فوائد خوردن گوشت

فوائد خوردن گوشت

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

گوشت حاوی تمام مواد مغذی مهمی است که جهت برخورداری از یک زندگی سالم وجود آنها حیاتی می‌باشد. خوردن مرتب گوشت به طرق بسیاری به فرد فایده می‌رساند. این مقاله به شما در درک مزایای متعدد خوردن گوشت کمک می‌نماید.
گوشت حاوی مواد مغذی مهمی است که وجود آنها جهت انجام وظایف حیاتی سوخت و ساز بدن ضروری می‌باشد. این مواد مغذی، پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی را شامل می‌شود. تمام این مواد مغذی مسئول تأمین انرژی و سالم نگه داشتن شما هستند.

مواد مغذی موجود در گوشت

پروتئینها:
گوشت منبعی غنی از پروتئین است. بدن در مقادیر بسیار بالا به پروتئین نیاز دارد، به این دلیل که دارای نقش‌های متنوعی است که این نقش‌ها جهت عملکرد بدن و سلامت کلی، حیاتی می‌باشند. در میان آنها مهمترین نقش و وظیفه‌ی پروتئین ساخت و مرمت بافتهای بدن و تشکیل آنتی باد‌هایی است که در برابر عفونتها به مبارزه می‌پردازند. قاعدتاً، پروتئین‌ها ۲۰-۱۹ درصد گوشت را تشکیل می‌دهند. برخی از آنها ممکن است به شکل اسیدهای آمینه و پپتیدهای کوچک موجود باشند. اینها به راحتی توسط خون جذب می‌شوند. گوشت به عنوان یک پروتئین با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که حاوی تقریباً تمامی اسیدهای آمینه ضروری شناخته شده است. بنابراین، داشتن یک سیستم ایمنی قوی همراه با ظرفیت بازسازی و بهبود سریع بدن، فوائدی است که مصرف گوشت در سلامت دارد.

مواد معدنی:
گوشت حاوی مقادیری مواد معدنی است. و خصوصاً غنی از آهن می‌باشد. بدن شما جهت تشکیل هموگلوبین لازم برای انتقال اکسیژن از ریه‌ها به بخش‌های دیگر بدن، به آهن نیاز دارد. ماده‌ی معدنی دیگری که در گوشت موجود است، روی می‌باشد. این ماده‌ی معدنی سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به شکل‌گیری بافتها کمک می‌کند. گوشت همچنین با تأمین سلنیوم به شکستن چربی و دیگر مواد شیمیایی در بدن کمک می‌نماید. بنابراین، گوشت بعضی مواد معدنی بسیار مهم را برای شما تأمین کرده که دسترسی به هر کدام جهت انجام عملکرد مناسب آن ضروری است.

ویتامین ها:
گوشت همچنین حاوی برخی ویتامین‌ها است که برجسته‌ترین آنها ویتامین A، B و D می‌باشند. ویتامین A بینایی را بهبود می‌بخشد، موجب تقویت استخوان و رشد و نمو دندان شده، و سلامت مطلوب پوست را حفظ می‌نماید. ویتامین B موجب تقویت سیستم عصبی مرکزی شده و سلامت روان را فراهم می‌سازد. به طور مشابه، ویتامین D استفاده از کلسیم و فسفر را بالا برده که به نوبه خود، سلامت استخوانها و دندان‌ها را حفظ می‌کند. بنابراین، مواد مغذی بدست آمده از ویتامین‌های موجود در گوشت به منافع دیگر گوشت معطوف می‌شود.
با این حال، بایستی بدانید که گوشت حاوی محتوای بسیار بالایی از چربی و کلسترول است که فشار بسیار زیادی بر بدن وارد می‌سازد. سطوح بالای چربی و کلسترول موجب افزایش اختلالاتی می‌شوند که به طور مستقیم قلب و سیستم گردش خون را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین، بهتر است تنها مقادیر محدودی گوشت مصرف نمایید. مصرف گوشت را تنها به ۳-۲ مرتبه در هفته برسانید. این کار جهت جلوگیری از بروز مشکلات مختلف سلامتی ضروری است.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

مطالب مشابه