یا ادرار زیاد، لیمو به دفع سموم و باکتری‌های مضر از بدن کمک می‌کند.
طرز تهیه‌ی آب لیمو ـ کرن بری ادرار آور
آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟
1 قاشق غذا خوری از عصاره‌ی آب کرن بری را با 8 اونس (796ر226 گرم) آب مقطر گرم مخلوط نمایید. پس از در آوردن هسته‌ی لیمو، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را در محلول بریزید. جهت مزه‌دار شدن نوشیدنی، مقداری شکر به آن بیافزایید، آب میوه را درون یک بطری ریخته و به خوبی آن را تکان دهید. بفرمایید! بر عکس یک «آب طعم‌دار» طبیعی، این آب لیموی ادرار آور طعم‌دار، رژیمی، و سرشار از ویتامین C می‌باشد.
نکته‌ای جهت یادآوری

لیمو، به عنوان یک دیورتیک، ممکن است به بدن برای رهایی از چند پوند آب کمک کرده و وزن آب بدن را کاهش دهد، اما به معنای واقعی موجب کاهش وزن نمی‌شود. بنابراین، چنانچه قصد کاهش وزن در دراز مدت را دارید، توصیه می‌شود به ادارا آورها (چه طبیعی و چه غیر طبیعی) تکیه نکنید.
معایب مصرف بیش از حد لیمولیمو برای بدن بسیار مفید است، اما، تنها بایستی هنگامی که بدان نیاز دارید از این میوه استفاده کنید و نه به طور منظم. اگر چه عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد آب لیمو هنوز مشخص نشده است، اما بسیاری از افراد دچار ساییدگی مینای دندان شده که ممکن است بعد از مدتی مشکلاتی همچون، حساسیت دندانی و پوسیدگی دندان را به بار آورد.
یک هشدار در مورد ادرار آورها
جهت رعایت جانب احتیاط، بایستی بدانید که از مصرف طولانی مدت هر نوع ادرار آوری خودداری نمایید، به این دلیل که ممکن است منجر به ایجاد عوارض جانبی همچون، آریتمی، خستگی مفرط، ضعف، گرفتگی عضلانی، کم آبی بدن و کاهش اشتها شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید