معجزه‌ی روغن زیتون

معجزه‌ی روغن زیتون

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون

روغن زیتون با بیماری‌های تنفسی، متابولیکی، پوستی، سرطانی، قلبی و از آن جمله مبارزه می‌کند.

روغن زیتون یک روغن معجزه‌آسا است که فواید آن در حفظ سلامت بدن ما بسیار است. مطالعات متعددی صورت گرفته که نشان می‌دهد این روغن می‌تواند با سرطان مبارزه نماید، به این دلیل که دارای خواص آنتی اکسیدانی است، که برای عوارض مربوط به سلامتی مفید می‌باشد. همچنین باعث کاهش کلسترول بدی می‌شود که می‌تواند موجب بیماری‌های تصلب شریان یا قلبی شود که قبلاً به درستی کنترل نشده‌اند.
این روغن نه تنها برای عوارض قلبی مفید است، بلکه برای سلامت مغزمان نیز فوایدی دارد. آیا می‌دانید که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می‌تواند قدرت مغز شما را تقویت کند؟ در دوران باستان، مردم خاورمیانه پیش از رفتن به گردهمایی‌های اجتماعی ویژه، مقدار زیادی روغن زیتون می‌نوشیدند تا به آنها در پردازش و رسیدگی سریعتر اطلاعات جدید کمک نماید. امروزه، بسیاری از مطالعات تحقیقاتی فواید واقعی آن را در سلامتی به جهت مبارزه با بیماری‌های زوال عقل و آلزایمر در افراد مسن به اثبات رسانیده‌اند.

اگر با مشکل هضم غذا مواجهید، روغن زیتون می‌تواند اجابت مزاج طبیعی را تسهیل نماید، به این دلیل که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می‌نماید. همانطور که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌بینید، اغلب روغن زیتون را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم وارد رژیم خود می‌سازند. تعجبی ندارد که آمار نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که از این رژیم پیروی می‌کنند، در مقایسه با دیگر رژیم‌ها و برنامه‌های غذایی از مشکلات اجابت مزاج کمتری برخوردارند.
بسیاری از متخصصین پوست معروف به طور شگفت‌آوری از روغن زیتون برای درمان برخی از بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. استفاده از آن در تسکین مشکلاتی همچون، پوست خشک و شوره سر بسیار مفید فایده بوده است، به این دلیل که اقدامی مؤثر جهت مرطوب ساختن پوست می‌باشد.
با این حال، تک تک افراد بایستی از شیوه‌ی مناسب انتخاب این محصول اطلاع داشته باشند. امروزه، در سوپر مارکتهای مختلف و فروشگاه‌های مواد غذایی، به عنوان مثال نوع خالص و یا برخی روغن زیتون‌های طعم‌دار را مشاهده می‌کنید. تنها روغن زیتون فرا بکر یا کاملاً خالصی Extra Virgin Olive oil که برچسب تهیه به روش پرس سرد cold-pressed داشته باشد را انتخاب نمایید. این نوع روغن از اولین پرس کردن زیتون حاصل می‌شود؛ به طوری که طبیعی و بدون مواد شیمیایی مصنوعی بوده و عطر و طعم آن را به بهترین شکل حفظ می‌کند.
بنابراین، تیم‌های تحقیقاتی باید حواس تحقیقی خود را متوجه‌‌ی این روغن معجزه‌گری کنند که به بخشی از یک رژیم غذایی سالم در تاریخ بشر تبدیل شده است. این روغن تنها یک روغن ساده نیست، بلکه به دلیل ماهیت ممتاز آن برای مصرف کنندگان، دارای خواص بهداشتی فراوانی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید