میوه‌های با پروتئین بالا

میوه‌های با پروتئین بالا

مترجم:حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون

شما ممکن است به خوبی با منافع میوه‌ها بر بدن خود آشنا شده باشید. برخی میوه‌ها که پروتئین بالایی دارند تأثیرات شگفت آوری روی پوست دارند، به رشد ماهیچه کمک می‌کنند، سیستم ما را تصفیه می‌کنند و سیستم ایمنی بدن ما را افزایش می‌دهند.
میوه‌هایی که پروتئین بالایی دارند این توانایی را دارند که پروتئین مورد نیاز بدن ما را تأمین کنند. وقتی ما چنین میوه‌هایی را بخشی از رژیم غذایی خود می‌سازیم از کمبود پروتئین کمتر رنج می‌بریم. آووکادو، آجیل‌های برزیلی، نارگیل، گردو، خرما، کشمش‌ها و انجیر شامل مقدار زیادی پروتئین هستند. علاوه بر پروتئین آنها شامل مواد غذایی ضروری دیگر برای عملکرد درست بدن ما هستند. منافع خوردن میوه‌های غنی از پروتئین شامل رشد مناسب ماهیچه‌ها و رشد بافت پوست است. علاوه بر این، میوه‌هایی که شامل مقدار زیادی پروتئین و فیبر هستند به عنوان روان کار برای سیستم گوارشی ما عمل می‌کنند.
لیست میوه‌های با پروتئین بالا :

• آجیل برزیلی: ۴ر۲۳
• زرد آلو: ۴۰ر۱
• آووکادو: ۰۰ر۲
• موز: ۸۹ر۳
• توت جنگلی یا کوهی: ۳۹ر۱
• قره قاط: ۷۴ر۰
• میوه‌ی درخت نان: ۰۷ر۱
• گریپ فروت: ۶۳ر۰
• گیلاس‌ها: ۰۶ر۱
• کاریسا: ۴۵ر۰
• کارامبولا (میوه‌ی ستاره‌ای): ۵۴ر۰
• سیب صحرایی: ۳۶ر۰
• مویز: ۲۵ر۱
• میوه‌های دسر: ۶۶ر۱
• دوریان: ۴۷ر۱
• سیب‌ها: ۲۶ر۰
• انگور کولی: ۶۶ر۰
• انجیر: ۷۵ر۰
• نارگیل: ۳۳ر۳
• خرما: ۴۵ر۲
• انگور: ۶۰ر۰
• گیلاس‌های زمینی: ۷۲ر۱
• گوآواس: ۸۲ر۰
• جاک فروت یا جاکویرا: ۴۱ر۱
• میوه‌ی درخت یاس: ۸۸ر۱
• کیوی: ۷۹ر۰
• لیچی: ۸۰ر۰
• لیموها: ۳۹ر۰
• تمشک: ۵۲ر۱
• لیمو ترش: ۹۶ر۰
• لوکات: ۴۳ر۰
• انبه: ۵۱ر۰
• سیب مامان: ۵۰ر۰
• خربزه: ۸۰ر۰
• توت: ۴۴ر۱
• شلیل: ۰۶ر۱
• زیتون: ۸۴ر۰
• پرتقال‌: ۹۴ر۰
• هلو: ۹۱ر۰
• گلابی: ۵۰ر۰
• آناناس: ۵۴ر۰
• پاپایا: ۶۱ر۰
• آلو: ۷۰ر۰
• انار: ۸۹ر۰
• میوه‌ی گل ساعتی: ۲۰ر۲
• پوملو: ۷۶ر۰
• رووال: ۳۰ر۲
• سیب سرخ: ۵۴ر۰
• ریواس: ۹۰ر۰
• کشمش: ۸۸ر۲
• تمشک: ۲۰ر۱
• رزله: ۸۶ر۰
• توت فرنگی: ۶۷ر۰
• سیب شیرین: ۰۶ر۲
• سابادیل: ۰۰ر۱
• ساپوت: ۰۵ر۲
• گردو: ۲۳ر۱۵
• نارنگی: ۶۳ر۰
• تمر هندی: ۷۲ر۲
• هندوانه: ۵۶ر۰
قرار دادن میوه‌های غنی از پروتئین در رژیم غذایی خود :
همان طور که قبلاً توضیح داده شد پروتئین برای رشد ماهیچه و تولید ماهیچه‌های جدید ضروری است. چنین میوه‌های هم چنین غنی از آمینو اسیدها هستند که بلوک‌های سازنده‌ی بدن هستند. به همین دلیل است که به بدن سازان و ورزشکاران توصیه می‌شود که به طور مرتب غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنند. ما برای شما توضیح می‌دهیم که چگونه آنها را در رژیم غذایی خود وارد کنید.
آجیل برزیلی / گردوهایی برای میان وعده :
مقدار خیلی زیادی پروتئین در آجیل برزیلی موجود است. هر اونس از آجیل برزیلی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن شما کافی است. هم چنین هندوانه و آجیل برزیلی هر دو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی هستند. آجیل برزیلی علاوه بر کمک به رشد ماهیچه، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد چون غنی از سلنیوم است. شما می‌توانید آنها را به عنوان میان وعده‌های غذایی مصرف کنید. از مصرف آجیل‌های سرخ شده و نمک دار پرهیز کنید.
موز برای صبحانه :
یک موز در صبحانه برای همه واجب است. شما می‌توانید آن را خرد کنید و برای پر کردن بهتر شکم خود با شیر مصرف کنید. از جدول می‌توانید بفهمید که هر ۱۰۰ گرم موز شامل ۸۹ر۳ گرم پروتئین است که برای بدن کافی است. کسانی که مشکل یبوست دارند می‌توانند یک موز رسیده را قبل از رفتن به خواب مصرف کنند. مقدار آمینو اسید موز نیز بالا است و در نتیجه شما می‌توانید آن را همراه با بسته‌هایی برای صورت، برای حذف مشکلات خشکی پوست استفاده کنید.
نارگیل با سالاد :
مغز نرم نارگیل ترد به شدت غنی از پروتئین است. کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که آن را به طور مرتب با سالاد مصرف کنید. هم چنین شما می‌توانید آن را در ظهر میل کنید و یا هر وقت خواستید یک گاز به آن بزنید. شیر نارگیل نیز غنی از پروتئین و چربی‌های سالم است. از مصرف نارگیل با شکر پرهیز کنید.
سالاد میوه‌های غنی از پروتئین :
با توجه به جدول شما می‌توانید میوه‌هایی را که شامل مقدار زیادی پروتئین هستند انتخاب کنید. برای مثال سالادی با آووکادو، میوه‌ی گل ساعتی، توت، خرما، کشمش، رووال، توت جنگلی، زرد آلو و غیره تهیه کنید. بشقابی از میوه‌های مخلوط غنی از پروتئین در رژیم غذایی خود قرار دهید. شما حتماً بعد از مدتی شاهد رشد و بهبود سلامتی خود خواهید بود.
چرا میوه‌های برای ما مهم هستند؟
میوه‌های غنی از پروتئین هم چنین شامل مواد مغذی مثل ویتامین C، کلسیم، کاروتنوئید و غیره هستند. آنها به تجزیه‌ی آمینو اسیدها و فعالیت‌های سوخت و ساز بدن کمک می‌کنند. آنها هم چنین شامل اسید فولیک هستند که یک ترکیب مهم است که به تجزیه‌ی پروتئین‌ها و آمینو اسیدها کمک می‌کند. حضور کلسیم باعث می‌شود که آنها برای رشد و پیشرفت مناسب استخوان‌ها ضروری شوند. چنین میوه‌هایی از پوسیدگی و زوال زودرس و بی‌موقع استخوان‌ها جلوگیری می‌کنند.
افرادی که در رژیم سخت هستند باید میوه‌های غنی از پروتئین مصرف کنند تا از افزایش وزن جلوگیری کنند. این یک روش عالی برای پر نگه داشتن شکم خود برای مدتی طولانی است. باارزش‌ترین منبع مواد مغذی در سیب، زرد آلو، آووکادو، تمشک، زغال اخته، طالبی، گوجه فرنگی، کشمش، انجیر و لیمو ترش یافت می‌شود. چنین میوه‌هایی شامل مواد ضروری مثل کاروتن بتا، ویتامین A، پتاسیم و غیره هستند.
انجیرها، علاوه بر پروتئین شامل ویتامین ب۶ نیز هستند که ترشح سروتونین (یک ترکیبی است که سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و از نگهداری آب در بدن جلوگیری می‌کند) را تحریک می‌کند. اسید الاژیکی که در قره قاط، زغال اخته، تمشک، هندوانه و توت فرنگی وجود دارد این توانایی را دارد که مانع رشد سلولهای سرطانی شود.
آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها به حذف رادیکال‌های آزاد از بدن کمک می‌کنند در نتیجه اثر و خاصیت ضد سمی از خود نشان می‌دهند. کشمش‌ها غنی از پروتئین‌ها، فیبرها و آهن هستند. تمام این عناصر در رژیم غذایی کسانی که از اختلالات سلامتی رنج می‌برند ضروری هستند. میوه‌های با فیبر بالا مثل گوآواس، قره قاط، پرتقال و انجیر مشکلات یبوست را کاهش می‌دهند.
من امیدوارم که شما اطلاعات مفید و کافی را کسب کرده باشید. شما بدون شک وقتی که این میوه‌ها را هر روز مصرف کنید شاهد پیشرفت سلامتی خودتان خواهید بود. به غیر از منافعی که شما از پروتئین‌ها دریافت می‌کنید، ویتامین‌های موجود در میوه‌ها نیز در سیمای زیبا و تابان شما سهم دارند و آنتی اکسیدان‌ها نیز خون را تصفیه می‌کنند. فراموش نکنید که رژیم غذایی شما شامل میوه‌های خشک نیز باشد. بهترین راه برای تجربه‌ی منافع سلامتی داشتن بشقابی از مخلوط میوه‌ها به صورت روزانه است.

مطالب مشابه